هتل جواهر در سال 2002 در 13 طبقه ساخته شد.  تعداد اتاق های هتل 323 باب می باشد تمامی اتاق ها دارای تهویه مطبوع ، تلویزیون ال سی دی، ماهواره، میز کار، حمام، سشوار، تلفن مستقیم، مینی بار ، اینترنت رایگان، صندوق امانات، صندلی های مخمل و نور و روشنایی بسیار عالی می باشند.

هتل نزدیک میدان تقسیم قراردارد و همچنین مرکز خرید جواهر در 1 کیلومتری هتل واقع شده است. فاصله هتل تا فرودگاه بین المللی آتاترک 15 کیلومتر است.

هتل بزرگ جواهر دارای یک استخر سرپوشیده، یک استخر در فضای باز که مناسب برای کسانی که علاقه مند به گرفتن حمام آفتاب هستند.  یک مرکز تناسب اندام با تردمیل و دستگاه های مجهز است می باشد.

رستوران Deliz یک بوفه صبحانه غنی و متنوع ارائه می دهد. مهمان می توانند از غذاهای مدیترانه ای و خوراک های ترکیه ی در رستوران سلطان لذت ببرند و یا استراحت و آرام بیشتر را با یک نوشیدنی در تراس هتل تجربه کنند.

همچنین می توانید از سونا و ماساژ مجموعه استفاده کنید و اوقات فراغت خود را با آرامش بیشتری همراه کنید. امکاناتی مانند  سالن آرایش،آسانسور، پذیرش 24 ساعته، نگهداری از کودکان، اتاق کنفرانس، تبادل ارز، امانات، خدمات بیدارشو، لابی، خدمات خشکشویی، مغازه ها، دستگاه فتوکپی، نگهداری چمدان،فروشگاه سوغاتی، نیز در خدمت مهمانان می باشد.