وضعیت آب و هوای استانبول : شهر استانبول همیشه مقصدی محبوب برای ایرانیان بوده و هست. این شهر در فصل از سال بازدیدکنندگان خود را داشته و هیچگاه ساکت نیست. نه تنها ایرانیان، توریست ها و گردشگران از سراسر دنیا برای گذراندن تعطیلات خود به این شهر می آیند. با نزدیک شدن به تعطیلات و ایام نوروزی، بسیاری از مردم خواهان سفر به استانبول هستند. بهتر است قبل از سفر خود به این شهر چه در فصل بهار یا فصل های دیگر، راجب به وضعیت آب و هوای استانبول بیشتر بدانید. به طور کلی ماه های زمستانی این شهر که از دسامبر تا فوریه می باشد، هوا بسیار سرد بوده و ممکن است دما تا زیر صفر هم برسد و شاهد بارش برف و باران هم باشید. ماه های گرم و مرطوب آن ماه های جولات و آگوست هستند. اما بهترین زمان برای سفر به استانبول، فصل بهار یعنی ماه های آپریل، می و سپتامبر است. توریست ها و گردشگران تور استانبول در این فصل شاهد معتدل ترین و بهترین آب و هوای استانبول خواهند بود. در ادامه همراه لست تورز بمانید تا با وضعیت آب و هوای استانبول در هر فصل بیشتر آشنا شوید. 

آب و هوای استانبول در بهار

بهترین زمان برای سفر به استانبول، فصل بهار است. از اواسط ماه آپریل یعنی اردیبهشت ماه در استانبول شاهد آب و هوای بهاری خواهید بود. آب و هوای بهاری در استانبول در روزها معتدل بوده و کم کم رو به گرمی میرود ولی شب های کمی خنک است. خبر خوب اینجاست که بهار استانبول بارش باران زیادی نداشته و جزو فصول خشک سال می باشد. دمای هوای استانبول در فصل بهار هجده درجه سانتی گراد بوده و تا 27 درجه بالا میرود. از مزایای خوب سفر به استانبول در فصل بهار میتوان به زیباتر شدن جاذبه های طبیعی این شهر و رنگی شدن شهر با گل های لاله اشاره کرد.  

آب و هوای استانبول در بهار

آب و هوای استانبول در تابستان

با شروع فصل تابستان و تعطیلی ادارات و مدارس، بسیاری از توریست ها و گردشگران و خانواده ها تصمیم سفر به استانبول میگیرند. چرا که استانبول نزدیک ترین شهر به ایران بوده و همینطور یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری دنیاست. این فصل برای ترکیه فصل گردشگری بوده و این کشور در تابستان میزبان بیشتر از سی میلیون توریست و گردشگر تور لحظه آخری استانبول و همینطور دیگر شهرها خواهد بود. بسیاری از توریست ها و گردشگران به خاطر سواحل آن علاقه مند به سفر در فصل تابستان هستند. 

آب و هوای استانبول در تابستان

آب و هوای استانبول در پاییز

استانبول در فصل دوست داشتنی پاییز، رنگ و بوی دیگری به خود میگیرد. این فصل از اواخر ماه اکتبر تا اواسط ماه نوامبر شروع شده و آب و هوا در استانبول ثبات نخواهد داشت! آب و هوای پاییزی در استانبول ممکن است روزهای گرم و یا گاهی روزهایی سرد و بارانی داشته باشد! اگر قصد سفر به استانبول در فصل پاییز را دارید در انتخاب پوشاک خود بسیار دقت کنید و حتما شرایط آب و هوایی تا چند روز اینده را بدانید. اما مزیتی که سفر در این فصل برای توریست ها و گردشگران دارد، ارزانی است! در فصل پاییز بسیاری از برندهای معروف ترکیه به خاطر کم شدن توریست و گردشگر حراج گذاشته و اجناس خود را قیمت باورنکردنی میفروشند. جدا از اینها استانبول آنقدر در این فصل زیبا و جذاب می شود که بسیاری ترجیح میدهند مدت های طولانی در خیابان های آن به قدم زدن بپردازند. 

آب و هوای استانبول در پاییز

آب و هوای استانبول در زمستان

توریست ها و گردشگرانی که به دنبال تور ارزان استانبول هستند، بهترین زمان سفر برای آن ها فصل زمستان است. در این فصل استانبول با کاهش توریست و گردشگر روبرو بوده و در نتیجه هزینه هتل اقامت، هزینه خوراک، خرید، میزان شلوغی در جاذبه های گردشگری و خیابان ها و ... کاهش پیدا می کند. این ها مزیت هایی بوده که نمیتوان به راحتی از آن ها گذشت! اما با اینحال آب و هوای استانبول در فصل زمستان رو به سرد شدن رفته و حتی به هشت درجه سانتی گراد نیز میرسد! با اینکه از بارش برف چندان خبری نیست ولی ممکن است شاهد بارش های رگباری در طول روز باشید. 

آب و هوای استانبول در زمستان