کرایه موتورسیکلت در استانبول : استانبول شهر بزرگ و طویل ترکیه بوده که به خاطر محدودیت مدت زمان سفر نمیتوان از تمام جاذبه های آن دیدن کرد. یکی از بهترین راه ها برای بازدید از این شهر و گشت و گذار راحت، کرایه اتومبیل و یا موتور سیکلت است. با کرایه کردن این وسایل نقلیه میتوانید به تنهایی هر زمان به هرکجای شهر که میخواهید بروید و بگردید. مثل مراکز کرایه اتومبیل، مراکز کرایه موتورسیکلت زیادی در سراسر شهر استانبول قرار داشته اند که میتوانید به راحتی از آن ها برای خود انواع موتورسیکلت ها را کرایه کنید. توریست ها و گردشگران تور استانبول میتوانند با استفاده از موتور سیکلت، از تمام جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کرده و همینطور در زمان خود صرفه جویی کنند. در ادامه همراه لست تورز باشید تا با قوانین موتور سواری و نحوه کرایه موتورسیکلت در استانبول آشنا شوید. 

کرایه موتورسیکلت در استانبول

مراکز کرایه موتورسیکلت در کدام مناطق استانبول قرار دارند؟

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند در بسیاری از مناطق استانبول مثل سیسلی، آکسارای، سلطان احمد، تقسیم، لونت و توپکاپی، به قیمت بیست یورو برای خود موتورسیکلت کرایه کنند. همینطور فرودگاه های قسمت اسیایی و اروپایی این شهر نیز خدمات کرایه موتورسیکلت ارائه میدهد. از فرودگاه آتاتورک میتوان به قیمت 45 یورو و در فرودگاه سابیها گوکچن میتوان به قیمت 55 یورو، موتورسیکلت کرایه کرد. 

مراکز کرایه موتورسیکلت در کدام مناطق استانبول قرار دارند؟

مقررات و قوانین استفاده از موتورسیکلت در استانبول

  • در صورت کرایه موتورسیکلت، فقط باید طبق قانون و مقررات ترافیک جاده از آن استفاده کرده و همینطور باید از ان به خوبی مراقبت کرده تا زمان باز پس دادن آن با مشکل روبرو نشوید. 
  • توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول نمیتوانند برای حمل و نقل انواع و اقسام کالاها، بکسل کردن و یا هل دادن وسیله نقلیه دیگر، مسابقه موتور سواری و یا در حالت مستی و تحت تاثیر مواد مخدر بودن از موتورسیکلت ها استفاده کنند. 
  • شخص کرایه کننده میبایست گواهینامه معتبر رانندگی با موتورسیکلت داشته باشند. 
  • مسئول هرگونه خسارت و آسیب به موتور مثل تصادف خرابی و سرقت بعد از کرایه موتورسیکلت، به عهده شخص کرایه کننده می باشد. 
  • موتورسیکلت کرایه ای باید با مشخصات فنی اش تطابق داشته باشد.
  • قطعات، اجزا و لوازم جانبی موتورسیکلت نباید تغییر کنند. 
  • موتور سیکلت را فقط میتوان با اجازه شخص کرایه کننده تعمیر کرد
  • فقط شخص کرایه کننده میتواند از موتورسیکل استفاده کنند. 
  • موتورسیکلت های کرایه ای حق عبور از مرزهای کشور ترکیه را ندارند. 
  • زمان خود را طوری تنظیم کنید تا درست سروقتی که در اجاره نامه موتورسیکلت قید شده، ان را پس بدهید. حتی یک ساعت تاخیر از زمان مشخص شده میتواند موجب جریمه شدن فرد شود. در صورتی که یک روز در بازپس دادن موتورسیکلت تاخیر داشته باشید، باید دوبرابر هزینه اجاره روزانه را پرداخت کنید. همینطور اگر تا پنج روز تحویل موتورسیکلت عقب بی افتد، باید هزینه کل موتورسیکلت را پرداخت کنید. 

مقررات و قوانین استفاده از موتورسیکلت در استانبول