هرساله میلیون ها آدم به نقاط مختلف در جهان سفر می کنند. و طبیعی است که در هر سفر با یکسری رسوم و فرهنگ های متنوع آشنا می شویم که یا از آنها چیزی یاد میگیریم و یا برایمان جالب و به یادماندنی خواهند بود. در اینجا ما رعایت کردن یکسری نکات کلی را یادآوری می کنیم که به بهتر کردن کیفیت سفر ما کمک خواهند کرد.

در ابتدا بهتر است که تمام دغدغه های کاری و مسائلی که ذهنتان را مشغول می کند بگذارید و فرار کنید، چون امکان دارد فرصت این سفر فقط یکبار در طول عمر شما دست دهد پس بهتر است با روحیه خوب و فکری آزاد به فکر لذت بردن و استفاده کردن از تمام دقایق سفرتان باشید که در پایان سفر هم حس رضایت به خود و هم همسفرهایتان داده باشید.

قبل از بستن چمدان مطمئن شوید تمام وسائل شخصی مهم مورد نیازتان را برداشتید که در طول سفر با مشکل مواجه نشوید. تا جایی که ممکن است سبک سفر کنید مخصوصا برای کسانی که به طبیعت سفر می کنند این نکته حائز اهمیت است.

مسافرت کردن پر از چالش است پس در طول سفر روی خوش داشته باشید لبخند زدن و سلام کردن را فراموش نکنید این نکات باعث ایجاد حس بهتر برای خودتان و اطرافیانتان خواهد شد.

از همان ابتدای سفر سعی کنید نوبت را رعایت کنید و به دیگران احترام بگذارید.

حواستان به رفتارتان در مکان های عمومی باشد، مثلاً لازم نیست در هواپیما به علت طولانی بودن مسیر به کارهای شخصی که در محیط خانه و یا حمام انجام می دهید بپردازید مثل (ناخن گرفتن، لاک زدن) مثلاً می توانید در مسیر به استراحت بپردازید ، تلویزیون تماشاکنید، ایمیل هایتان را چک کنید یا به آرامی با بغل دستییتان صحبت کنید.سعی کنید اگر زمان پروازتان کمتر از 3ساعت است صندلی خود را نخوابانید ویا حداقل این کار را به آرامی و بعد از پذیرایی انجام دهید.اگر کودک در سفر همراهتان است سعی کنید حواستان به رفتار کودکتان باشد که کسی به خودش اجازه ندهد به شما چیزی را گوشزد کند.

سعی کنید برای کارکنان هتل انعامی در نظر بگیرید و در راهروهای هتل با صدای بلند صحبت نکنید و سروصدا ایجاد نکنید ممکن است در آن لحظه کسی مشغول به استراحت باشد

مشتاق یادگرفتن چیزهای جدید باشید و در سفر به دنبال ریسک باشید سعی کنید کارهایی را که در زندگی روزمره انجام نمی دهید امتحان کنید تا سفری هیجان انگیزتری داشته باشید. مثلاً از جاهای که فکر می کنید شاید برایتان زیاد جذاب نباشد هم دیدن کنید و یا ریسک امتحان کردن یک طعم و غذای جدید را بکنید.

با افراد محلی هر شهر ارتباط برقرار کنید تا با فرهنگ و آداب رسوم آنها از نزدیک و بیشتر آشنا شوید.

سعی کنید در سفر خرج کنید این به معنای اسراف و زیاده روی نیست ولی برای کسب تجربه های جدیدتر و بیشتر و سفری با کیفیت تر باید هزینه کنید.

در سفر حتمن عکس و فیلم بگیرید وثبت کنید تا با گذر زمان این خاطرات و تجربه های لذت بخش را یادآوری کنید.

 

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@