پارکی که تابستان ها ناپدید می شود : شده تابحال از مکانی دیدن کرده باشید، اما شش ماه بعد خبری از آن نباشد؟ به عبارتی ناپدید شده باشد! پارک دریاچه سبز در استیریا اتریش، شش ماه اول سال ناپدید می شود! پارک دریاچه سبز پای کوه های پوشیده شده از برف قرار داشته و در خود دریاچه ای به عمق یک تا دو متر دارد. اما در فصل بهار و تابستان با افزایش دمای هوا، برف روی کوه ها و قله ها تبخیر شده و به سمت دریاچه سرازیر می شوند. مقدار برف ذوب شده به حدی است که آب دریاچه به عمق دوازده متر رسیده و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در استیریا می شود. بیشتر توریست ها و گردشگران تور اتریش، پارک دریاچه سبز را در شش ماه اول سال دوست دارند، زمانی که آب دریاچه بالا آمده و چمن و گیاهان زیرین آن کاملا مشخص هستند.

 پارکی که تابستان ها ناپدید می شود

بهترین زمان بازدید از پارک دریاچه سبز اتریش

فصل زمستان پارک حالت نرمال خود را دارد. در ماه جولای آب دریاچه این پارک شروع به پایین آمدن کرده و به ابعاد اصلی خود برمیگردد. در این فصل کوهنوردان بیشترین استفاده از پارک را دارند. اما در فصل تابستان با بالا رفتن دمای هوا، برف کوه ها شروع به آب شدن کردن و سطح دریاچه هشت یا نه متر بالا می آید. با بالا آمدن آب دریاچه، سیل عظیمی از توریست ها و گردشگران تور ارزان اتریش به سراغ پارک دریاچه سبز سرازیر می شود.

بهترین زمان بازدید از پارک دریاچه سبز اتریش

امکانات رفاهی پارک دریاچه سبز

توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اتریش در این پارک میتوانند بسیاری از چیزهایی که در فصل زمستان می دیدند و از آنها استفاده می کردند را زیر آب ببینند، مثل نیمکت ها، پل، مسیرهای پیاده روی و ... . البته میتوان در ماه ژوئن نیز در پر آب ترین حالت دریاچه، در آن غواصی کرد. علاوه بر این ها اطراف دریاچه سبز بهترین مکان برای کوهنوردی است.

امکانات رفاهی پارک دریاچه سبز

ماهی های پارک دریاچه سبز اتریش

اگر علاقه مند به غواصی در این دریاچه را دارید، با ماهی ها و جانوران آبی بسیار روبرو خواهید شد مثل حلزون ها، کک آبی، لارو مگس، ماهی های قزل آلا، خرچنگ های کوچک و ... . همینطور از آنحایی که در فصل بهار عمق دریاچه به حداکثر میرسد، میتوان نمیکت ها، پل، جاده ها و حتی ریشه بعضی از درختان را نیز مشاهده کرد.

ماهی های پارک دریاچه سبز اتریش