کوش آداسی کجاست : جزیره ای زیبا در ترکیه که آن را جزیره پرنده مینامند در نزدیکی دریای اژه قرار داشته و از طرف شمال با سلجوق و پاموجاک و از طرف جنوب با شبه جزیره دیلک نزدیک میباشد. شاید بارها از خود پرسیده باشید که موش آداسی کجاست و چگونه است تاریخ آن چیست ؟ تاریخچه این شهر بی نظیر و شگفت انگیز که مقصد بسیاری از توریست ها و گردشگران از تور کوش آداسی است، به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد، زمانی که بسیاری از مردم از فلات مرکز آناتولی به کوش آداسی مهاجرت کردند. سپس سال 546 که قبل از میلاد بوده، ایرانیان توانستند این شهر را تصرف کنند. بعد از ایرانیان سال دویست پیش از میلاد امپراطوری رم نیز این شهر را از چنگ ایرانیان درآورده و امپراطوری روم شرق را در این مکان پایه گذاری کرد. سپس بعد از مدت ها زلزله ای اتفاق افتاد که باعث تغییر یافتن مسیر رودخانه و آب و هوا شد که توانست شهر افسوس را تخریب کند. بعد از این اتفاق یک بندر در این محل ساحته شد تا بتواند جا افسوس را بگیرد. چندین سال بعد سال 1413 سلطان محمد فاتح به امپراطورسی روم در این قسمت حمله کرده و حکومت عثمانی بر این قسمت آغاز کرد که از آن زمان آقار باستانی و خانه های باشکوه و تاریخی بسیاری به جا مانده. با از تمام شدن جنگ جهانی اول یعنی سال 1922 این شهر قسمتی از ترکیه شد که آن را کوش آداسی نامیند. اکنون بسیاری از خانه های قدیمی و هتل هایی که برای دهه های هشتاد میلادی است را میتوانید در این شهر ببینید.

کوش آداسی کجاست

آب و هوای کوش آداسی

آب و هوای این جزیره بسیار مناسب و معتدل میباشد. تابستان های آن که از آخر آپریل تا آخر اکتبر بوده و آنچنان گرمای اذیت کننده ای ندارد. زمستان ها هم دمای هوا جوری نیست که نتوانید از هتل بیرون بیایید. و اما گرم ترین ماه کوش آداسی، جولای بوده که دمای هوای آن 54 درجه بوده و شما حتما به ضد آفتاب، کلاه و از این مورد وسیله ها نیاز دارید. اما بقیه ماه های سال شما میتوانید از آب و هوای کوش آداسی لذت ببرید. به خاطر همین آب و هوای معتدل، محصولات کشاورزی این شهر شامل زیتون، انگور و انجیر در زمین‌های حاصل خیز دارد.

آب و هوای کوش آداسی

جاذبه های گردشگری کوش آداسی کجاست

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بندر کوش آداسی بوده که خاطر نزدیک بودن به جزیره ساموس، یک جزیره یونامی بسیاری از توریست ها و گردشگران را جمع میکند. این بندر در فصل های بهار و تابستان مملو از قایق های پر سرعت موتوری بوده و بندر مهمی در این منطقه است.از جاذبه های تاریخی کوش آداسی میتوان به پارک ملی دلتای آیدین، کاروان سرای اوکاز محمد پاشاه، مسجدهای تاریخی و محشر، ارگ قلعه در جزیره زیبا و به یاد ماندنی کبوتر که در زمان عثمانی ها ساخته شده اشاره کرد. 

جاذبه های گردشگری کوش آداسی کجاست