10 جاذبه عجیب تایلند که بازدیدکنندگان زیادی ندارند : تایلند یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین مقاصد توریستی در جنوب شرقی آسیا بوده و دارای جاذبه های گردشگری مختلفی است. اگر فکر می کنید که تمام تایلند را زیر و رو کرده اید و همه شهرهای اصلی آن را دیده اید، اشتباه می کنید. در این کشور جاذبه های عجیب و غریبی هم هستند که بسیاری توریست ها و گردشگران تور تایلند تمایلی به بازدید از آن ندارند. شاید این جاذبه ها بازدیدکنندگان زیادی نداشته باشند اما ارزش بازدید را دارند. در ادامه شما را با 10 جاذبه عجیب تایلند که بازدیدکنندگان زیادی ندارند آشنا می کنیم، شما میتوانید جزو اولین نفراتی باشید که از این جاذبه ها دیدن می کنند.

گرند کنیون تایلند

اولین جاذبه طبیعی، در  استان اوبون راچاتانی، نزدیک به لائوس قرار دارد. بیشتر توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند این شهر را به پرند کنیون می شناسند. سام فان بوک، جاذبه ای که به صورت طبیعی شکل گرفته و شبیه به منظره ای سنگی و حوضچه های کوچک پر از آب است. در این منطقه سه هزار حوضچه کوچک در زمین وجود داشته، به همین خاطر نام آن را سام فان بوک، به معنی سه هزار حفره گذاشته اند. علاقه مندان به عکاسی شب ها از این منطقه دیدن می کنند تا بتوانند از منظره رویایی، آسمان پاک و کهکشان راه شیری عکاسی کنند. نظر توریست ها و گردشگران این است که در فصل خشک، یعنی از دسامبر تا ژوئن از آن دیدن کنند، در این فصل بیشتر حفره ها پر آب بوده و رودخانه هم پایین تر می باشد. این منطقه بسیار ساکت و آرام است.

گرند کنیون تایلند

معبد بطری ها در تایلند

شاید معابد بسیاری را دیده باشید که از جواهرات، سنگ های قیمتی و حتی طلا ساخته شده باشند اما اینبار شما را با معبدی ساخته شده از بطری ها آشنا می کنیم. این معبد در سال 1984 بوسیله بسیاری از راهبه ها که از آلودگی محیط اطراف خسته شده بودند ساخته شده است. این راهبان شروع به جمع کردن بطری ها کردند و تعداد بسیار این بطری ها باعث شد تا معبدی از هزاران هزار بطری نوشیدنی بسازند. تمام این بطری ها، بطری های سبز رنگ و قهوه ای نوشیدنی های مختلف بوده. گفته شده که این معبد از یک میلیون بطری ساخته شده و یکی از عجیب ترین معابد دنیاست.

معبد بطری ها در تایلند

دریای نیلوفرهای سرخ

دریاچه ای پوشیده شده از نیلوفرهای سرخ و صورتی رنگ در اودون تانی تایلند قرار دارد. هر سال در ماه ژانویه تمام گل های لوتوس یا نیلوفرهای این دریاچه شکوفه شده و منظره ای بسیار زیبا و فوق العاده را ایجاد می کنند. بهترین زمانی که میتوان این گل ها را در بازترین حالت ممکن دید، بین شش صبح تا ده صبح است. دریای نیلوفرهای سرخ یکی از زیباترین جاذبه های تایلند است. 

دریای نیلوفرهای سرخ

جزیره سنگ ریزه های سیاه نفرین شده

این جزیره به همراه سنگ ریزه های سیاه نفرین شده خود، داستان جالبی دارند تا شما را به سمت خود بکشند. جزیره غیر مسکونی کوه هنگهام، یک جزیره خاص با سنگ ریزه های سیاه و سنگ هایی است که درباره آن ها شایعات بسیاری هست. گفته شده که این جزیره بوسیله خدای تاروتائو محافظت شده و این خدای تایلندی هرکسی را که سنگی را از این جزیره برداشته و با خود ببرد را نفرین می کند.

