برای این ساعت از توریاب نکات شگفت انگیز هفت گانه مالزی را میخوانید تا با شگفتی های مالزی آشنا شوید.با ما همراه باشید.

بزرگترین گل جهان در مالزی رشد می کند_ مشهورترین گیاه مالزی، گل رافلزیا است. این گل با شکوفه هایی که می توانند تا قطر بیش از یک یارد (هر یارد معادل 90 سانتی متر است) باز شوند. عنوان بزرگترین گل جهان را به خود اختصاص داده است. وقتی این گیاه گل می دهد، گل آن بوی متعفنی از خود منتشر می کند که باعث شده نام مستعار "گل جسد" را بر آن بگذارند. این بو مگس ها را به سمت گل جذب کرده و این مگس ها گرده های گل را به اطراف منتقل می کنند. گلهای رافلزیا عموما در جنگلهای انبوه جزیره برونئو رشد می کنند. مالزی یکی از 17 کشور جهان است که دارای حیات وحشی "با تنوع زیستی فوق العاده زیاد" می باشد.

 "پادشاه میوه ها" در مالزی رشد می کند – اما بسیاری از مردم نمی توانند آن را بخورند. دورین، احتمالا یکی از دو قطبی ترین میوه های جهان است. در مالزی و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا آن را به نام "پادشاه میوه ها" می شناسند . اما بوی آن به شدت تند از و در بسیاری از هتل های مالزی استفاده از آن ممنوع می باشد. ریچارد استرلینگ، کارشناس غذا است و بوی این میوه را "ترکیبی از بوی خوک، پیاز و سقز با چاشنی بوی یک جوراب ورزشی" توصیف میکند. این گیاه پوست سفتی دارد و باید به طرز ماهرانه ای با استفاده از یک چاقوی تیز قطعه قطعه شود تا گوشته داخل آن را ببینیم. طعم شیرین  آن ، ترکیبی شگفت انگیز از طعم آناناس، پیاز، کارامل، بادام ، کره و پنیر است. آنتونی بوردین می گوید "با خوردن این میوه دهانتان بویی می گیرد که گویا از مادربزرگ مرده خود یک بوسه فرانسوی گرفته اید". دورین میوه ای بسیار جالب است. اهالی مالزی، وقتی می بینند این میوه دست خارجی ها را در اولین برخورد نیش می زند، خیلی لذت می برند.

بهترین بدمینتون باز جهان اهل مالزی استلی چونگ وی_ بهترین بدمینتون باز جهان در ده سال گذشته است. در جدول رده بندی فدراسیون جهانی بدمینتون،  او رتبه 1 را دارد و برای 199 هفته متوالی، از سال 2008 تا 2012 صدر این جدول را حفظ کرده است. لی در سه دوره اخیر المپیک مدال نقره کسب کرده و دو بار به حریف چینی خود، یعنی لین دان، باخته است. رقابت میان لی و لین،  بهترین رقابت تاریخ بدمینتون نام گرفت. هر چند که فوتبال محبوب ترین ورزش مالزی است، اما از زمانهای دور تا به امروز بدمینتون غالب ترین ورزش مردم این سرزمین بوده است. بازیکنان بدمینتون هشت مدال از یازده مدال تاریخ المپیک این کشور را کسب کرده اند.

در این کشور ممکن است به خاطر داشتن ماری جوانا محکوم به مرگ شوید مالزی یکی از سختگیرانه ترین و دقیق ترین قوانین جهان در زمینه حمل مواد مخدر را دارد. از جمله این قوانین می توان به حکم اعدام برای داشتن مقدار زیادی از برخی مواد خاص اشاره کرد. طبق "قانون مواد مخدر خطرناک"، مردم مالزی به دلیل داشتن 15 گرم هروئین و مورفین، 1 کیلوگرم تریاک، 40 گرم کوکائین یا 200 گرم ماری جوانا، به اعدام محکوم می شوند.

