نکاتی مفید درباره سفر به تاشکند ازبکستان: هر کشور یا مکانی آداب و رسوم خاص خود را دارد و هنگام سفر به آن منطقه ضروری است که با آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید به رسومات و اعتقاد مردم آن کشور احترام بگذارید. سفر کردن به مکان‌های که تا به حال برایتان ناشناخته بوده‌اند می‌تواند تجربیات جدیدی را برایتان به همراه داشته باشد. ما در این مطلب قصد داریم تا کارهای که باید و نباید در ازبکستان انجام دهید را به شما گوشزد کنیم تا از هرگونه مشکل و درد سر در سفر خود دور بمانید. با لست تورز همراه باشید.

پول نقد در ازبکستان :

ازبکستان یک کشور کاملاً پیشرفته نیست و پایه خریدهای روزمره آن‌ها بیشتر بر مبنای پول نقد است.هنگام سفر به این کشور حتماً پول نقد همراه خود داشته باشد زیرا بیشتر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها فقط از شما پول نقد  را می‌پذیرند و ضروری است که همیشه مقداری پول نقد ملی این کشور را همراه خود داشته باشید. همچنین اگر در حال خروج از ازبکستان هستید حتماً قبل از رفتن به فرودگاه پول ملی این کشو تبدیل کنید (change) زیرا در اکثر فرودگاه‌های آنجا صرافی وجود ندارد.

امنیت در ازبکستان :

برای حفظ امنیت خود بهتر است در مکان‌های عمومی پول فراوانی را از کیف خود بیرون نیاورید، همچنین سعی کنید پولتان را در یک مکان امن نگاه‌دارید و در صورت بروز هرگونه مشکلی با پلیس تماس بگیرید.

پزشکی در ازبکستان :

اگر نیاز است که برخی از داروهایتان را به این سفر ببرید حتما نسخه پزشک را نیز به همراه داشته باشید و این نکته را در فرم ورود اعلام کنید. همچنین مطمئن شوید که میزان داروی شما از مقدار حد قانونی تجاوز نکند. برای دریافت چنین اطلاعاتی باید قبل از سفر با سفارت مربوطه هماهنگ کنید.

پاسپورت در ازبکستان :

به طور معمول ممکن است شما مجبور به ارائه گذرنامه خود به پلیس محلی این کشور باشید. بنابراین یک نسخه کپی از گذرنامه‌تان را همیشه در جیب خود داشته باشید.

-ترکمنستان یک کشور مسلمان است و داشتن بسیاری از انواع مواد در آن غیر قانونی است. همچنین به خاطر داشته باشید فروش تنباکو و الکل به جوانان زیر 20 سال کاملاً ممنوع است. همچنین همنجسگرایی در این کشور نیز کاملاً غیر قانونی است.

-عکاسی در فرودگاه، مترو، ایستگاه راه آهن و اماکن دولتی ممنوع است. قبل از عکاسی از هر ساختمانی از نوع و دستورالعمل مربوط به آن کاملاً آگاه شوید.

-استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشین اجباری است و همچنین استفاده از تلفن همراه حین رانندگی جرم است.

-توصیه می‌شود که زنان در سفر به این کشور از لباس‌های پوشیده استفاده کنند بخصوص در اماکن مذهبی.

-ورود زنان و مردان غیر مسلمان در هنگام وقت نماز ممنوع است اما در ساعات دیگر ممکن است بلامانع باشد.

-برای ورود به مکان‌های مقدس و برخی از خانه‌ها باید کفش خود را دربیاورید.

-اگر کسی شما را برای شام به خانه‌اش دعوت کرد حتماً یک هدیه کوچک با خود همراه ببرید و همچنین از غذا و میهمان نوازی او تعریف کنید.

-با کسی که دعا می‌خواند(نماز) صحبت نکنید..

-با انگشت به کسی اشاره نکنید زیرا یک توهین تلقی می‌شود.

-سگ‌ها و سایر حیوانات خود را به مساجد نبرید.