کاخ اعظم کنستانتین استانبول : کاخ اعظم کنستانتین یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در شهر استانبول بوده و دارای موزه ای می باشد که سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول دارد. در سفر خود به استانبول حتما بازدید از این کاخ و موزه را در برنامه تور خود قرار دهید. قدمت این کاخ باشکوه و زیبا که مربوط به دوران بیزانسی ها می باشد، به قرن چهارم میلادی برمیگردد. هم اکنون موزه از موزائیک های رومی در این کاخ فعالیت می کند. کاخ اعظم کنستانتین یکی از بزرگ ترین کاخ های باشکوه بیزانسی بوده که در استانبول ساخته شده است. از این کاخ یک حیاط، کلیسا، حمام، کوشک و ... باقی مانده است. کاخ اعظم کنستانتین بیزانسی در دامنه تپه باستانی استانبول، محله سلطان احمد ساخته شده و بین میدان معروف و تاریخی هیپودروم، مسجد ایاصوفیه و دریای مرمره، با فاصله بسیار کوتاه از مسجد آبی و بازار آستارا قرار گرفته است. 

کاخ اعظم کنستانتین استانبول

تاریخچه کاخ اعظم کنستانتین استانبول

از مهم ترین کاخ هایی از دوران بیزانسی ها به جا مانده میتوان به کاخ اعظم کنستانتین اشاره کرد. این کاخ حدود صد هزار مترمربع مساحت داشته و ساخت آن بیست و سه سال به طول انجامیده است! متاسفانه از این کاخ باشکوه تنها حیاط، حمام، اتاق ها، طاق ها و راهروهای بزرگ و طولانی باقی مانده. این کاخ بزرگ و زیبا در قرن چهارم میلادی به دستور کنستانتین ساخته شده. همچنین حدود دو قرن بعد به دستور ژوستینین یکم مورد بازسازی قرار گرفته و گسترش پیدا کرد. کاخ اعظم کنستانتین استانبول سال های بعد تا قرن دوازدهم مورد استفاده از امپراتوران دیگر قرار گرفت. اولین تحقیقات و اکتشافات باستانی شناسی در مورد کاخ اعظم کنستانتین استانبول در سال 1930 شروع شده و حتی یکی از ساختمان هایش برای عموم در سال 1953 باز شد. این ساختمان امروزه موزه بزرگی در زمینه موزائیک از دوره رومی ها بوده و بازدیدکنندگان بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول دارد. موزائیک هایی که در این موزه مشاهده خواهید کرد، مربوط به دوره های مختلف امپراتوری بزرگ بیزانس است. 

تاریخچه کاخ اعظم کنستانتین استانبول

ساعات و هزینه بازدید از کاخ اعظم کنستانتین استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند با هزینه پانزده لیر از کاخ موزه اعظم کنستانتین از نه صبح تا پنج عصر دیدن کنند.