کلیسای آنتونی پادوا استانبول : یکی از جاذبه های تاریخی محله بی اوغلو استانبول، کلیسای آنتونی پادوا است. این کلیسا که آن را به کلیسای سنت آنتوان کاتولیک کیلیسسی نیز می شناسند، بزرگ ترین کلیسای شهر استانبول در محله بی اوغلو بوده و بوسیله یک کشیش ایتالیایی اداره می شود. این کلیسا که امروزه مورد استقبال بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول قرار گرفته امروزه مکانی برای عبادت مسیحیان کاتولیک می باشد. کلیسای آنتونی پادوا استانبول با وجود بازدیدکنندگان و مسیحیان کاتولیک به تعداد چهل هزار نفر در قرن بیستم، توسط معمار لوانتین مورد بازسازی و طراحی مجدد قرار گرفت و اکنون به یک کلیسای باشکوه و مجلل در استانبول تبدیل شده است. 

کلیسای آنتونی پادوا استانبول

تاریخچه کلیسای آنتونی پادوا استانبول

چیزی که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول باید از این کلیسا بدانند این است که این کلیسا مذهب کاتولیک رومی داشته و در سال 1912 برای مسیحیان ایتالیایی ساخته شده است. اما کلیسای اصلی سنت آنتونی پادوا در سال 1725 توسط ایتالیایی محلی در استانبول ساخته شده و کمی بعد تخریب و سپس ساختمانی که اکنون مشاهده می کنید، جای آن به سبک معماری نئو گوتیک ساخته شد. این کلیسا در کنار آپارتمان های سنت آنتونی و در خیابان استقلال قرار دارد. این کلیسا و ساختمان های اطرافش را یک معماری ایتالیایی-ترک به اسم خولیو مونگری طراحی کرده است. این معمار تغییرات بسیار مهمی در معماری عثمانی بوجود آورده و تحول بسیار بزرگی در معماری عثمانی ایجاد کرد. 

تاریخچه کلیسای آنتونی پادوا استانبول

معماری کلیسای سنت آنتونی پادوا استانبول

اگر به نمای بیرونی کلیسا توجه کنید، آجرهای قرمز رنگی را خواهید دید که بسیار زیبا و مرتب در کنار هم چیده شده اند. این کلیسا جدا از ورودی اصلی دارای سه ورودی دیگر هم می باشد، اما برای مردم و توریست های تور ارزان استانبول تنها ورودی اصلی آن باز می باشد. پنجره های این کلیسا به شکل دایره بوده و قاب های سفیدی دارد. وجود شیشه های رنگی این کلیسا باعث شده تا جلوه بسیار زیبا و جذابی پیدا کند. در قسمت بالای درب ورودی کلیسا میتوان نقاشی هایی از مسیح و مریم مقدس را دید. وارد حیات کلیسا که شوید، مجسمه ای از سنت آنتوان که روی یک سنگ ساخته شده خواهید دید. این مجسمه در سال 2003 و هنگامی که پاپ یوحنا به استانبول سفر کرده و از کلیسای سنت آنتونی بازدید کرد، ساخته شد. هنگامی که وارد ساختمان کلیسا شوید، به سرعت شاهد نورپردازی بسیار زیبایی که بوسیله نور آفتاب ها و شیشه های رنگی بوجود آمده را خواهید دید. همینطور کف این کلیسا نیز با سنگ های بسیار زیبا پوشانده شده است. 

معماری کلیسای سنت آنتونی پادوا استانبول

دسترسی های نزدیک به کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

توریست ها و گردشگرانی که به قسمت اروپایی استانبول سفر کرده باشند و قصد بازدید از این کلیسا را دارند، کلیسای آنتونی پادوا در محله معروف بی اوغلو، در یکی از مهم ترین و طویل ترین خیابان های شهر استانبول، خیابان استقلال شماره 171 قرار دارد.