10 حقیقت جالب درباره تایلند : تایلند کشوری در قسمت جنوب شرقی آسیا بوده و 198.120 مایل مربع مساحت دارد. این کشور، طبیعت بکر، سرسبز و بسیار زیبای زیادی داشته و همینطور جنگل های بسیاری هم داشته که به خطوط ساحلی ربط پیدا می کنند. تایلند تاکنون 69 میلیون نفر جمعیت دارد و توانسته تاکنون سلطنت خود را حفظ کند و مردمی داشته باشد که به این سلطنت احترام بسیار می گذارند. تایلند امروزه یک مقصد محبوب برای توریست ها و گردشگران تبدیل شده و سالانه پذیرای بیشتر از شش میلیون بازدیدکننده می باشد. این کشور سرسبز، حقایقی جالب درباره مناظر، فرهنگ های مختلف آن، منابع تاریخی و طبیعی و .... داشته که ممکن است برای شما جالب باشد. اگر با تور تایلند به یکی از شهرهای معروف این کشور سفر کرده اید و یا قصد سفر دارید، در ادامه همراه ما همراه بمانید. 

نام اصلی تایلند، سیام است

نام سیام از قرن دوازدهم روی این کشور گذاشته شد. کسانی که این منطقه را اشغال کردند به سامی معروف بودند. ملت این کشور نیز به داشتن گربه های سامی نیز معرف هستند. در دوران باستانی، حدود 23 گونه از گربه های سیامی در این کشور وجود داشتند. متاسفانه به خاطر شکار، بیشتر این گربه ها منقرض شدند. امروزه تنها شش گربه از نوع سیامی در این کشور وجود داشته که در فرهنگ تایلندی نیز بسیار مهم و پراهمیت هستند. این گربه ها بیشتر به عروس در طول عروسی به عنوان ژست خوش شانسی هدیه داده می شود. 

نام اصلی تایلند، سیام است

تایلند یکی از اکوسیستم های متنوع در جهان است

اگر یکبار از تایلند دیدن کرده باشید، حتما شاهد اکوسیستم و چشم اندازهای فوق العاده آن شده اید! اگر هم از این کشور دیدن نکرده اید، هنوز دیر نشده و شما میتوانید با رزرو تور لحظه آخری تایلند خود، برنامه سفری هیجان انگیز در این کشور را برای خود بچینید و از تمام جنگل ها، چشم اندازها، طبیعت های بکر و ... آن دیدن کنید. بیشتر جنگل های این کشور در قسمت شمالی قرار دارند. در یک قرن گذشته، تایلند با جنگل های طبیعی و وسیع بکر پوشیده شده ولی این پوشش به خاطر جنگل زدایی به یک چهارم از پوشش قبلی کاهش پیدا کرد. قسمت مرکزی تایلند نیز دشت های پربار و سرسبز خوبی داشته که بیشتر برای رشد و کشت برنج مناسب هستند. در قسمت جنوبی نیز میتوان دشت های ساحلی را دید. در این سواحل شن و ماسه ای، بسیاری از هتل های و اقامتگاه های لوکس را میتوان پیدا کرد. 

تایلند یکی از اکوسیستم های متنوع در جهان است

تایلند دارای طیف وسیعی از گیاهان و جانوران می باشد

تایلند محل زندگی بسیاری از گونه های مختلف گیاهی و جانوری بوده که حتی بیشتر آنها از اقسام نقاط جهان به آن مهاجرت کرده اند. میتوان گفت ده درصد از انواع حیوانات در دنیا را میتوان در کشور تایلند پیدا کرد. اما بیشتر توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند، این کشور را با فیل ها میشناسند. فیل ها در این کشور اهلی هستند و پارکی هم برای آنها در این کشور بوجود آمده. علاوه بر اینها، کوچکترین پستاندار دنیا یعنی خفاش کماندار که حیوانی بسیار خطرناک می باشد نیز در تایلند زندگی می کند. بزرگ ترین پستاندار دنیا کوسه نهنگ نیز در ساحل تایلند زندگی می کند! تایلند تاکنون برای بیشتر پرنده های آمریکا و اروپا مثل یک پناهگاه بوده است. در زمینه گل و گیاه هم اگر نمی دانید باید بگوییم که تایلند به داشتن بیشترین گونه های مختلف ارکیده در دنیا نیز معروف بوده و بیشتر 1500 گونه مختلف از آن در این کشور رشد می کنند. به همین خاطر ارکیده به عنوان یک گل ملی در این کشور تبدیل شده و صادر کننده اصلی آن در جهان است. 

