پارک 6 می باتومی : یکی از سرگرم کننده ترین مکان های باتومی، پارک شش می است. در این پارک میتوانید دلفین های باهوش، آکواریوم به همراه ماهی های رنگارنگ، حیات وحش بین المللی و ... دیدن کنید. در واقع میتوانید در یک روز، محبوب ترین جاذبه های شهر را ببینید. این پارک در کنار دریاچه نوریه قرار داشته و در سال 1881 افتتاح شده است. نام این پارک در سال 1881، زمانی که الکساندر سوم، امپراطور سوم از این پارک بازدید کرده و چند درخت در آن کاشت، السکاندر شد. اما سال ها بعد، در سال 1923 به پارک فرهنگ و سرگرمی، در سال 1933 به پارک کودکان، سپس پارک پیشگامان و ... تغییر نام یافت تا در آخر به اسم شش می تغییر یافت. در این پارک بسیاری از باشگاه ها و امکانات سرگرم کننده برای کودکان فراهم شده اند. البته یک سالن تئاتر بزرگ نیز برای برگزاری نمایش ها و کنسرت ها ساخته شده است.

پارک 6 می باتومی

دلفیناریوم در پارک 6 می باتومی

دلفیناریوم این پارک سال 1974 تاسیس شده و همان زمان، اولین دلفیناریوم نمایشی در اتحادیه شوروی بود. در زمان های گذشته، مردم بسیاری برای دیدن دلفین ها وارد پارک 6 می باتومی می شدند. دلفیناریوم یکی از جاذبه های اصلی این پارک است. در این دلفیناریوم میتوانید از بازی دلفین ها و حرکات حرفه ای شان لذت برده، عکس یادگاری با آن ها گرفته و یا حتی همراه با آن ها شنا کنید.

دلفیناریوم در پارک 6 می باتومی

آکواریوم پارک 6 می باتومی

یکی دیگر از دلایلی که توریست ها و گردشگران تور گرجستان به این پارک علاقه مند هستند، آکواریوم آن است. این آکواریوم نیز در سال 1996 ساخته شده و دارای انواع ماهی های رنگارنگ، ماهی های کپور، گربه ماهی ها و دیگر جانواری هست که زیر آب زندگی می کنند.

آکواریوم پارک 6 می باتومی

باغ وحش بین المللی پارک 6 می باتومی

باغ وحش بین المللی پارک در سال 1989 افتتاح شده و بیشترین حیوانات سراسر دنیا را در خود دارد. این باغ وحش به دلیل درخواست جامعه حمایت از حیوانات افتتاح شده که می خواستند حیوانات خارج از قفس و آزادانه زندگی کنند. اکنون این باغ وحش بین المللی، یکی از مهم ترین پناهگاه های دنیا برای حیوانات است. حیوانات بسیاری در این باغ وحش زندگی می کنند مثل کانگروها، اسب های مینیاتوری، میمون، گوزن ها، شیرها، زرافه و ... . کودکام نیز میتوانند به این حیوانات دوست داشتنی غذا دهند.  

باغ وحش بین المللی پارک 6 می باتومی

امکانات رفاهی و سرگرم کننده پارک 6 می باتومی

علاوه بر بازدید از باغ وحش بین المللی، دلفیناریوم، آکواریوم و ...، توریست ها و گردشگران تور گرجستان میتوانند در پارک قایق سواری کرده و یا کودکان خود را سوار قطارهای آن کنند و خود از طبیعت و منظره سرسبز لذت ببرند.

امکانات رفاهی و سرگرم کننده پارک 6 می باتومی