کشورهای اروپایی بدون ویزای شینگن : اگر از تمام حرفه های جهانگرد و توریست بهترین مقصد گردشگری شان را بپرسید، بی چون و چرا کشورهای اروپایی را برای شما مثال خواهند زد. تور اروپا و داشتن ویزای شنگن برای بسیاری از توریست ها و گردشگران فوق العاده جذاب است. آنقدر جاذبه گردشگری در کشورهای این قاره هست که توریست ها و گردشگران اروپا برای بازدید از آن ها وقت کم می اورند. به همین خاطر بسیاری از آن ها برای لذت بردن از سفر خود، تورهای ترکیبی اروپا را انتخاب می کنند تا هم سفری ارزان تر به اروپا داشته و هم اینکه از چند کشور رویایی این قاره دیدن کنند. اما بهتر است قبل از هر رویا پردازی بدانید که این سفر رویایی به بعضی از کشورهای اروپا نیازمند ویزای شنگن است. برای ورود به بعضی از کشورهای این قاره باید از قبل اقدام به اخذ ویزای توریستی اروپا کنید. امروزه به خاطر سختگیری های بعضی از کشورهای اروپایی، علل خصوص کشورهای عضو اتحاد شینگن، صدور ویزای توریستی برای بسیاری از اتباع کشورهای اروپایی مثل ایران تقریبا غیر ممکن است. به خصوص جوانان و کسانی که به هر دلیل نمیتوانند مدارک مالی و یا شغلی بسیار محکمی به سفارتخانه های مربوطه ارائه کنند و یا در گذرنامه شان مهر ویزای کشورهای خارجی درج نشده باشد نیز شامل ویزای اروپا نخواهند شد. اما هنوز هم جای امید هست! تمام کشورهای اروپایی نیاز به ویزای شینگن نداشته و توریست ها میتوانند بدون ویزای شنگن به آن ها سفر کنند. در ادامه لست تورز برای شما کشورهای اروپایی بدون ویزای شینگن را معرفی خواهد کرد، با ما همراه باشید.

کشور روسیه

روسیه یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین تورهای اروپای شرقی است. بسیاری از توریست ها و گردشگران  اروپا به خاطر مردم میهمان نواز و خونگرم و سرزمین سرسبز روسیه علاقه مند به بازدید از آن هستند. بیشتر توریست ها و گردشگران فصل تابستان را برای سفر به این کشور انتخاب می کنند. خبر خوب اینجاست که برای سفر توریستی به این کشور نیاز به مدارک زیادی نیست و تنها میتوان با ارائه دو قطعه عکس، پاسپورت، ووچر تور و هتل همراه با بلیت رفت و برگشت برای دریافت ویزای این کشور اروپایی اقدام کنید. 

کشور روسیه

کشور بلغارستان

بلغارستان یکی از بهترین کشورهای اروپایی بوده که توریست ها و گردشگران میتوانند بدون داشتن ویزای شینگن به راحتی به آن سفر کنند. از محبوب ترین و مهم ترین تورهای بلغارستان، تور وارنا و تور صوفیاست. این کشور توانسته در دهه های اخیر بسیاری از توریست های تور لحظه اخری اروپا را به جاذبه ها و امکانات گردشگری خود جذب کند. در سفر به این کشور شهر ساحلی ورانا را که به عنوان بهترین شهر ساحلی اروپای شرقی شناخته می شود، از دست ندهید. 

کشور بلغارستان

کشور صربستان

با سفر به کشور صربستان میتوان با اروپای شرقی و تاریخ غنی این کشور و همینطور کشورهای همسایه آن کاملا اشنا شد. ویزای این کشور برای مدتی برداشته شده بود و ایرانیان میتوانستند به راحتی بدون نیاز به داشتن ویزا به این کشور سفر کنند. ولی متاسفانه از مهر ماه سال 1397 باید برای سفر به آن ویزای صربستان را تهیه کنند. نا امید نشوید که دریافت ویزای این کشور از دریافت ویزای توریستی شینگن خیلی راحت تر است. 

کشور صربستان

کشور گرجستان

از دیگر کشورهای اروپایی بدون ویزای شینگن، کشور گرجستان را میتوان نام برد. ایرانیان هم اکنون میتوانند بدون نیاز به داشتن ویزا به راحتی به این کشور سفر کنند. 

کشور گرجستان

کشور کرواسی

کرواسی کشوری با مناظر طبیعی بسیار زیبا و جذاب که سالانه با افزایش امکانات توریستی خود و همینطور سواحل بسیار زیبایی که دارد، توانسته بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا را به سمت خود جذب کند. برای سفر به این کشور باید حتما مدارک خوبی نشان دهید که بعد از پایان مدت زمان سفر خود به کشور ایران باز خواهید گشت. 

کشور کرواسی

دیگر کشورهای اروپایی خارج از محدوده شینگن

کشورهای اروپایی دیگری هم هستند که خارج از منطقه شینگن قرار داشته و برای سفر به آن نیازی به ویزای شینگن نیست مثل کشور اوکراین، کشور روسیه، کشور رومانی، کشور مولداوی، کشور آلبانی، کشور بوسنی هرزگوین، کشور مقدونیه، کشور کوزوو، جمهوری آذربایجان، کشور بریتانیا و جمهوری ایرلند.

دیگر کشورهای اروپایی خارج از محدوده شینگن

کشورهای اروپایی بدون نیزا به ویزا برای دارندگان پاسپورت ایرانی

کشور ترکیه

کشور زیبای ترکیه که همسایه ایران نیز می باشد، به مدت نود روز به توریست ها و گردشگران ایرانی اجازه اقامت بدون ویزا را میدهد. 

کشور ترکیه

کشور ارمنستان

ارمنستان در مرزهای شمالی کشور ایران قرار داشته و ویزای ده دلاری برای ایرانی ها صادر می کرد. اما این طرح حذف شد وکسانی که پاسپورت ایرانی دارند میتوانند نود روز بدون ویزا در ارمنستان باشند.

کشور ارمنستان

سرزمین قبرس شمالی

سرزمین شمالی جزیره قبرس در آب های دریای مدیترانه قرار داشته و رسمیت آن به تازگی توسط ترکیه شناخته شده است. ایرانی ها میتوانند به مدت نود روز در قبری به سر ببرند. تورهای ارزان بسیاری هم به مقصد قبرس شمالی و شهر نیکوزیا میتوان پیدا کرد. 

سرزمین قبرس شمالی

کشور آندورا 

آندورا کشوری کوهستان و کوچک بین فرانسه و اسپانیاست که نه فقط ایرانیان، بلک شهروندان هیچ کشوری برای ورود به آن به ویزا نیازی ندارند. دسترسی به این کشور تنها به صورت زمینی از فرانسه و اسپانیا امکان پذیر بوده و صد در صد برای سفر آن باید ویزای شینگن را تهیه کنیم. 

کشور آندورا