کاخ چراغان استانبول : کاخ باشکوه و مجلل چراغان، از جمله کاخ هایی بوده که در دوران عثمانی ها ساخته شده است. این کاخ در طول سال ها تغییرات زیادی کرده و یکبار در سال 1910 نیز بر اثر آتش سوزی سوخته است. آخرین بازسازی این کاخ مربوط به سال 2007 می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های این کاخ، هتل پنج ستاره و فوق لوکسی است که در آن قرر درد. این هتل از هتل های زنجیره ای کمپینسکی می باشد. کاخ چراغان استانبول در ساحل اروپایی بسفر، بین محله های معروف و مشهور بین توریست ها و گردشگران تور استانبول، یعنی بشیکتاش و اورتاکوی قرار دارد. در ادامه شما را بیشتر با کاخ چراغان استانبول آشنا می کنیم. 

کاخ چراغان استانبول

تاریخچه کاخ چراغان استانبول

این کاخ اولین بار در دوران سلطنت سلطان عبدالعزیز یکم ساخته شد. طراح و معمار این کاخ فردی ارمنی بوده که کاخ های سلطان را می ساخته و نیگوغایوس بالیان نام دارد. کاخ چراغان استانبول نیز بین سال های 1863 تا 1867 بوسیله دو پسر بالیان ساخته شده است. کاخ چراغان آخرین بنای بازمانده از دوران سلطنت عثمانی ها بوده چرا که در آن زمان سلاطین عثمانی به جای استفاده از کاخ های اجدادی خود، کاخ های جدید بنا می کردند. تمام دیوارهای داخل این کاخ و سقف آن ساخته شده از جنس چوب بوده و دیواره های خارجی آن نیز از جنس سنگ مرمر رنگارنگ می باشد. ساخت و ساز و طراحی دکوراسیون داخلی کاخ چراغان تا سال 1872 به طور انجامید. اما با اینحال سلطان عبدالعزیز فرصت پید نکرد تا در این کاخ مجلل زندگی کند. بنابراین جانشین وی، برادرزاده اش سلطان مراد چهارم به این قصر نقل مکان کرد و فقط 93 روز در آن حکومت کرد. چرا که او بوسیله عبدالحمید دوم، یعنی برادرش به بیماری روانی محکوم شده و تا آخر زمان مرگ خود، تا سال 1904 در بازداشت خانگی بود. در دوران سلطنت مشروطه دوم، سلطان محمد چهارم برای برگزاری جلسات خود در این کاخ از مجلس اجازه گرفت. اما دو ماه بعد از سال 1910 این کاخ در یک آتش سوزی بزرگ تخریب شد و از آن فقط دیوارهای بیرونی دست نخورده باقی ماندند. سال ها بعد، شخصی به اسم Şeref Stadı، سالیان سال از این کاخ به عنوان یک استادیوم فوتبال برای باشگاه بشیکتاش استفاده می کرد. اما در آخر در سال 1989 تخریب شده و بوسیله یک شرکت ژاپنی مورد بازسازی قرار گرفت و در ادامه یک هتل در قسمت باغ به آن اضافه شد.

تاریخچه کاخ چراغان استانبول

هتل چراغان پالاس کمپینسکی استانبول

یکی از بهترین هتل های پنج ستاره استانبول در کاخ چراغان قرار دارد. این کاخ مربوط به دوران عثمانی و با ظاهر فوق العاده زیبایی که داشته، بسیاری از توریست ها و گردشگران را به سمت خود جذب می کند. همینطور از این هتل میتوان به سمت تنگه بسفروس چشم انداز داشت. از جمله امکانات و خدمات فوق العاده این هتل برای توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول، اینترنت بی سیم رایگان، رستوران های محلی و بین المللی با تنوع غذایی بسیار، استخر با نمایی از بسفروس، صندوق امانات، سالن بدنسازی، استخر سرپوشیده، سالن بدنسازی، اسپا و ماساژ، حمام ترکی، سرویس دهی و پذیرش شبانه روزی، پارکینگ و ... می باشند. همینطور داخل اتاق ها امکاناتی نظیر مینی بار، تلویزیون و ماهواره، تراس به سمت دریا یا باغ، اینترنت بی سیم رایگان و ... ارائه شده اند. کرایه اتاق سلطنتی این کاخ هر شب 15.332 دلار بوده و در سال 2012 شبکه CNN چهاردهمین اتاق گران قیمت در بین پانزده اتاق گران قیمت جهان شد. فاصله این هتل از میدان تقسیم چهار کیلومتر و از فرودگاه بین المللی آتاتورک 45 دقیقه می باشد. 

هتل چراغان پالاس کمپینسکی استانبول

طراحی و معماری کاخ چراغان استانبول

برای ساخت این قصر باشکوه و مجلل حدود چهار میلیون دلار هزینه شده است. معماری فوق العاده ای را برای این کاخ به کار برده اند. سقف و قسمت میانی کاخ از چوب و دیوارهای سنگ مرمر ساخته شده است. ستون های این کاخ بسیار زیبا طراحی شده و یک نمونه فوق العاده از حجاری می باشد. همینطور با فرش های آن مکمل بسیار خوبی دارد. تمام اتاق های کاخ چراغان استانبول دارای مبلمان زیبا و ساخته شده از آب طلا و صدف و فرش های فوق العاده می باشد. این کاخ نیز مثل هر کاخ های دیگر شهر استانبول، پذیرای بسیاری از جلسات است. معماری این کاخ به قدری زیباست که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول را مات و مبهوت خود نگه میدارد. کاخ چراغان درهایی به شکل معبد داشته که با یک پل به کاخ ییلدیز متصل شده اند. دور تا دور جاده این کاخ با دیوارهای بلند احاطه شدند. این بنا سالیان سال به صورت متروکه باقی مانده بود اما چندی بعد با انجام تغییرات کلی، مورد بازسازی قرار گرفت و در نتیجه آن به یک هتل پنج ستاره در استانبول تبدیل شد. 

طراحی و معماری کاخ چراغان استانبول