10 جاذبه‌ دیدنی استانبول را امروز در این مقاله معرفی خواهیم کرد:

استانبول، یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی ترکیه است که هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی است. این شهر که خط اتصال آسیا و اروپا محسوب می‌شود دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی فوق العاده‌ی است که سبب به وجود آمدن آثار بی‌شماری از جمله ایاصوفیه، مسجد آبی، موزه فتحیه، تنگه بوسفر و چندین بنای دیگر شده است که ارزش سفر کردن به استانبول را چندین برابر کرده است. بهترین ماه سفر به استانبول بین ماه‌های اسفند تا اردیبهشت و ماه‌های شهریور تا ابتدای آذر است. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر تاریخی را دارید در ادامه مطلب با لست تورز همراه باشید تا بهترین مقاصد گردشگری این شهر را به شما معرفی کنیم.

از اینجا میتوانید لیستی از آخرین های توراستانبول و تور ترکیه را ببینید.

1- موزه باستان‌شناسی

 اینجا یکی از محل‌های است که از دید اغلب گردشگران خارجی دور مانده، در این موزه می‌توانید بخشی از تاریخ ترکیه را مشاهده کند؛ آثاری از اسکندر کبیر، اولین معاهده صلح جهانی و مجموعه‌ای بی‌نظیر از کاشی‌کاری‌های دوره عثمانی در این موزه قرار دارد.

آدرسCankurtaran Mh, 34122
شماره تماس: 00 90 212 520 7740
زمان بازدید: روزانه، در ماه‌های آوریل- اکتبر از ساعت 9 تا 7 بعدازظهر و در ماه نوامبر تا مارس از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر
ورودی: 16 هزار تومان

2-ایا صوفیه

یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی جهان ایا صوفیه است. این بنا که ساخت آن به قرن 6 و دوران بیزانس باز می‌گردد در ابتدا یک کلیسای بزرگ بوده که پس از فتح استانبول توسط مسلمانان به مسجد تبدیل شده است. هنگامی که شما وارد ایاصوفیه می‌شوید با طراحی بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی روبه رو خواهید شد که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

آدرس: Alemdar Caddesi 22, Cankurtaran Mh, 34122
شماره تماس:
زمان بازدید: هر روز- در هنگام نماز؛ غیر مسلمانان اجازه ورود به آن را ندارند
ورودی: -

3-موزه فتحیه

این موزه قبلاً کلیسایی به نام Theotokus Pammakristos بوده که در قرن 11 میلادی بنا شده است، قسمت اصلی این ساختمان را به مسجد تبدیل کرده‌اند و در بخش جانبی آن یک موزه کوچک راه‌اندازی شده است.

آدرس: Katip Musluhiddin Mh, 3408
شماره تماس: 00 90 212 635 1273
زمان بازدید: هر روز- در ماه‌های آوریل-اکتبر از ساعت 9 تا 7 بعدازظهر، در ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر
ورودی: 4 هزار تومان

4-میدان تقسیم

میدان تقسیم، در واقع قلب شهر استانبول است که یکی از مراکز مهم سیاسی و گردشگری ترکیه نیز به شمار می‌رود. همچنین مراکز تفریحی اطراف میدان و جنب و جوش 24 ساعته این بخش از شهر باعث تبدیل شدن میدان تقسیم به یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های شهر استانبول شده است.

5-موزه کاریه Kariye

این موزه که در ابتدا کلیسا بوده، در غرب شهر استانبول قرار گرفته است و تاریخ ساخت آن به دوران امپراتوری رم شرقی باز می‌گردد. این کلیسا با ورود اسلام به ترکیه ابتدا به مسجد و سپس به موزه تبدیل شده است. اگر وارد این موزه قدیمی شوید می‌توانید زیباترین کاشی‌کاری‌های متعلق به دوران بیزانس را در دیواره‌های آن مشاهده کنید.

