جزیره پاتایا از سواحل شرقی تایلند دارای طیف جذابی از جاذبه هاست. پاتایا شامل سنت های باستانی تایلندی و پاتایا مدرن است. شما می توانید لذت های ساده از خیابانهای پر جنب و جوش برای خرید و گردشگری تا گشت گذار در مراکز خرید مدرن این جزیره را تجربه نمایید.خیابان واک استریت جای برای خرید شبانه و پر از رستوران و کافه میباشد تردداتومبیل از ساعت 18 در این خیابان برای امنیت مسافرین ممنوع است. پاتایا جزیره بازیهای آبی در جهان است کودکان شما میتوانند ار انواع بازیهای آبی در این جزیره لذت ببرند.پس از ورود به بانکوک که پایتخت تایلند میباشد پاتایا انتخاب اول توریستها میباشد زیرا در 160 کیلومتری  جنوب شرق بانکوک قرار دارد.پاتایا به سرعت رشد کرد و در سال 1960 پس از جنگ ویتنام که سربازان امریکایی برای استراحت به این جزیره رفته بودند شاید باورشان نمیشد که 50 سال بعد پاتایا به یکی از بزرگترین جزایر توریستی جهان تبدیل شود و سالانه 5 میلیون توریست را در خود جای دهد.

 باغ نانگ نوچ پاتایاNong Nooch Tropical Garden

باغ نانگ نوچ تروپیکال در 2.4 کیلومتری پاتایا یکی از زیباترین باغهای جهان است که سرشار از انواع گلها گرمسیری ، میباشد  این باغ بارها و بارها جوایز بین المللی برای طرح خود، بدست آورده است. سبک طراحی باغ به قرن 17و به سبک فرانسوی، میباشد.همچنین این باغ بیش از 670 گونه های بومی و ترکیبی از رنگ ارغوانی روشن گل را در خود جای داده است.

  بازار شناور سنتی در پاتایاPattaya Floating Market

بازار شناور نمادی از 4 منطقه از تایلند - شمال، شمال شرق، مرکز و جنوب میباشد و مغازه ها و اصطبل حیوانات و فروش سوغات، میوه ها، غذا، هنر، صنایع دستی، کارت پستال و غیره را در این بازار میتوان یافت و بومیان برای آوردن اجناس خود به این بازار آنها را درون کیسه های پلاسنیکی بسته بندی میکنند تا از خیس شدن در امان باشند اگر تجربه نوستالژی خرید درون آب را میخواهید تجربه کنید به این بازار بروید پاتایا یک جزیره حلالی شکلی جایی برای دیدار روز و استراحت مطلق میباشد

 ساحل لارن پاتایا جزیره ای مرجانی Coral Island

ساحل لارن در پاتایا دارای دریا آبی نیلگون و ساحل بکر به دور از ساختمان های بلند و به دور از چنگال تمدن،و یک قطعه کوچک از بهشت میباشد و همچنین دور از شلوغی پاتایا میباشد،این ساحل در غرب پاتایا مناسب برای کسانی که میخواهند دور از سواحل شلوغ باشند و به دلیل دسترسی راحت بازدید کنندگان میتوانند صبح به این ساحل رفته و غروب باز گردند.

 موزه هنر در بهشت  Art in Paradise

موزه ای زیبا پر آثار نقاش که بیشتر از طبیعت الهام گرفته است میتوانند مکان مناسبی برای علاقمندان به هنر باشد

 فرودگاه بین المللی پاتایا  U-Tapao Pattaya Airport

برای رسیدن به پاتایا جدا از راههای زمینی سفر با هواپیما میباشد.که فرودگاه یو پاتایا در 40 کیلومتری پاتایا برای این منظور ساخته شده است.چرا که به این شکل جزیره دیگری در تایلند که در که در 80  کیلومتری پاتایا قرار دارو و نام این جزیره رایونگ میباشد بتوانند از این فرودگاه استفاده کنند .در واقه فرودگاه یو پاتایا مابین جزیره پاتایا و جزیره رایونگ میباشد.بدین شکل آرامش شما در جزیره حفظ خواهد شد و دیگر صدای پرواز بروی جزیره رانخواهیدداشت.و فاصله فرودگاه از پالتایا 40 کیلومتر میباشد.

 ایستگاه  اتوبوس در پاتایا  bus terminals

پاتایا دارای سه ایستگاه اصلی برای ترانزیت مسافران جزیره میباشد. اصلی ترین ترمینال اتوبوس پاتایا در جاده شمال پاتایا نزدیک جاده سوخومویت است که بیشترین مسافران از بانکوک از طریق این ایستگاه به پاتایا میرسند و قیمت بلیط این ایستگاه بسیار ارزان میباشد و به همین دلیل محبوب مسافران شده است .ایستگاه دیگر رونگ رانگ میباشد که اتوبوسهای مدرن و باکولر در آن موجود است که تجربه مسافرانی که سوار اتوبوسهای این ایستگاه شده اند سرماخوردگی از شدت خنک بودن داخل اتوبوسها بوده است البته در هوای گرمسیر پاتایا این اتوبوسها کاملا لذت بخشش میباشد و انتخاب با شماست.

ساحلهای پاتایا:

پاتایا که یک جزیره میباشد دارای ساحلهای عمومی و اختصاصی میباشد البته بعضی از این ساحلها هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است یکی از ساحلهای زیبا پاتایا ساحل جمتین میباشد.که حدود 6 کیلومتر خط ساحلی را به خوداختصاص داده است. بدون شک، لذت بردن از یک روز فراغت در ساحل شنی جمتین در دریا تمیز و منظم و با بهره گیری از تنقلات غذاهای دریایی ارزان با فروشندگان قابل دسترس لذت بخش است.ساحل جمتین یک انتخاب هوشمندانه در پاتایا میباشد چون انواع سرگرمیهای آبی و تفریحات دریایی و انواع رستوران و همچنین یک باغ گل زیبا در انتضار توریستهای پاتایا میباشد.ساحل دیگر پاتای ونگامات میباشد که تمام امکانات ساحل جمتین را دارا میباشد و همچنین بسیاری از هتلهای 5 ستاره پاتایا درساحل ونگامات میباشند

Bang Saray Beach

ساحل بانگسرا یا بنگ سرا بیچ در پاتایا یک شهر کوچک با فضای آرام  و موسیقهای محلی و تفریحات سنتی آبی مخصوص لذت بردن از طبیعت به همراه سنت تایلندی در فاصله 20 کیلومتری جنوب پاتایا میباشد.این ساحل شن و ماسه ای محل ماهیگران محلی میباشد.در شمال ساحل بنگ سرای پاتایا یک پارک زیبا با تجهیزات اقامتی وجود دارد.در کل این ساحل تفریحاتش نسبت به دو ساحل جمتین و ونگامات بسیار کمتر میباشد..در پایان اگر علاقند به سفر به تایلند و مخصوصا تور پاتایا تایلند میباشید ویدیو زیای زیر را مشاهده کنید تا آشنایی بیشتری با پاتایا و تور تایلند پیدا کنید.

این مطالب ممکن است برای شما جذاب باشد: