پل پونته وچیو در فلورانس ایتالیا : یکی از قدیمی ترین پل های شهر فلورانس ایتالیا که به قدمت آن به قرون وسطا برمیگردد، پل پونته وچیو روی رود آرنو می باشد. این رود با وجود بازارچه قدیمی که داشته از زمان های دور تاکنون بسیار معروف بوده و شهرت داشته است. این بازار در زمان قدیم به گوشت فروشان اختصاص داده شده بود اما امروزه توریست ها و گردشگران تور اروپا در آن میتوانند جواهر فروشی، مغازه های سوغات و هدایا و دلالان هنری پیدا کنند. نام این پل در زبان ایتالیایی به معنی پل قدیمی بوده و اولین پل ساخته شده به این شکل در فلورانس بوده و از قدیمی ترین پل های دنیا نیز محسوب می شود. پل پونته وچیو در فلورانس نزدیک به خود پل هایی مثل پونته آله گراتزی و پونته سانتا ترینیتا را داشته و توریست های تور ایتالیا در کنار پل پونته وچیو در فلورانس ایتالیا از این پل ها نیز دیدن کنند. 

پل پونته وچیو در فلورانس ایتالیا

تاریخچه ساخت پل پونته وچیو

پل پونته وچیو در زمان رومیان باستان در شهر فلورانس ایتالیا ساخته شده تا مردم بتوانند از روی رودخانه ارنو محلی برای عبور و مرور داشته باشند. این پل فلورانس اولین بار در سال 996 ساخته شده است. اما به خاطر سیل خیزی شهر فلورانس در سال 1117 به خاطر سیل از بین رفت و در سال 1333 مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. در سال های بعدی نیز بازهم سیل این پل آسیب هایی وارد کرد. در قرن شانزدهم میلادی بعد از انکه مدیچی، حاکم این شهر به قصر پیتی منتقل شد، و به یک معمار و نقاش وظیفه داده شد تا در شهر فلورانس برای ارتباط دو منطقه یک کریدوری سازد تا محل عبورش از روی رودخانه همین پل باشد. در زمان قدیم در این کریدور اثار هنری با ارزشی نگهداری می شد و همینطور محل اختصاصی برای رفت و آمد خانواده مدیچی بود تا یک راه جدا از مردم برای رفت و آمد خود داشته باشند. اما امروزه به یک جاذبه برای توریست های تور لحظه آخری اروپا تبدیل شده است. 

تاریخچه ساخت پل پونته وچیو

پل پونته وچیو امروزه به چه شکل است

از قرن سیزدهم تاکنون روی پل پونته وچیو در فلورانس ایتالیا مغازه هایی بوجود امده اند که در زمینه های غصابی و ماهی فروشی هم میتوان آن ها را دید. سال 1593 نیز فردیناند اول دستور داد تا تنها طلافروشی ها و جواهری ها روی این پل مغازه داشته باشند. در کنار این پل همچنان میتوان تندیس طلافروشان قرن شانزدهم را دید. امروزه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا در کنار این تندیس باشکوه و ارزشمند سلفی می گیرند. شب ها نیز کرکره های چوبی مغازه ها و نورپردازی مناسب چشم اندازی بسیار زیبا و رویایی به پل میدهند که ان را بسیار رومانتیک نشان میدهد. همچنین میتوان روی رودخانه این پل به قایق سواری نیز مشغول بود. 

پل پونته وچیو امروزه به چه شکل است