پل ریالتو ونیز در ایتالیا : یکی از زیباترین و البته قدیمی ترین پل هایی که روی گراند کانال شهر ونیز در کشور ایتالیا ساخته شده، پل ریالتو است. این پل چشم اندازی فوق العاده زیبا و تماشایی 360 درجه از کانال برای توریست ها و گردشگران تور اروپا فراهم می کند. امروزه این پل سنگی به یک جاذبه توریستی و گردشگری برای شهر ونیز تبدیل شده است. میتوان گفت که پل ریالتو قلب شهر ونیز قبل از میدان سن مارکو است. 

پل ریالتو ونیز در ایتالیا

هدف از ساخت پل ریالتو ونیز

پل ریالتو ونیز بین سال های 1588 تا 1591 ساخته شده است. بله تنها سه سال طول کشیده تا این اثر دوست داشتنی و توریستی بوجود آید. هدف از ساخت این پل، جایگزین کردن یک پل دائمی به خاطر پل قایق و سه پل چوبی دیگر بوده که از قرن دوازدهم روی گراند کانال ساخته شده و باقی مانده بودند. تا زمان ساخت پل آکادمیا در سال 1854، پل ریالتو ونیز فقط مسیر عبور عابرین پیاده از عرض گراند کانال بود. اما امروزه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا روی این پل جمع شده تا با سلفی و یا عکاسی، یادگاری از آن داشته باشند. 

هدف از ساخت پل ریالتو ونیز

معماری پل ریالتو ونیز در ایتالیا

این پل هفت و نیم متر قوس داشته تا کشتی های کوچک بتوانند به راحتی و بدون بروز مشکل از زیر آن رد شوند. ساختمان پل نیز روی 12000 پایه چوبی ساخته شده که همچنان بعد از طی کردن چهارصد سال، پل را سرپا نگه داشته اند. مهندس معمار این پل بزرگ آنتونیو دا پونته برای بستن قرارداد طراحی این پل با طراحان بزرگی مثل پالادیو و میکل آنژ رقابت داشتند. پل ریالتو ونیز سه پیاده رو داشته که دو تا از ان ها در امتداد نرده های بیرونی دو طرف پل قرار دارند. 

معماری پل ریالتو ونیز در ایتالیا

مغازه ها و فروشگاه های اطراف پل ریالتو ونیز

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا با بازدید از این پل میتوانند در دو سمت پیاده روی عریضی که وسط قرار دارد، فروشگاه ها و مغازه های کوچکی از بدلیجات، پارچه های کتان، شیشه های نقاشی شده و دیگر لوازم که آن ها دوست دارند پیدا کنند. 

مغازه ها و فروشگاه های اطراف پل ریالتو ونیز

دسترسی های نزدیک به پل ریالتو ونیز در ایتالیا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا برای رسیدن به این پل باید از ایستگاه قطار در میدان رم استفاده کرده و با استفاده از تابلوهای راهنما به پل ریالتو ونیز برسند. در آنجا به سمت برج ساعت رفته و از مسیر قوسی بگذرید و خیابان های شیک مرسری را هم رد کنید تا به پل برسید. راه دیگر رسیدن به این پل، استفاده از اتوبوس های آبی است.