هزینه سفر به ترکیه چقدر است ؟ ترکیه شهرهای معروف و محبوب بسیاری در سطح دنیا دارد اما استانبول، از نظر گردشگری جایگاه بسیار بالایی چه در سطح اروپا و چه در سطح جهان دارد. محبوبیت استانبول بین توریست ها و گردشگران همچنان بالا بوده استانبول یکی از برترین شهرهای گردشگری جهان می باشد که با پاریس و لندن به رقابت می پردازد. استانبول شهری زیبا، فوق العاده از نظر آب و هوا، بهترین از نظر مراکز خرید، قدمت دار از نظر تاریخ و فرهنگ و ... می باشد. همینطور مردمی صمیمی، میهمان نواز و مهربان دارد. به خاطر استقبال بسیار زیاد و همیشگی توریست ها و گردشگران از این شهر هزینه های سفر به آن را برای شما شرح داده ایم با ما همراه باشید.

هزینه سفر به ترکیه چقدر است ؟

برآورد هزینه های ترکیه و معرفی اسکناس های آن

اگر قصدتان سفر به استانبول باشد، باید بگوییم که هزینه های آن با تهران چندان متفاوت نیست و در بعضی از موارد ممکن است کمتر و یا حتی بیشتر باشد. به عنوان مثال میتوان هزینه رستوران ها و اجاره ها را با تهران مقایسه کرد که برای استانبول هزینه اجاره 30% و برای رستوران ها 20% کمتر است. از اسکناس های رایج در این این کشور میتوان به پنج لیر که به رنگ قهوه ای و بنفش هستند، ده لیر به رنگ قرمز، بیست لیر به رنگ سبز، پنجاه لیر به رنگ نارنجی، صد لیر به رنگ آبی و دویست لیر به رنگ بنفش اشاره کرد. سکه های آن نیز به ترتیب 1، 5، 10، 25، 50 و 100 کروش اشاره کرد. همینطور بهتر است بدانید که هر لیر برابر با 100 کروش می باشد.

برآورد هزینه های ترکیه و معرفی اسکناس های آن

هزینه اقامت در هتل های ترکیه

به صورت کلی اگر هزینه اقامت در یک هتل یک ستاره را بخواهیم در نظر بگیریم چیزی حدود 36.47 تا 49.41 دلار، در هتل دو ستاره 61.18 تا 158.82 دلار، در هتل سه ستاره 82.35 تا 397.65 دلار، هتل چهار ستاره 141.18 تا 455.29 دلار و هتل پنج ستاره هزینه ای مابین 225.88 تا 764.71 دلار می شود. اما اگر میخواهید سفرتان به استانبول مقرون به صرفه و ارزان باشد، سعی کنید هزینه ای مابین 9.39 تا 23.49 برای هتل خود صرف کنید. هزینه اقامت در سفری اقتصادی به استانبول از 94 دلار برای یک اتاق دو تخته شروع شده و برای سفری لاکچری به 211.42 دلار نیز میرسد. انتخاب با شماست که در چه هتلی میخواهید اقامت کنید. برای شناخت هتل های این شهر میتوانید از صفحه هتل های استانبول لست تورز استفاده کنید.

هزینه اقامت در هتل های ترکیه

هزینه رستوران و غذا در ترکیه

اگر بهواهیم تمام وعده ها را اقتصادی حساب کنیم، یک وعده صبحانه 1.49 تا 2.98 دلار، یک وعده ناهار بین 2.13 تا 3.38 دلار و یک وعده شام بین 3.19 تا 5.53 دلار می باشد. اما به طور کلی هزینه یک وعده ناهار در رستورانی معمولی بین 4.24 دلار و هزینه یک غذای کامل همراه با دسر و پیش غذا برای دو نفر 16.96 دلار می شود. اما اگر اهل غذاهای خیابانی هستید، باید گفت هزینه های تان نصف می شوند. به عنوان مثال یک ساندویچ ارزان قیمت که کمی گوشت گوسفند و ماهی دارد چهار دلار، یک ساندویچ ماهی که معمولا نزدیک اسکله های به فروش می رسند سه دلار و هزینه یک وعده صبحانه ترکی برای دو نفر 18 دلار محاسبه می شود. البته بسیاری از هتل های شهر استانبول هستند که صبحانه ها را رایگان برای میهمانان خود سرو میکنند اما از غذاهای محلی استفاده نمی کنند.

هزینه رستوران و غذا در ترکیه

هزینه حمل و نقل عمومی در ترکیه

معمول هزینه کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر 12.77 دلار، کرایه اتوبوس سریع السیر از فرودگاه به مرکز شهر 2.34 دلار، کرایه تاکسی در داخل شهر برای هر سه کیلومتر 1.70 تا 3.19 دلار، کرایه مترو 0.85 دلار، کرایه تراموا 0.85 و کرایه ون ها از 0.43 دلار تا 0.70 دلار می باشد. همینطور هزینه یکی از پرفروش ترین بلیط رفت و برگشت هواپیما از تهران به استانبول 1.266.000 تومان تا 3.170.000 تومان می باشد. توریست ها و گرشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند در قسمت تورهای استانبول لیست قیمت پرواز به این شهر را دیگر پروازها مقایسه کنند.

هزینه حمل و نقل عمومی در ترکیه

هزینه بازدید از بهترین جاذبه های این کشور

اگر مقصدتان استانبول باشد، بهترین و دیدنی ترین جاذبه های این کشور نصیبتان خواهد شد. استانبول مملو از جاذبه های تاریخی مختلف بوده که هرکدام بین توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول محبوب و معروف هستند. بعضی از جاذبه های گردشگری هزینه ای برای بازدید دریافت می کنند. به عنوان مثال مسجد ایاصوفیه برای بزرگسالان 8.51 دلار، برای موزه باستانی شناسی 4.26 دلار و برای یکی از باارزشترین و مهم ترین آثار به جا مانده از حکومت بزرگ عثمانی 4.26 دلار دریافت می کنند. همینطور هزینه بازدید از آب انبار تاریخی باسیلیکا 2.18 دلار، برج گالاتا 5.18 دلار، کشتی تفریحی کروز در تنگه بسفر 64.31 دلار و تور شهری با اتوبوس های روباز 35.37 دلار می باشد. البته توریست ها و گردشگران میتوانند با داشتن استانبول کارت، این هزینه های بازدید از جاذبه ها را تا جایی که میتوانند کاهش بدهند.

هزینه بازدید از بهترین جاذبه های این کشور

قیمت تور ترکیه

تورهای ترکیه خواهان بسیار دارد. شهرهایی که بیشتر مورد پسند توریست ها و گردشگران قرار گرفته، استانبول، آنتالیا و آلانیا است. اما بیشتری خواهان برای تور استانبول بوده است. هرچند قیمت این تور در فصل ها مختلف بوده اما متوسط قیمت آن از 1.240.000 تومان برای اتاق های یک تخته و از 1.680.000 تومان برای اتاق های یک تخته همراه با کودک تا 3.330.000 برای اتاق های دو تخته و 5.480.000 برای اتاق های دو تخته می باشد. مدت زمن اقامت تورها بین چهار تا شش روز بوده و هتل ها نیز بین سه تا چها ستاره هستند. توریست ها و گردشگران محترم تور لحظه آخری استانبول، میتوانند با مراجعه به صفحه تور ترکیه لست تورز، از دیگر تورهای ترکیه نیز مطلع شوند.

قیمت تور ترکیه