پنج کوه مقدس چین : این پنج کوه در دین سنتی کشور چین، بسیار مهم و پر اهمیت هستند. هرکدام از این پنج کوه مقدس، نشان دهنده نظم طبیعی زمین بوده و براساس گفته های چینی ها، این کوه ها هرکدام در مسیرهای اولیه یعنی شمال، مرکز، جنوب، غرب و شرق قرار دارند. در طول قرن ها، امپراتوری ها از این سایت ها به عنوان مکانی برای عبادت و فداکاری استفاده می کردند. در ادامه هرکدام از این پنج کوه مقدس را برای توریست ها و گردشگران تور چین معرفی می کنیم.

کوه تای شان چین

کوه تای شان را در چین به کوه تندرو در قسمت شرقی می شناسند. میتوان گفت مسیر این کوه تا خورشید بالارفته و به همین خاطر نشانگر تولد و حیات دوباره است. این کوه در استان شاندونگ در قسمت شمالی شهر تایان می باشد. بلندترین قله این کوه امپراتوری جید است. ارتفاع این قله بین 5،029 و 5،069 فوت می باشد. این کوه هزار سال قبل از میلاد در زمان سلسله ژو یک مکان مذهبی بوده در قسمت دامنه آن نیز معبد دای یا خدای مئع تای نیز قرار داشته که بین سال های 206 تا 221 قبل از میلاد برای حاکمان سلسله چین ساخته شده است. این کوه به الهه سپیده آبی نیز شبیه است. 

کوه تای شان چین

کوه هائو شان چین

بعد از کوه تای شان، توریست های تور لحظه آخری چین میتوانند از کوه هائو شان که به کوه اسپلندید تبدیل شده است، دیدن کنند. کوه هائو شان در قسمت غربی استان شانشی، نزدیک به شهر هوایین قرار داشته و مثل کوه تای شان مسیری به سمت خورشید داشته و نماینده مرگ و عالم هستی می باشد. بلندترین قله این کوه نیز، پیک جنوبی بوده و از سطح دریا 7707 فوت ارتفاع دارد. معبدی که در این کوه که مشاهده می کنید، دائو نام داشته و از قرن دوم قبل از میلاد در آن قرار دارد. این کوه به خاطر دیگر کوه های مقدس و دشوار بودن مسیر رسیدن اجلاس سران آنها، بازدیدکنندگان بسیاری ندارد. بسیاری از مردم چین معتقدند که کوه هائو شان، کوه خدای عالم اموات است. 

کوه هائو شان چین

کوه هنگ شان هونان چین

این کوه مقدس، کوه متعادل بوده که موقعیت جنوبی را محفوظ نگه می دارد. رشته کوه هنگ شان در استان هونان قرار داشته و دارای 72 قله است. بلندترین قله بین این 72 قله، قله ژورانگ است. این قله 4300 فوت ارتفاع داشته و دارای معبد بزرگی بوده که از بزرگترین ساختمان های باستانی است در این منطقه قرار دارد. این معبد برای سه ادیان بودائیسم، تائوئیسم و کنفوسیوس بسیار مهم است. 

کوه هنگ شان هونان چین

کوه هنگ شان شان شی چین

در سنت چینی، این کوه مقدس چین نیز به کوه دائمی معروف بوده در قسمت شمالی در استان شانشی قرار دارد. بلندترین قله کوه هنگ شان شان شی 6617 فوت از سطح دریا ارتفاع داشته و بیشتر از دیگر کوه های مقدس توریست ها و گردشگران تور ارزان چین را به سمت خود جذب کرده است. در طی سال ها، این منطقه تحت کنترل بسیاری از کشورها بوده و همین دلیل باعث جلوگیری از بازدید بازدیدکنندگان امپراتوران از آن شده است. معبد آویزان و حرم نیز در قسمت شمالی قله قرار دارد. 

کوه هنگ شان شان شی چین

کوه سونگ شان چین

کوه سونگ شان موقعیت مرکزی داشته و به کوه لفتی نیز معروف است. این کوه در قسمت جنوبی رودخانه زرد قرار داشته و 26 قله دارد. بلندترین قله از آن 4961 فوت ارتفاع داشته و برای بودایی ها و دایمی ها بسیار مهم است. در این کوه معبد شائولین که محل تولد بودائیسم بوده قرار داشته و به همین خاطر است که برای بودایی ها و دایمی ها بسیار مهم واقع شده است. 

کوه سونگ شان چین