چین با تمدن 4000 ساله خود یک کشور بزرگ سوسیالیستی تک حزبی  با 14 مرز مشترک درآسیای شرقی و بیشترین جمعیت درجهان است.. مرزهای کشورچین شامل مرز افغانستان، پاکستان (از طریق خاک مورد مناقشه کشمیر)، مرز مشترک هند، نپال، بوتان، میانمار، لائوس و ویتنام در جنوب چین مرز با تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان درغرب چین و روسیه و مغولستان در شمال و کره شمالی در شرق چین است.هنگ کنگ و ماکائو استانهای خود مختار چین میباشند. مارکو پولو و گوتفرید لایبنیتس از طریق جاده بزرگ ابریشم به چین سفر کرده اند و طبیعتا خوانندن سفرنامه های این افراد توریستهای زیادی را مجذوب سفر به سرزمین چین مینماید کشورچین از نظر اجرایی به 22 استان، 5 منطقه خودمختار و 4 شهرداری به طور مستقیم تقسیم میگردد شهرهای بزرگی مانند پکن، گوانگژو و شانگهای مدرن و نسبتا ثروتمند هستند با این حال، حدود 50 درصد از چینی ها  هنوز هم در مناطق روستایی زندگی می کنند برخی از رفتارهایی که در چین کاملا طبیعی است ممکن است تا حدودی نامطلوب برای شما بنظر آید مانند تف کردن در خیابانهای چین-سیگار کشیدن در همه جای چین-بلند صحبت کردن-هل دادن در مترو تاکسی چین و ... واحد پول چین یوان و شماره اظطراری 110 برای زنگ زدن به پلیس در مواقع اضطراری- دامنه اینترنت چین cn  و کد تلفن کشورچین + 86 و بیشترین مذهب مردم  چین  بودائی(80%) و اقلیتهای دیگر مانند مسیحی-مسلمان-و... زبان مردم چین ماندارین (Putonghua) و جمعیت کشورچین 1.4 میلیارد نفر تا سال 2014 بوده است.

چین باستان 

تاریخ ثبت تمدن چین را می توان به دوره رودخانه زرد ترسیم کرد "مهد تمدن چینی"که شروع سلسله دودمان شانگ اول به لحاظ تاریخی میباشد و سلسله ژو در سراسر حوضه رودخانه زرد چین حکومت می کرد. ژو یک سیستم غیر متمرکز از دولت، که در آن اربابان فئودال سرزمین های مربوطه دارای درجه بالایی از خودمختاری حکومت در چین بودند،و با داشتن ارتش حکومت خود میبایست ادای احترام به پادشاه چین ژو را ادا میکردند را تاسیس نمود همچنین طولانی ترین سلسله حاکم در تاریخ چین، که حدود 800 سال در چین حکومت میکرد سلسه ژو در چین بود. با وجود این عمر طولانی، در نیمه دوم دوره ژو، کشور چین شاهد آشوب های سیاسی، با شورش اربابان فئودال از fiefdoms کوچک متعدد و رقابت برای به قدرت رسیدن و حکومت در سرزمین بزرگ چین را شاهد بود و بعد از آن چین به هفت کشور بزرگ در استانهای متخاصم تقسیم شد در این دوره پر سر و صدا بزرگترین متفکران چین از جمله کنفوسیوس، Mencius و Laozi، که سهم قابل توجهی در شکل دهی به تفکر و فرهنگ چینی بودند را میتوان در تاریخ چین دید.

آب و هوا کشور چین

با توجه به وسعت کشورچین آب و هوای چین از مناطق گرمسیری در جنوب تا مناطق سرد سیر در شمال بسیار متنوع است، و آب و هوا کشور چین در شمال چین  به چهار فصل متمایز با تابستانهای به شدت داغ و زمستان های سرد ودر جنوب چین آب و هوا مرطوب تراست. شمال و غرب چین دارای آب و هوای خشک و در شرق چین وقتی وارد ارتفاعات تبت با شکوه میشوید شاهد استپ گسترده و بیابان های گانسو و سین کیانگ، بیابانهای وسیع و زمین های بسیار سخت میباشید. در چین به لحاظ گستردگی شاهد طیف گسترده ای از کوهها، فلاتهای پر ارتفاع که در مرکز و غرب چین وجود دارد  و تقریبا 70 درصد چین کوهستانی است.شانگهای چین که موتورخانه بزرگ اقتصادی جهانی، در مرز بین تبت، (منطقه خودمختار تبت) و ملت نپال نهفته است  قله اورست، در چین به ارتفاع 8850 متر، بلندترین قله جهان ودرمقابل آن درشمال غرب سین کیانگ چین شاهد پایین ترین نقطه زمین از سطح دریا ( 154 متر) پس از دریای مرده میباشیم.

چین دارای پنج تعطیلات مهم سالانه:

  • سال نو چینی و یا جشنواره بهار اواخر ماه ژانویه / اواسط فوریه
  • جشنواره کینگ مینگ - معمولا 04-06 آوریل، یاجارو کردن مقبره در روز و ترافیک در راه به قبرستان می تواند بسیار سنگین است.
  • 1مه روز کارگر 
  • 5 ماه قمری جشنواره قایق اژدها 
  • 1 اکتبر روز ملی چین

​پرچم چین به رنگ سرخ میباشد که 4 ستاره زرد در حول یک ستاره بزرگتر که به معنای هماهنگی و همبستگی افراد انقلابی تحت رهبرکمونیست چین است.

به دلیل گستردگی کشور چین در تورچین پیشنهاد ما به شما انتخاب چک لیست سفر برای مقصدهای جذاب و توریستی چین است ما چند جای دیدنی که معمولا در تور چین مورد بازدید قرار میگیرد را به شما معرفی میکنیم  پارک ملی دره 9 روستا-راه آهن چینگهای،تبت-هاینان-پارک ملی Sanqingshan -پارک جنگلی Zhangjiaji-کوه چان بای شان-گویلین-غارهای ژیجین-شهر لی جیانگ-موزه یادبود قتل عام نانجینگ