کلیسای جامع مقدس والنسیا : یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر والنسیای اسپانیا که حتما باید از آن ها دیدن کنید، کلیسای جامع مقدس می باشد. این کلیسا معماری کاملا متفاوت و فوق العاده زیبایی نسبت به دیگر کلیسای شهر دارد. اصلی ترین دلیلی که توانسته توریست ها و گردشگران تور اروپا را به سمت این کلیسا جذب کند، سه طراحی متنوع و متفاوت در سه ورودی آن بوده که اگر با دقت به آن ها نگاه کنید، متوجه تفاوت سبک معماری در ساخت آن ها خواهید شد. در ساخت و طراحی معماری بسیاری از قسمت های این کلیسای والنسیا از سبک گوتیک استفاده شده است. دیگر قسمت های آن نیز به سبک نئوکلاسیک، هنر رنسانس، سبک رومی های باستان در والنسیا و همینطور باروک هستند. کلیسای جامع مقدس والنسیا بین توریست ها و گردشگران تور اسپانیا با اسم های لا کاتردال و کلیسای جامع باسیلیک متروپولیتن شناخته شده و بین محلی ها نیز به اسم سییو معروف است. در این کلیسا میتوان مقدس ترین جام های مقدس را در قسمت محراب دید. این جام، جام مقدس اصلی بوده و بر طبق تحقیقات و نوشته های بعضی از تاریخ نویسان مسیحی، این جام همام جام شرابی بوده که در شام آخر حضرت مسیح و حواریان استفاده شده است.

کلیسای جامع مقدس والنسیا

تاریخچه کلیسای جامع مقدس والنسیا

این کلیسای شهر والنسیا توسط اولین سقف این شهر به اسم پرد آلبالات در سال 1238 میلادی وقف شده است. این کلیسا به جای یک مسجدی ساخته شده که همان مسجد هم جای کلیسای جامع ویسگوتیک ساخته شده بود. کلیسای جامع ویسیگوس که ویران شده و به مسجد تبدیل شده بود، بعدها جای آن مسجد هم به کلیسای جامع مقدس والنسیا ساخته شد. این کلیسای والنسیا بین سال های 1270 تا 1300 میلادی شروع شده و تکمیل آن تا سال 1350 به طول انجامیده است. هم اکنون معماری بسیار زیبای این کلیسا توانسته بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا را به سمت خود جذب کند. همینطور وجود نقاشی های قدیمی و فوق العاده زیبا  و دیگر آثار هنری که مربوط به قرن چهاردهم هستند نیز در این کلیسا نگهداری می شوند و یکی دیگر از دلایل بازدید توریست های تور لحظه آخری اسپانیا از کلیسای جامع مقدس والنسیا هستند. 

تاریخچه کلیسای جامع مقدس والنسیا

ساعات بازدید از این کلیسای زیبا

در این مرکز کلیسا انواع و اقسام آثار هنری و زیباترین و قدیمی ترین نقاشی های قرن چهاردهمی از شبیه جزیره ایبری محفوظ نگه داشته می شود. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند هر روز هفته به جز روزهای شنبه از ساعت هشت صبح تا هشت شب از این کلیسای شهر والنسیا دیدن کنند. بیشتر توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا ساعات ده صبح تا پنج بعد از ظهر را برای بازدید از این کلیسا انتخاب می کنند. روزهای شنبه نیز کلیسا بین ساعات دو ظهر تا پنج بعد از ظهر آماده بازدید توریست ها می باشد. 

ساعات بازدید از این کلیسای زیبا