هزینه های زندگی در گرجستان : هزینه های زندگی در هرکجای دنیا، بستگی به سلیقه و ذائقه افراد در زمینه های مختلف تغذیه و پوشاک دارد. به همین خاطر نمیتوان گفت که به عنوان مثال هزینه های زندگی شخص و یا خانواده ای در گرجستان به صورت ماهانه به چه صورت می باشد. اما میتوان با آمار و ارقام، حدود این هزینه ها را پیدا کرد. طبق گزارش اداره ملی آمار کشور گرجستان حداقل هزینه های زندگی در گرجستان برای هر یک خانواده دو نفره در یک ماه 232 لاری، خانواده سه نفره 261 لاری، خانواده چهار نفره 290 لاری، خانواده پنج نفره 326 لاری و برای یک خانواده شش نفره 385 لاری می باشد. به طور کلی هزینه ایاب و ذهاب و تمام هزینه های متفرقه برای هر نفر در ماه بین صد تا 150 لاری و هزینه پوشاک با توجه به سلیقه هر فرد به صورت ماهانه بین صد تا دویست لاری می باشد. 

هزینه های زندگی در گرجستان

هزینه کرایه خانه به صورت ماهانه در شهرهای باتومی و تفلیس گرجستان

هزینه کرایه مسکن در هر دو شهر باتومی و تفلیس مشابه است. برای هر خانه که بین سی تا پنجاه مترمربع مساحت داشته و در مرکز شهر می باشد، بین سیصد تا چهارصد دلار، برای خانه هایی با مساحت پنجاه تا هفتاد مترمربع مساحت در مرکز شهر بین پانصد و هفتصد دلار و برای خانه هایی با مساحت هفتاد تا صد متر و با موقعیت مکانی مرکز شهر بین هفتصد تا هزار دلار امریکا برای هر ماه باید پرداخت. تفاوت کرایه خانه در این کشور با کشور ایران به این صورت بوده که کرایه خانه نیازی به پول پیش نداشته و خانه ها معمولا با وسایل کامل به مستاجر تحویل داده می شوند. به همین خاطر دیگر لازم نیست تا گاز، مبل، یخچال، تخت و ... خریداری کنید. اما در عوض باید ظروف آشپزخانه، وسایل خواب پتو، لباس خواب و ... را خودتان تهیه کنید. البته هزینه های گفته شده برای کرایه خانه، برای خانه های نوساز و تمیز در این دو شهر می باشند. 

هزینه کرایه خانه به صورت ماهانه در شهرهای باتومی و تفلیس گرجستان

هزینه های انرژی مصرفی هر خانوار در گرجستان

  • هزینه آب، برق، گاز و خدمات شهری برای یک آپارتمان تا مساحت 85 متر مربع بین شصت تا 220 لاری برای هر ماه بوده و به طور متوسط 130 لاری برای هر ماه می باشد. 
  • مقدار تعرفه تلفن همراه برای یک دقیقه مکالمه، البته بدون داشتن پکیج یا هر تخفیفی بین 0.10 تا 0/30 لاری و به طور متوسط در هر یک دقیقه 0.24 لاری می باشد. 
  • همچنین تعرفه اینترنت خانگی با سرعت شصت مگابات در ثانیه و یا بیشتر بین 27 تا هفتاد لاری در هر ماه و به طور متوسط 42.11 لاری می باشد. 

هزینه های انرژی مصرفی هر خانوار در گرجستان

هزینه های حمل و نقل در تفلیس و باتومی

حمل و نقل در تفلیس

هرکدام از بلیط های یک طرفه برای حمل و نقل محلی برای اتوبوس، مینی بوس و مترو در تفلیس، 0.50 لاری می باشد. البته ممکن است هزینه جابجایی با مینی بوس ترانزیت و یا اتوبوس شهری برای بعضی از مسیرها کمی گران باشد. مهاجران و توریست ها تور لحظه آخری گرجستان هر ماه برای تردد با وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تفلیس برای هر نفر باید سی لاری و برای تاکسی درون شهری در هر مسیر بین دو تا پنج لاری پرداخت کنند. هزینه تاکسی دربستی به مدت یک ساعت بین پنج تا ده لاری توافقی می باشد. هزینه بنزین رگولار و گازوئیل تحت استاندارد اروپا برای هر لیتر 2.26 لاری می باشد. 

