کاخ خدیو در استانبول : این کاخ تاریخی، روی تپه چوبوکلو در منطقه آسیایی شهر استانبول قرار داشته و در سال 1907 ساخته شده است. این کاخ که به کاخ چوبوکلو نیز معروف می باشد، در زمان قدیم اقامتگاه عباس خدیو دوم مصر و سودان بوده است. محوطه آزاد این کاخ با آبنمای بزرگ و باشکوه، باغ های گل سرخ و استخری در کنار عمارت، به زیبایی تزئین شده است. وارد این عمارت سه طبقه که می شوید، اگر به بالا سر خود نگاه کنید، سقف تمام شیشه ای زیبایی را خواهید دید که جلوه فوق العاده ای که به کاخ بخشیده است. طبقه همکف کاخ یک سالن بسیار بزرگ به همراه چند اتاق و سرسرا داشته که به یکدیگر متصل می شوند. طبقه بالاتر نیز دو اتاق خواب بزرگ قرار دارند. در این کاخ تا چشم کار می کند، کنده کاری هایی با موضوعات گل و شکار حیوانات، سقف مرمر، ستون ها و دیوارهای زیبا و ... را خواهید دید.

کاخ خدیو در استانبول

تاریخچه کاخ خدیو در استانبول

این قصر بوسیله عباس خدیو دوم، که در سال های 1914 تا 1982 حاکم مصر و سودان بوده ساخته شد. عباس خدیو با امپراطوری عثمانی برای غلبه بر استعمار بریتانیا همکاری کرده و بعد از بازدید از استانبول یا قسطنطنیه قدیم، به آنتونیو لاسیاک یک معمار ایتالیایی، دستور ساخت یک اقامتگاه تابستانی در ساحل بسفر را داد. این معمار ایتالیایی، کاخ خدیو استانبول را با الهام گرفتن از سبک نئوکلاسیک عثمان و تقلید از ویلاهای رنسانس طراحی کرد. سال های بعد، بعد از بنیانگذاری جمهوری ترکیه، کاخ خدیو در استانبول مورد مرمت قرار گرفته و قرار بود به عنوان باشگاه تفریحی و خوردوی ترکیه استفاده شود. اما در سال 1985 به عنوان یک هتل، رستوران و کافه فعالیت خود را برای جذب توریست ها و گردشگران تور استانبول آغاز کرد.

تاریخچه کاخ خدیو در استانبول

رستوران ها و امکانات کاخ خدیو در استانبول

در این کاخ اکنون رستوران و کافه های خوبی مشغول به کار هستند که انواع و اقسام غذاهای بین المللی، محلی و ... را برای بازدیدکنندگان و توریست های تور ارزان استانبول سر می کنند. علاوه بر این ها، کاخ خدیو در استانبول، این امکان را میدهد تا جشن های عروسی و مراسمات در آن برگزار شوند. به این معنی که اگر خواهان برگزاری عروسی و یا مراسمات خود در مکانی فوق العاده و متفاوت هستید، میتوانید کاخ خدیو را اجاره کنید. در بازدید از این کاخ، حتما از اتاق خواب های بزرگ پادشاهان، سالن ها، آسانسور کریستال، ستون های مرمر و برنج نیز دیدن کنید.  

رستوران ها و امکانات کاخ خدیو در استانبول

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به کاخ خدیو در استانبول

همانطور که در ابتدا گفته شد، این کاخ در محله چابوکلو، درست روبروی تنگه بسفر قرار داشته. توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای رسیدن به این کاخ میتوانند از اتوبوس های شهری استفاده کرده و در ایستگاه کاخ خدیو پیاده شوند. این کاخ هر روز هفته از ساعت نه صبح تا یازده شب باز بوده و هزینه ورودی برای آن بیست لیر می باشد.