کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره در فلورانس ایتالیا : این کلیسا روی محوطه کلیسای جامع قدیمی تری که وقف سنت رپاراتا بوده ساخته شده است. بنای جیدید این کلیسا توسط معمار کاخ وکیو، یعنی آرنولفو دیکامبیو طراحی و ساخته شده. کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره که به آن کلیسای جامع فلورانس نیز می گویند، بعد از سنت پیتر رم و سنت پل لندن، سومین کلیسای بزرگ جهان بوده و در مدت زمان تکمیلش در قرن پانزدهم بزرگ ترین کلیسای اروپا بود. کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره 153 متر طول و در قسمت صلیبی نود متر عرض دارد. ارتفاع زمین تا زیرفانوس آن نیز نود متر می باشد. این بنا سومین و البته آخرین کلیسای جامع فلورانس بوده و در سال 1412 به سانتا ماریا دل فیوری اهدا شده و گل لیلیوم نیز که اشاره به این قدیسه داشته، نماد شهر فلورانس می باشد. کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره در فلورانس ایتالیا امروزه به یکی از جاذبه های محبوب توریست ها و گردشگران تور اروپا در کشور ایتالیا تبدیل شده است. 

کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره در فلورانس ایتالیا

تاریخچه این کلیسای فلورانس در ایتالیا

اولین سنگ بنای این کلیسا سال 1296 گذشته شد ولی ساخت آن حدودا 140 سال به طول انجامید! کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره در طول ساختش شاهد فراز و نشیب های بسیاری بود. ساختمان آن برای کنسول فلورانس و همینطور شاهد قتل جولیانو دی پیرو د میدیچی بوده. مراحل ساخت کلیسا بعد از مرگ آرنولفو در سال 1310 به کندی پیش میرفت و فقط بعد از آنکه رئیس های انجمن تولیدکنندگان پشم و تاجران مسئولیت ساخت ان را به گردن گرفتند، پروژه ادامه یافت. برج ناقوس این بنا در سال 1334 توسط جوتو به عنوان استاد کار ساخته شد. او بیشتر عمرش را وقف ساخت این برج کرد اما درست سه سال بعد مرد. بعد از مرگ و نیز آندرئا پیزانو کار او را تا سال 1348 ادامه داد که مرگ سیاه در شهر فلورانس شیوع پیدا کرد و جمعیت آن از نود هزار نفر به 45 هزار نفر رسیدند. بعد از ان بین سال های 1349 تا 1359، فرانچسکو تالنتی استاد کار پروژه ساخت کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره در فلورانس ایتالیا شد. او برج ناقوس را به کمک جووانی دی لاپو گینی، با یک طراحی جدید ساخت. سال 1378 نیز گنبد راهروی اصلی این کلیسا تکمیل شد و راهروی جانبی نیز تا سال 1380 ساخته شد.

تاریخچه این کلیسای فلورانس در ایتالیا

طراحی خاص کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره در فلورانس

طراحی این کلیسا که امروزه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا عاشق آن شده اند، ترکیبی از سبک های مختلف و متعدد بوده که هر کدام نشان دهنده تغییر سلیقه ای هستند که از مدت زمان ساخت تا اتمام به وجود آمده. به عنوان مثال طراحی دیکامبور شامل سه طبقه کلاسیک با سه راهروی بزرگ، طراحی آرنولفو چهار پنجره ای که اول هر قسمت قرار دارند، فرانچسکو تالنتی که روی قسمت شرقی به شکل متفاوتی کار کرده و ... . هر کدام از این افراد به گونه ای زیباترین هنر خود را برای کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره در فلورانس ایتالیا به کار برده اند که امروزه باعث جذب توریست ها و گردشگران تور ایتالیا شده اند. 

طراحی خاص کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره در فلورانس

ساعات بازدید از کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره در فلورانس ایتالیا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند در ماه های می و اکتبر در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه و جمعه بین ساعات ده صبح تا پنج بعد و بین ماه های جولای تا سپتامبر از ساعت ده صبح تا سه بعد از و روزهای پنج شنبه از ساعت ده صبح تا پنج بعد از ظهر از کلیسای جامع سانتا ماریا دلفیوره در فلورانس ایتالیا دیدن کنند. در دیگر روزهای سال نیز این کلیسا از ساعت ده صبح تا چهار بعد از ظهر باز می باشد.