خدمات حمل و نقل در باتومی

باتومی شامل خدمات حمل و نقل اتوبوس، مینی بوس، قطار، تاکسی و دوچرخه می باشد. اتوبوس ها و مینی بوس ها به طور منظم در مسیرهای مشخص شده باتومی و تفلیس در حرکت بوده و فاصله بین این دو شهر نهایت شش ساعت می باشد. برای رسیدن به تفلیس از شهر باتومی، با استفاده از اتوبوس و یا مینی بوس باید هجده لاری پرداخت کنید. در مسیر رسیدن به تفلیس شاهد زیباترین مناظر طبیعی دنیا خواهید بود. مردم تفلیس از تاکسی کمتر استفاده کرده و خدمات ارائه شده بوسیله تاکسی ها در حد متوسط می باشد. و اما قطار خطوط راه آهن بین باتومی و تفلیس هر روز از ساعت 22:55 تفلیس را به مقصد باتومی ترک کرده و ساعت 7:05 صبح روز بعد به ایستگاه ماخینجوری باتومی میرسد. همچنین ساعت 8:50 نیز از تفلیس حرکت کرده و ساعت چهار بعد از ظهر به باتومی میرسد. هزینه سفر با این قطار برای هر توریست و گردشگران تور ارزان گرجستان با قطار درجه یک چهل لاری و با قطار درجه دو 23 لاری می باشد. 

هزینه های حمل و نقل در تفلیس و باتومی

بهترین منطقه گرجستان برای زندگی

به طور کلی اگر بخواهیم در نظر بگیریم، هم برای مهاجرت کنندگان و هم برای توریست ها و گردشگران تور گرجستان، بهترین مناطق برای اقامت دائم یا موقت محله های آگوستا، ساوانا، کلمبوس و ماکون، و ایالت پیچ می باشند. این منطقه ها از نظر کار، گردشگری، جاذبه، زندگی، تفریح و خرید و بهترین هستند. 

بهترین منطقه گرجستان برای زندگی

هزینه درمان در گرجستان

برای هرکدام از خدمات درمانی در گرجستان، یک بیمه ارائه شده است. همچنین هرکدام از این بیمه ها در سال مبلغی متفاوت برای پرداخت دارند. هزینه بیمه GPI در سال برای هر نفر درخواست کننده 180 لاری تا 720 لاری برای هر نفر در سال می باشد. خدمات بیمه 180 لاری در سال برای هر نفر در بیمه GPI به صورت زیر می باشد :

  • دندانپزشکی، ندارد
  • داروخانه، 800 لاری در سال
  • عمل جراحی، 5000 لاری در سال
  • پزشک، آزمایشگاه و …، 2500 لاری در سال

همچنین به جز این 180 لاری برای بیمه برای هر نفر، بیمه هایی با مبلغ های 264، 420، 540 و 720 لاری در سال وجود دارند. البته اگر نمیتوانید تمام هزینه های بیمه خدمات درمانی GPI را به صورت کامل و یکجا پرداخت کنید، این شرکت بیمه میتواند مبلغ را برای شما قسط بندی کند. 

هزینه درمان در گرجستان

اقامت گرجستان 2019

زمانی یکی از رایج ترین و راحت ترنی روش ها برای گرفتن مجوز اقامت در کشور گرجستان ثبت شرکت بود. در این روش هر ایرانی با ثبت کردن شرکت در گرجستان و نشان دادن توانایی مالی قادر بود به راحتی کارت اقامت دریافت کند. ولی به خاطر اینکه تعداد ایرانی هایی که با ثبت شرکت، کارت اقامت گرجستان دریافت می کردند زیاد بود، زین پس در این روش دیگر باید مدارکی ارائه بدهید که واقعا نشان بدهد در حال فعالیت هستید، در غیر این صورت اقامتی به شما تعلق نمیگیرد. یکی دیگر از راه های دریافت اقامت گرجستان سال 2019، اقامت کارمندی است. دریافت اقامت از طریق کارمندی یکی از معروف ترین راه ها برای دریافت اقامت در این کشور است. از دیگر راه های دریافت اقامت در گرجستان 2019 میتوان به تحصیل در دانشگاه گرجستان، خرید ملک در گرجستان، سرمایه گذاری و ازدواج اشاره کرد. 

اقامت گرجستان 2019