آدرس Avcıbey Mh, Kariye Türbesi Sokak 16, Edirnekapi
شماره تماس: 00 90 212 6319241
زمان بازدید: هر روز- در ماه‌های آوریل- اکتبر از ساعت 9 تا 7 بعدازظهر، در ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر
ورودی: 25 هزار تومان

6-دیواره‌های Theodosius

این دیواره دفاعی به طول 4 مایل در حاشیه دریای مرمره و در زمان قسطنطنیه ساخته شده است تا بتواند از شهر در برابر حمله دشمنان از سمت دریا جلوگیری کند. ارتفاع این دیوارها حدود 12 متر بوده و در بعضی از بخش‌ها جلوی دیوار، خدنق‌هایی برای حفاظت بیشتر از شهر حفر شده است. متاسفانه در سال 447 زلزله‌ای شدید باعث خرابی بیشتر بخش‌های این دیواره شده است.

7- مسجد سلیمانیه

مجموعه مسجد سلیمانیه، یکی از بهترین نمونه‌های معماری دوره عثمانی است و به دستور سلطان سلیمان توسط «سینان» با طراحی ترکیبی معماری بیزانس و اسلامی ساخته شده است. دلیل اینکه نام مجموعه به اسم این مسجد اضافه شده، داشتن ساختمان‌های جانبی از جمله حمام، کاروانسرا، کتاب خانه، مدرسه و آشپزخانه است. همچنین آرامگان چند پادشاه ترکیه قدیم نیز در این مسجد قرار دارد.

آدرس: Mimar Sinan Caddesi
شماره تماس: 00 90 212 6319241
زمان بازدید: هر روز- در هنگام نماز غیرمسلمانان اجازه ورود به آن را ندارند
ورودی: -

8-مسجد آبی (سلطان احمد)

این مسجد در مرکز استانبول قدیم واقع شده است که به دستور سلطان احمد اول در سال 1619 در دوران عثمانی ساخته شده است. این مسجد دارای گنبدهای آبشاری و شش مناره زیباست که در نماهای دور و نزدیک به خوبی چشم نوازی می‌کند. اگر تنها یک دلیل برای سفر به استانبول و تور ترکیه نیاز داشته باشید، بازدید از مسجد آبی برای شما کافی است!

آدرس: Feyzullah Mh. Mimar Sinan Caddesi 4
شماره تماس: 00 90 212 6319241
زمان بازدید: هر روز- در هنگام نماز غیر مسلمانان اجازه ورود به آن را ندارند
ورودی: -

9- قصر توپکاپی Topkapı

یک مجموعه فوق‌العاده در میان باغ‌های زیبای بنا شده است و از ایوان آن می‌شود تنگه بوسفر را مشاهده کرد. این قصر محل اداره حکومت امپراتوری عثمانی و خانه سلطنتی پادشاهان بوده است که امروزه به یکی از مهم‌ترین موزه‌های کشور ترکیه تبدیل شده است. در این موزه آثار معروفی از جمله دندان حضرت محمد (ص)، پیراهن حضرت فاطمه، عبای حضرت یوسف و چند اثر تاریخی دیگر وجود دارد که البته اصالت آن‌ها صد در صد تأیید نشده.

آدرس Cankurtaran Mh, 34122
شماره تماس: 00 90 212 512 0480
زمان بازدید: شنبه و دوشنبه- در ماه‌های آوریل- اکتبر از ساعت 9 تا 7 بعدازظهر، در ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر
ورودی: 20 هزار تومان

10-تنگه بوسفر

این تنگه پر آب، محلی است که استانبول را به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم کرده است. اگر از داخل قایق به سمت چپ نگاه کنید خط ساحلی اروپایی را می‌بینید، در حالی که درست در سمت راست شما جنگل‌های انبوه آسیایی خودنمایی می‌کند. روی این تنگه یک پل بزرگ قرار گرفته که این دو قاره را به هم وصل می‌کند.

برای مشاهده تور لحظه آخری استانبول و یا تورهای دیگر میتوانید به یکی از صفحات زیر مراجعه کنید :

 
تور استانبول (قطار) تور استانبول (زمینی)
تور استانبول تور آنتالیا
تور گرجستان  تور دبی
 تور ارمنستان تور ارمنستان زمینی
تور مشهد تور کیش
تور تایلند تور پوکت
تور پاتایا تور اروپا
تور مالزی تور کوالالامپور
تور بالی تور هند
تور چین تور گوانجو
تور مسکو تور سن پترزبورگ
تور باکو تور قونیه
تور آلمان تور فرانسه
تور گوا تور دهلی
تور لحظه آخری تور ارزان
توریاب توریاب جستجو تور هتل