مالزی خانه یکی از شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه با کلاس جهانی است. پرواز از ایالات متحده تا جنوب شرقی آسیا، پروازی بسیار گران قیمت است. اما هر گردشگر باتجربه ای به شما خواهد گفت که وقتی به آنجا برسید، دیگر همه چیز به شدت ارزان خواهد بود. این ارزانی ، به لطف وجود شرکت هواپیمایی AirAsia که مقر آن در کوالالامپور می باشد، به وجود آمده است. شما می توانید با هواپیماهای سفید و قرمز و متمایز این شرکت به بیش از 20 کشور آسیا، از جمله نقاط توریستی مانند تایلند، ویتنام و بالی سفر کنید. شرکت هواپیمایی AIrAsia برای هشت سال متوالی، به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی کم هزینه، جایزه Skytrax را دریافت کرد. البته لازم است در این مورد هم هشدار دهیم که... این شرکت همه چیزش "کم هزینه" است. بررسی رایگان چمدان ها و دریافت اسنک و نوشیدنی رایگان از خدمه پرواز را فراموش کنید. اگر می خواهید در کنار دوستان یا اعضای خانواده خود بنشینید باید هزینه اضافه ای پرداخت نمایید. برای سوار به هواپیما باید چند دقیقه در یک مسیر آسفالت شده پیاده روی نمایید. و به یاد داشته باشید که پیش از هر چیز از مجوز عبور شبانه روزی خود یک نسخه چاپ کنید. اگر بخواهید در بخش کانتر فرودگاه آن را چاپ کنید، برایتان چند دلار هزینه خواهد داشت.

 بلندترین آسمان خراش های جهان. افق کوالالامپور، تحت سلطه برج های پتروناس است. این برج ها در زمان ساختشان ، یعنی در سال 1998، بلند ترین برج های جهان بودند. این برج ها 1483 فوت ارتفاع دارند، همچنان بلند ترین برج های دوقلوی جهان هستند. برج شماره 1، به غول شرکت های گازی مالزی، یعنی شرکت پتروناس و شرکت های وابسته و تابعه اش تعلق دارد. تعدادی از شرکت های دیگر نیز برج شماره 2 را اشغال کرده اند. در یک جمله معمولی از مکالمات مردم مالزی، می توانید کلماتی از چهار زبان مختلف را بیابید. در کشوری مثل مالزی که تنوع قومی و نژادی بالایی دارد، جای تعجب ندارد با زبانی که آمیخته ای از زبانهای مختلف است روبرو شویم. زبان انگلیسی در این کشور به عنوان یک زبان بین المللی شناخته می شود و گویش های محلی رنگارنگی از آن شکل گرفته که نام مانگلیش را بر آن گذاشته اند. این گویش ها، ترکیبی از دستور زبان و واژگان چند زبان مختلف هستند. عبارت قدیمی "Wei macha, you want makan here or tapau?" (همین جا می خورید یا می برید؟) عبارتی است که معمولا برای نمایش تنوع زبانی مالزی به کار می رود. چرا که این عبارت از کلماتی از زبانهای تامیلی، انگلیسی، مالایی و چینی تشکیل شده است.

برای مسافرت در داخل این کشور باید پاسپورت همراه داشته باشید. دو ایالت جداگانه صباح و ساراواک در جزیره بورنئو، کمی بیشتر از دیگر ایالت های مالزی استقلال دارند. همین امر باعث شده اقدامات عجیب و ناگهانی در این ایالت ها صورت بگیرد: اگر از سرزمین اصلی مالزی به این ایالت ها سفر می کنید، باید از گیت های کنترل مهاجرت عبور کنید و گذرنامه یا کارت شناسایی خود را ارائه دهید. این قانون حتی در مورد افراد تبعه خود مالزی هم اجرا می شود. تاکنون چندین بار برای جدایی این ایالت ها از مالزی مذاکراتی انجام شده است، اما انتظار نمی رود به این زودی ها اقدامی در این راستا صورت بگیرد. تور مالزی را آژانسهای سایت توریاب مشاوره و قیمت بگیرید.

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@