تایلند دارای طیف وسیعی از گیاهان و جانوران می باشد

تایلند از چندین جزیره تشکیل شده است

شاید باورتان نشود اگر بگوییم کشور تایلند 1430 جزیره دارد. این جزایر سالانه چندین هزار توریست و گردشگر را به سمت خود جذب می کنند. از معروف ترین این جزیره ها که از آن ها برای فیلم های هالیوودی هم استفاده شده میتوان به جزیره کوه فی فی لی اشاره کرد. بعد از جزیره فی فی لی، جزیره کوه فنگان نیز در این کشور بسیار شناخته شده است. 

تایلند از چندین جزیره تشکیل شده است

بودائیسم، بزرگترین دین مردم تایلند می باشد

95% از مردم این کشور پیرو دین بودایی بوده و عملا یک ملت بودائیسم را بوجود آورده است. در زمان گذشته تمام مردان تایلند قبل از اینکه بیست ساله شوند باید برای مدت محدودی راهبان بودایی باشند. اما امروزه در دنیای مدرن تایلند، اینکار دیگر معنایی ندارد. تایلند بیشتر از 35 هزار معبد بودایی داشته که این معبدها نه تنها مکانی برای عبادت آن ها بوده، بلکه به جاذبه های گردشگری معروف در تایلند تبدیل شده اند. 

بودائیسم، بزرگترین دین مردم تایلند می باشد

جشنواره میمون ها در تایلند

این کشور هر سال یک جشنواره معروف و محبوب برای میمون ها در روستای استان لپبوری دارد. در این جشن از مردم گرفته تا توریست ها و گردشگران مختلف شرکت می کنند. این جشنواره معمولا در محوطه بیرونی معبد پراگ برگزار شده و در آن بیشتر از ششصد میمون برای بوفه هایی از گوشت، میوه های تازه، سالاد و بستنی میزبانی می شوند. ساکنین این جشنواره را به عنوان یک عمل سپاس گزاری به میمون ها برای جذب توریست ها و گردشگران انجام میدهند. 

جشنواره میمون ها در تایلند

تایلند دارای حکومت پادشاهی است

این کشور از قرن دوازدهم تاکنون توسط نظام پادشاهی اداره شده است. هرچند در قرن بیستم به دیگر نظام های حکومتی تبدیل شد ولی بازهم سلطنت خود را حفظ کرده است. تایلند در یک دوره سیاسی حساس و سخت در قرن بیستم حکومت خود را از نظامی به پارلمانی تغییر داد. اما همچنان مردم و شهروندان این کشور برای خانواده سلطنتی احترام بسیار قائل بوده و پادشاه آنها نقش رئیس دولت را دارد. 

تایلند دارای حکومت پادشاهی است

بانکوک به عنوان ونیز شرق شناخته شده است

بانکوک پایتخت تایلند و بزرگ ترین شهر این کشور، نزدیک به مناطق ساحلی قرار داشته و در یک منطقه دلتا نزدیک به آبراه تاسیس شده است. به همین خاطر بانکوک تعداد زیادی کانال برای تردد در شهر داشته و به ونیز شرق معروف شده است. بیشتر این کانال ها برای ایجاد فضا برای گسترش شهر ساخته شده اند. اما متاسفانه محیط زیست این شهر به خاطر توسعه سریع و کنترل نشده در دو دهه گذشته بسیار آلوده است. 

بانکوک به عنوان ونیز شرق شناخته شده است

پل معروف تایلند

از معروف ترین پل های تایلند، میتوان به پل روی رودخانه کوی در کانچانابوری اشاره کرد. این پل قسمتی از خط طولانی برمه سیام بوده و میانمار و تایلند را به هم متصل می کند. این پل بسیار باشکوه و زیبا ساخته شده اما تخمین زده شده که در طول ساخت خط راه آهن حدود هشتاد هزار نفر کشته شدند.  

پل معروف تایلند

نوشیدنی انرژی زای معروف تایلند

گاو قرمز یا ردبول که همه آن را به این اسم می شناسند، یک نوشیدنی انرژی زا بسیار معروف در سطح بین المللی بوده که در اواخر بیستم ساخته شده است. مدل تایلند این نوشیدنی به عنوان کریتی دائن شناخته می شود.

نوشیدنی انرژی زای معروف تایلند