کلیسای سانتا ماریا دلا سلو ونیز : سال 1629 میلادی بود که شهر ونیز را بیماری طاعون در بر گرفت و در نتیجه آن تقریبا پنج هزار نفر جان باختند. دولت نیز برای برطرف کردن این مشکل و ریشه کنی آن نذر کرده بود تا برای رهایی از این بیماری و مرگ و میرهایش، یک کلیسا ساخته و آن را وقف مریم مقدس کند. همینطور هم شد و درست 1 سال بعد از اینکه این بیماری به صورت کامل از شهر ونیز پاک شد، سنگ بنای کلیسای سانتا ماریا دلا سلو گذاشته شد. ساخت این کلیسا در سال 1631 میلادی به دستان توانمند معماری ونیزی به اسم آدریا سپرده شد. امروزه مردم ایتالیا و توریست های تور اروپا این کلیسا را با نام های کلیسای سانتا ماریا دِلا سَلو، لَ سَلو و یا دِ سَلو می شناسند. این کلیسا در تقاطع باسینو دی سن مارک و کانال گرند ونیز قرار گرفته است. 

کلیسای سانتا ماریا دلا سلو ونیز

طراحی و معماری کلیسای سانتا ماریا دلا سلو

با اینکه این کلیسا از نظر توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا کمی کوچک به نظر می آید ولی یکی از بزرگترین کلیساهای شهر ونیز در ایتالیا محسوب می شود. این کلیسا بنایی به شکل هشت ضلعی داشته که هرکدام از ضلع های آن ستاره نمادین مختص به خود را دارند. بیشتر از 100 هزار تکه چوب برای ساخت کلیسای سانتا ماریا دلا سلو ونیز استفاده شده و همینطور نمای آن از آجرهای مرمری و سنگ ایسترین می باشد.

طراحی و معماری کلیسای سانتا ماریا دلا سلو

قسمت های مختلف کلیسای سانتا ماریا دلا سلو ونیز

کلیسای سانتا ماریا دلا سلو قسمت های مختلفی داشته که شامل نمادها، مجسمه ها، نقاشی هایی از مریم مقدس، اشکال و ... می باشد. توریست ها و گردشگران تور ایتالیا میتوانند روی سقف محراب مرکزی نقاشی از داوود، اسحاق، ابراهیم، جالوت، هابیل و قابیل را ببینند. گنبد زیبای این کلیسا نماد تاج و داخل آن نماد رحم مریم مقدس می باشد. در قسمت بالایی محراب این کلیسا مجسمه مریم مقدس و کودکی دیده می شود. این مجسمه بهترین اثر هنری از هنرمند معروف به اسم تینتورتوو بوده و بین توریست های تور ارزان اروپا بسیار محبوب است. همینطور محراب آن نیز به سبک باروک طراحی شده است. 

قسمت های مختلف کلیسای سانتا ماریا دلا سلو ونیز