میدان شهرداری مادرید : میدان شهرداری و یا پلازا مایور میدان بزرگی با ساختمان ها و بناهای قدیمی که به سبک معماری گوتیک بوده و امروزه توریست ها و گردشگران تور اروپا در رستوران ها و کافه های آن استراحت کرده و از منظره لذت میبرند. همینطور مغازه های بسیاری دور تا دور آن را گرفته اند. ساخت میدان شهرداری به دستور پادشاه فیلیپ سوم در قرن هفدهم شروع شده و امروزه با وجود مجسمه فیلیپ سوم درست در وسط میدان به عنوان محل اصلی جشنواره ها و گردهمایی های مردم مادرید استفاده می شود. این میدان یکی از بهترین و شلوغ ترین میدان های شهر مادرید محسوب می شود. فیلیپ دوم یکی از پادشاهان کشور اسپانیا بوده که در سال 1589 دستور ساخت این میدان و ساختمان ها ان را صدور کرد. میدان شهرداری برای اشاعه فرهنگ و فعالیت های شهداری ایجاد شده و با ساختمان ها مختلفی احاطه شده است. این میدان نه درب ورودی داشته و یک بنای بزرگ به شکل مستطیل.

میدان شهرداری مادرید

تاریخچه میدان شهرداری

ساخت این میدان از سال 1617 کیلادی شروع شده و تا زمان پادشاهی فیلیپ سوم ادامه داشت. به تازگی از میدان شهرداری برای برگزار کردن بازارهای خیرخواهانه و بازی های فوتبال استفاده می شود که مورد استقبال توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا قرار گرفته است. در زمان های بسیار دور، گاوبازی و همینطور اعدام مجرمان در حضور عموم که جزوی از فرهنگ و سنت کشور اسپانیا می باشد نیز در میدان شهرداری مادرید برگزار می شد. انواع مغازه ها و کافه های مختلف در این میدان وجود داشته که البته بسیاری از آن ها از زمان های بسیار قدیم در آن وجود داشتند. 

تاریخچه میدان شهرداری

ایوان و دیگر قسمت های میدان شهرداری مادرید

ایوانی که امروزه در این میدان میبینید، توسط خوان د ویلانیو، در سال 1619 میلادی ساخته شده است. بعضی از قسمت های این میدان و بنایش در ادامه مسابقه ها و آتش بازی های مختلف تخریب و نابود شد. همینطور روی دیوارهای آن نیز میتوان هنور لکه های خونی که از مسابقات گاوبازی باقی مانده را دید. مجسمه فیلیپ سوم که در قسمت مرکزی این میدان قرار گرفته و محبوب توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا می باشد، در سال 1848 میلادی در آن قرار داده شد. 

ایوان و دیگر قسمت های میدان شهرداری مادرید