جزیره سنگ ریزه های سیاه نفرین شده

آبشار اراوان

این آبشار در پارک ملی اراوان قرار داشته و جاذبه اصلی این پارک می باشد. پارک اراوان در استان کانچانابوری قرار داشته و بیشتر بازدیدکنندگان آن مردم محلی هستند. آبشار اراوان این پارک به هفت شاخه و لایه تقسیم شده و دارای تالاب های زیبای زمردی رنگی بوده و اسم آن از یک فیل سفید سه سر در افسانه های هندو گرفته شده است.

آبشار اراوان

استون هنج تایلند

استون هنج، جاذبه تایلندی که برای همه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند بسیار عجیب و غیر معمول است. این جاذبه نه تنها در تایلند، بلکه در تمام دنیا عجیب شناخته شده. در پارک ملی چایافوم یک نسخه تایلندی سنگ های معروف استون هنج قرار دارند. شما میتوانید در این پارک ملی سنگ های ایستاده که شباهت بسیاری به استون هنج دارند را ببینید. پارک چایافوم شهرت زیادی بین توریست ها و گردشگران نداشته و بازدیدکنندگان بسیار کمی دارد. هیچکس نمیداند سنگ های ایستاده این پارک ملی توسط چه کسی و از کجا آورده شدند و یا هدف از شکل آنها چه بوده اما ارزش بازدید دارند.

استون هنج تایلند

تالاب زمردی

از محبوبترین جاذبه های شهر کرابی، این تالاب زیبا و زمردی است. اگر سفری یک روزه به کرابی دارید، از این تالاب زمردی حتما دیدن کنید. البته بیشتر توریست ها و گردشگران ترجیح میدهند از سواحل کرابی استفاده کنند، اما اگر میخواهید گردشی متفاوت در شهر کرابی داشته باشید، میتوانید از تالاب زمردی دیدن کنید. این تالاب از جریان آب های طبیعی که از جنگل نزدیک به آن آمده اند ساخته شده است.

تالاب زمردی

معبد ناقوس ها در تایلند

درست در شهر لامپانگ، 112 کیلومتری شهر چیانگ مای معبد ناقوس ها قرار دارد. هرچند شهر لامپانگ شهر جذابی بوده و جاذبه های خاص خود را دارد، اما مجموعه معابد راچانوسورن آن را خاص تر و محبوب تر کرده است. این مجموعه معبد روی یک تپه سنگی قرار داشته و از آن بالا چشم انداز بسیار خوبی به سمت شهر دارند. تمام گنبدهای این معابد شبیه به ناقوس های بسیار بزرگ بوده و به همین خاطر به معابد ناقوس ها معروف هستند.

معبد ناقوس ها در تایلند

سد راچاپرافا

فیلم سینمایی آواتار را اگر دیده باشید، کوه های آن را حتما به خاطر دارید. در تایلند نیز کوه های شبیه به به کوه های آواتار هستند. همینطور چند نمونه از این مدل کوه با اسم کوه آواتار در چین وجود دارد. سد راچاپرافا در کنار این کوه ها و نزدیک به استان سوراتانی می باشد. توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند روی این سد قایق سواری کنند.

سد راچاپرافا

فاسینگ لیائو

اگر از پارک ملی مائه وونگ شهر چاینگ مای دیدن کرده باشید، باید جاذبه عجیب و غریب کنار آن را که به آن فا چور گفته می شود را نیز ببینید. این جاذبه، براساس یک پدیده طبیعی بوجود آمده و اشکال سنگی آن به خاطر فرسایش، باران و باد شکل گرفته اند. البته زمین شناسان معتقدند که تا زمانی که فرسایش خاک باعث تغییر شکل تپه ها و صخره های این منطقه شوند، هزاران سال قبل این منطقه قسمتی از رودخانه پینگ بوده است.

فاسینگ لیائو