پاساژ چیچک استانبول : پاساژ چیچک تنها یک مرکز خرید نیست بلکه یکی از مکان های تاریخی معروف شهر نیز محسوب می شود. این بنا در خیابان محبوب استقلال قرار داشته و در سال 1876 توسط یک بانکدار یونانی ساخته شده است. این پاساژ آخرین بار در سال 2005 مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته و رستوران ها و کافه های بسیار خوبی نیز در کنار مغازه های کوچک و زیبا به تازگی در آن قرار گرفتند. معماری این پاساژ سه طبقه متعلق به قرن نوزدهم بوده و به همین خاطر ستون های بلند و دیوارهای پر نقش و نگار بسیاری در آن خواهید دید. توریست ها و گردشگران تور استانبول میتوانند در کنار خرید کردن از یک مکان تاریخی نیز دیدن کنند.

پاساژ چیچک استانبول

تاریخچه پاساژ چیچک استانبول

پاساژ چیچک در زمان های قدیم تئاتر بزرگی به نام نایم بود که بر اثر آتش سوزی سوخت و جای آن در سال 1876 پاساژ چیچک قرار گرفت. نام چیچک به این دلیل روی پاساژ قرار گرفت که در زمان گذشته، یک تبعیدی روسی در این محله دسته گل میفروخت، نام چیچک به معنی گل است به همین خاطر نام این پاساژ را چیچک قرار دادند.

تاریخچه پاساژ چیچک استانبول

رستوران و کافه بارهای پاساژ چیچک استانبول

رستوران ها و کافه های این پاساژ در طبقه اول قرار داشته و بهترین خوراک های ترکی و بین المللی را همراه با موسیقی زنده و دلنشین ترکی ارائه میدهند.