کاخ کریستال مادرید : یکی از بناهای باشکوه و خارق العاده شهر مادرید اسپانیا، کاخ کریستال در پارک رتیرو می باشد. این کاخ از شیشه ساخته شده و به عنوان نمادی از مادرید از آن یاد می شود. اگر میخواهید منظره ای تماشایی و زیبا از این کاخ را ببینید، یک بعد از ظهر آفتابی را به بازدید از آن اختصاص دهید. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا هم هستند که ترجیح میدهند یک روز افتابی که نور خورشید به گنبد شیشه ای 22 متری کاخ می تابد و زیبایی ان را چندین برابر می کند، از آن دیدن کنند. کاخ کریستال در پارک رتیرو، درست روبروی یک آبگیر کوچک که فواره ای وسط ان می باشد، قرار دارد. 

کاخ کریستال مادرید

تاریخچه کاخ کریستال

کاخ کریستال توسط معماری به نام ریکاردو ولزکز بوسکو در سال 188 طراحی شده است. او در طراحی این کاخ از ساختمانی که سال ها قبل در لندن ساخته شده و شبیه به ان بود الهام گرفته بود. وجود دکوراسیون و تزئینات پیچیده از جنس سرامیک که به دور چارچوب فلزی کاخ ساخته شده، به بازدیدکنندگان و توریست های تور لحظه اخری اروپا حس قفس پرنده را میدهد. کاخ کریستال برای نشان دادن گیاهان گرمسیری فیلیپین ساخته شد. در ماه می سال 1936 این کاخ به عنوان محل رای پارلمانی برای ریاست جمهوری اسپانیا انتخاب شد. همینطور در سال 1975 مورد بازسازی قرار گرفته و امروزه قسمتی از موزه ملی رینا سوفیا و مرکز نمایشگاه های موقت هنری می باشد. 

تاریخچه کاخ کریستال

معماری کاخ کریستال در پارک رتیرو

بازدیدکنندگان بعد از بازدید از این کاخ اعتراف کرده اند که کاخ کریستال حال و هوای شاهانه دارد. همینطور گنبد آن شبیه به کلیساهای جامع با معماری گوتیک بوده که آن زیباتر و خاص تر کرده است. معمار کاخ کریستال مادرید در بازسازی کلیساهایی مثل کلیسای لئون، کاخ الحمرا و همینطور مسجد کوردوبا نقش بسزایی داشته. 

معماری کاخ کریستال در پارک رتیرو

ساعات بازدید از کاخ کریستال مادرید

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند از آپریل تا سپتامبر بین ساعات ده صبح تا ده شب، در ماه اکتبر از ساعت ده صبح تا هفت عصر و از نوامبر تا مارس نیز از ساعت ده صبح تا شش بعد از ظهر از کاخ کریستال مادرید دیدن کنند. این کاخ روزهای 25 دسامبر، اول و ششم ژانویه و همینطور اول می تعطیل می باشد.