برای این ساعت از توریاب راهنمای پارک های جزیره بالی را میخوانید تا با جزیره بالی یکی از مراکز گردشگری مهم جهان آشنا شوید. با ما همراه باشید.

اولین پارک پارک فیل ها Elephanth Safari Park است که پارک فیل های بالی رسما توسط وزیر گردشگری در سال ۲۰۰۰ در جزیره بالی در اندونزی افتتاح شد. این پارک عضو رسمی انجمن جهانی باغ وحش است و مطابق با استانداردهای بین المللی برای مراقبت از حیوانات است. این پارک در زمینی به مساحت ۲ هکتار هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. این پارک به عنوان بهترین پارک جهانی فیل ها شناخته شده است. شما می توانید در این پارک تجربه جدیدی را با فیل ها داشته باشید. به آن ها غذا دهید، از نزدیک آن ها را لمس کنید، با فیل ها عکس بگیرید و بالاخره فیل سواری کنید هم درخشکی و هم در دریاچه. این پارک هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر برای عموم باز است.

پارک دوم: پارک آبی واتربوم بالی است که مجموعه بی نظیر پارک آبی واتربوم بالی که شعبه ای از پارک های زنجیره ای و بین المللی واتربوم است استخرهای بزرگ و کوچک، چندین نوع سرسره آبی، استخر و بازی های مخصوص بچه ها، زمین بازی پینگ پونگ، فوتبال دستی و رستوران های مختلف وجود دارد که می شود با آرامش کامل و درکنار تمامی اعضای خانواده از آن ها استفاده کرد. مجموعه واتربوم از ۹ صبح تا ۸ شب باز و بلیت ورودی برای هر نفر به مدت یک روز کامل ۲۳ دلار است. البته می توان بلیت دو یا سه روزه خرید که قیمت آن کمی ارزانتر خواهد بود. بعد از خرید بلیت یک اکانت برای شما باز خواهد شد و از آنجا که حمل پول به محوطه ممنوع می باشد، می توانید مبلغی را برای خرید خوراکی یا استفاده از برخی بازی های پولی به شکل سپرده در حساب خود قرار دهید. برای استفاده از سرسره های آبی، استخر هیچ مبلغی دریافت نمی شود و تیوپ برای استفاده در سرسره های آبی به وفور در محوطه موجود است. فقط باید دقت کرد که برای استفاده از سرسره، تیوپ همرنگ خودش را برداشت. تفریحات این مجموعه آنقدر زیاد، متنوع و هیجان انگیز است که می شود یک روز کامل را در آن گذراند.

پارک سوم پارک پروانه بالی است. پارک پروانه های بالی در 7 کیلومتری شهر تابانان در بالی قرار گرفته است. پارک پروانه های بالی در سال 1993 و بعد از کنفرانس بین المللی پروانه‌ها در اندونزی، ساخته شده است. مساحت پارک پروانه های بالی حدود 3000 متر مربع است و به همین دلیل بزرگترین پارک پروانه‌های دنیا است.  برای دسترسی به پارک پروانه های بالی ‌از هتل‌های بخش جنوبی بالی، باید ابتدا به شهر دن پاسار حرکت کرد و بعد به سمت شمال شرق دن پاسار، حدود 30 کیلومتر را طی کرد.توری‌هایی که پروانه‌های این پارک در آن قرار گرفته اند، به اندازه ای بزرگ هستند که گیاهان در آنها رشد و نمو کرده اند و پروانه‌ها روی شاخه‌های بوته‌ها و گیاهان پارک پروانه های بالی پرواز می‌کنند. در پارک پروانه های بالی، فقط پروانه‌ها نیستند که حضور دارند. انواع گونه‌های حشره که در طبیعت به طور آزادانه زندگی می‌کنند و از گونه‌های کمیابی هستند در پارک پروانه های بالی نگهداری می‌شوند. به غیر از این‌ها، مراحل مختلف دگردیسی پروانه‌ها از تخم، لارو و شفیره، پیله و خود پروانه در پارک پروانه های بالی قرار داده شده اند تا تور آموزشی پارک پروانه های بالی را تشکیل دهند.

پارک چهارم پارک میمون ها بالی است. پارک میمون های بالی در شهر اوبد جزیره بالی که و در میانه جزیره بالی قرار گرفته است. جایی که میمون‌ها در آن آزادانه زندگی می‌کنند و از میوه‌های درختان و جنگل‌های سرسبز بالی غذای خود را تامین می‌کنند. به میمون‌های این پارک، اصطلاحاً دم دراز نیز گفته می‌شود. اصطلاح علمی این میمون‌ها، Macaca یا Macaques است. در حال حاضر 340 عدد دم دراز در پارک میمون های بالی زندگی می‌کنند. در بین این میمون‌ها، میمون دم کوتاه نیز وجود دارند که در شالیزارهای برنج جزیره بالی نیز از این گونه دیده می‌شود. در پارک میمون های بالی، حدود پانصد گونه میمون زندگی می‌کنند که نسل بعضی از آنها در خطر انقراض قرار دارد. بنابراین از گونه‌های مختلف جانوری در پارک میمون های بالی به شدت محافظت می‌شود. میمون‌هایی که در پارک میمون های بالی زندگی می‌کنند، از سراسر جنگل‌های جنوب شرقی اسیا جمع آوری شده اند. به دلیل تقدس میمون‌ها در اندونزی، معابد زیادی در پارک میمون های بالی دیده می‌شود. معبدهایی که خود پارک میمون های بالی ‌را نیز مقدس کرده اند. اسیب رساندن به این میمون‌ها در پارک، مجازات شدیدی خواهد داشت. بنابراین مواظب رفتار خود در پارک میمون های بالی باشید. جنگل مقدس پارک میمون های بالی را در تور بالی خود از دست ندهید.

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@