ویزای توریستی ایتالیا : ویزای توریستی این کشور اختصاص یافته به سفرهای تفریحی کوتاه مدت و یا دیدار با اعضای خانواده و سایر آن ها می باشد. در صورتی که قصد کار کردن و یا ادامه تحصیل در کشور ایتالیا را دارید، این نوع از ویزا برای شما مناسب نیست و باید برای ویزاهای دیگری اقدام کنید. مقدار اعتباری که به ویزای شما تعلق می گیرد، بستگی به نوع درخواست شما و همینطور تصمیم سفارت دارد. بنابراین بعد از صادر شدن ویزای ایتالیا برای توریست ها و گردشگران تور اروپا، سفارت برچسب ویزا را در گذرنامه شما میچسباند. این برچسب دارای اطلاعات اصلی ویزای ایتالیا مثل مقدار دفعاتی که میتوان با آن سفر کرد و یا تاریخ اعتبار می باشد. اولین کاری که برای درخواست ویزای ایتالیا باید انجام دهید، پر کردن فرم تقاضای ویزاست. توریست ها و گردشگران تور ایتالیا میتوانند این فرم را از سایت فارسی سفارت در تهران دانلود کرده و یا آن را به صورت حضوری از سفارت ایتالیا در تهران دریافت کنند. در ادامه همراه لست تورز بمانید تا با نحوه دریافت ویزای توریستی ایتالیا و مدارک لازم برای آن بیشتر آشنا شوید. 

مدارک لازم برای ویزا و سفارت ایتالیا

مدارکی که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا در هنگام مراجعه به سفارت ایتالیا برای دریافت ویزای این کشور به همراه داشته باشند، شامل موارد زیر است : 

  • شناسنامه ایرانی
  • گذرنامه
  • کپی از صفحه های اول و دوم گذرنامه و همینطور دیگر صفحاتی که مهر در آن ها خورده است. 
  • دو قطعه عکس رنگی
  • مدارک شرح وضعیت شغلی شخص درخواست کننده 
  • عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی که شامل پرینت حساب بانکی و سربرگ انگلیسی بانک و مهر شده می باشد
  • ترجمه‌ی یک سند مالکیت، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی
  • بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد ایتالیا
  • رزرو هتل در یک یا چند شهر ایتالیا برای کل مدت اقامت
  • بیمه مسافرتی

مدارک لازم برای ویزا و سفارت ایتالیا

نکاتی ضروری درباره درخواست ویزای ایتالیا

اگر قصدتان از سفر به ایتالیا به صورت خانوادگی است، باید برای تمام اعضای خانواده به صورت جدا فرم ویزا پر کنید. همینطور مدارک هر نفر باید به صورت جداگانه تهیه شود. افراد بالای دوازده سال نیز باید انگشت نگاری شوند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا باید از تمام مدارک مورد نیاز برای اخز ویزای ایتالیا یک فتوکپی داشته باشند. اصل مدارک به شما برگردانده شده و کپی آن برای بررسی پیش سفارت می ماند. 

نکاتی ضروری درباره درخواست ویزای ایتالیا

زمان و هزینه صدور ویزای ایتالیا

تقریبا بعد از بررسی های اولیه مدارک شما، حدودا دو هفته تا صدور ویزای ایتالیا طول می کشد. در این مدت دو هفته، گذرنامه توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا در اختیار سفارت ایتالیا خواهد بود. بعد از آنکه مدارک را به سفارت تحویل دهید، به شما رسیدی داده می شود که در آن تاریخ و زمان مراجعه به سفارت برای جواب نهایی داده خواهد شد. همینطور باید این رسید را برای دیدار مجدد با سفارت همراه خود داشته باشید. هزینه ویزای ایتالیا شصت یورو بوده که زمان ارائه مدارک آن را به صورت نقد به سفارت پرداخت خواهید کرد. 

زمان و هزینه صدور ویزای ایتالیا

آدرس سفارت ایتالیا در تهران

قابل توجه توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا که میخواهند ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند، آدرس سفارت ایتالیا در تهران واقع در خیابان آفریقا، بالاتر از تقاطع میرداماد، نبش پارک صبا، خیابان فرزان شرقی، شماره پانزده است. ساعت کاری این سفارت روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت هشت صبح تا دو بعد از ظهر می باشد.