میدان دومو در فلورانس ایتالیا : یکی از مهم ترین و پر بازدید ترین میدان های اروپا در شهر فلورانس، میدان دل دومو است. اطراف این میدان با جاذبه های مهم گردشگری مثل کلیسای جامع، تعمیدگاه سنت جان، برج ناقوس جوتو و موزه اپرای دل دومو احاطه شده است. میدان دومو در قسمت مرکزی شهر فلورانس قرار داشته و توریست ها و گردشگران تور اروپا میتوانند با دسترسی به آن بسیاری از جاذبه های تاریخی مهم که اسمشان در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده را ببینند. یکی از مهم ترین جاذبه های شهر که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ایتالیا آن را به عنوان سمبل شهر می شناسند، کلیسای جامع فلورانس است. در ادامه هرکدام از جاذبه های توریستی اطراف این میدان را برای شما معرفی می کنیم، همراه لست تورز بمانید. 

میدان دومو در فلورانس ایتالیا

کلیسای جامع فلورانس

کلیسای جامع فلورانس که البته بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا آن را به اسم باسیلیکای سانتا ماریا دل فیوره می شناسند، یکی از مجلل ترین و شاهکارترین معماری های گوتیک ایتالیایی را در معرض نمایش گذاشته است. نمای بیرونی رنگارنگ و همینطور گنبد بسیار زیبایی که داشته توجه هر کسی را به خود جلب می کند. طراحی این کلیسا را آرنولفو دی کامبیوج در سال 1296 به عهده داشته و کار گنبد آن را هم فیلیپو برونلسکی در سال 1436 انجام داده است. در این کلیسا چند آثار هنری مهم مثل نقاشی دیواری دو سواره نظام نگهداری می شوند. 

کلیسای جامع فلورانس

تعمیدگاه سنت جان در فلورانس

تعمیدگاه سنت جان و یا تعمیدگاه فلورانس درست روبروی کلیسای جامع فلورانس قرار داشته و یکی از قدیمی ترین عبادتگاه های این شهر محسوب می شود. در ساخت این تعمیدگاه از ترکیب سبک اوایل دوره مسیحیت و رومانسک استفاده شده است. بیزانو و گیبرتی نیز از معمارانی بودند که طراحی درهای برنز آن را به عهده داشتند. تعمیدگاه سنت جان در زمان باستانی به مارس، ایزد رومی جنگ اختصاص داده شده بود اما بعد از مدتی به معبد تغییر کاربری پیدا کرد. موزاییک های قسمت گنبد این تعمیدگاه قسمت داخل بنا محسوب می شوند که مسیح و روز قیامت را به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا نشان میدهند. طراحی این قسمت را هم معمارانی مثل چیامابوئه و کوپو دی مارکو والدو، بین قرن های سیزدهم و چهاردهم انجام داده اند. 

تعمیدگاه سنت جان در فلورانس

برج ناقوس جوتو در فلورانس

ساخت برج ناقوس کلیسای جامع فلورانس از سال 1334 توسط فردی به نام جوتو شروع شد ولی بعد از مرگ او بیزانو کار را ادامه داد. افرادی مثل فرانچسکو تالنتی هم با ساختن پنجره های بزرگ طبقات بالا، سرانجان این برج را تا سال 1359 میلادی به پایان رساند. سنگ تراشی و برجسته کاری های این برج که توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا امروزه میتوانند ببینند، اثر بی نظیر جوتو است. 

برج ناقوس جوتو در فلورانس

موزه اپرا دل دومو در فلورانس

از دیگر جاذبه های توریستی فلورانس نزدیک به میدان دومو فلورانس، موزه اپرا دل دومو می باشد. این موزه آثار بسیار با ارزشی مثل نقاشی، مجسمه و کارهای نقره و طلا نگهداری می کند که ممکن است برای توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا جذاب و دیدن باشد. این آثار با ارزش در طول تاریخ برای کلیسا جامع فلورانس، تعمیدگاه سنت جان و برج جوتو ساخته شده بودند که به خاطر فرسایش طبیعی و دلایل امنیتی از این جاذبه ها جدا شده و برای نگهداری از آن ها این موزه تاسیس شد تا در آن قرار بگیرند. 

موزه اپرا دل دومو در فلورانس