نقشه فارسی کشور اسپانیا : کشور اسپانیا کشوری کاملا مستقل بوده و عضو اتحادیه اروپا میباشد. اسپانیا با دریای مدیترانه و جبل الطارق از سمت جنوب شرق و از قسمت شمال شرقی با کشور فرانسه، آندورا و خلیج زیبای بیسکای و از قسمت غربی و شمال غربی با کشور پرتغال و اقیانوس اطلس همسابه است.  این کشور طویل ترین مرز را با پرتغال داشته که 1214 کیلومتر میباشد. اگر به عکس زیر که روی نقشه فارسی کشور اسپانیا مشخص شده نگاه کنید متوجه خواهید شد که چه کشورهایی با اسپانیا هم مرز و همسایه هستند.

نقشه فارسی کشور اسپانیا

نام کشور اسپانیا

ریشه اصلی این اسم رومی بوده که تاکنون معنی مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده معنی خاصی نمیدهد اما شعاعران معتقدند اسپانیا نامی یونانی بوده که معنی آن سرزمین غروب خورشید و یا سرزمین غرب میباشد. زبان مردم این کشور اسپانیولی بوده که زبان رسمی بوده و هر فردی که در اسپانیا زندگی میکند طبق قوانین باید این زبان را یاد بگیرد.

نام کشور اسپانیا

فرهنگ و دین کشور اسپانیا

مدت زیادی دین مسیحیت کاتولیک به عنواهن دین رسمی این کشور محسوب میشد. اما به خاطر قانون رسمی نبودن قانون، تنها مذهب کاتولیک باقی مانده تا به مردمان این کشور آموزش داده شود. طبق آمار گرفته شده، حدود 71 درصد از مردم اسپانیا دین مسحی کاتولیک داشته و حدود 24 درصد از آنها دین نداشته و 2.7 درصد نیز ادیان دیگر را قبول دارند. فرهنگ این کشور به خاطر وجود میراث رومی ها فرهنگی از لاتین میباشد. اسپانیا فرهنگ بسیاری قدیمی داشته به همین خاطر در بسیاری از هنرها از آشپزی تا کشاورزی و موسیقی، بهترین در کشورهای مدیترانه ای میباشد. حدود 25 جاذبه تاریخی و فرهنگی توریستی تور اسپانیا در ثبت شده در میراث فرهنگی یونسکو بوده و سومین رتبه را جهان را در این زمینه بدست آورده است.