موزه پیکاسو بارسلونا : این موزه بارسلونا از یکی از بزرگترین و باارزش ترین مجموعه ها از هنرمند مهم و معروف اسپانیایی به اسم پابلو پیکاسو که حتما همه اسم او را شنیده اید، نگهداری می کند. این موزه در پنج کاخ قرون وسطایی که از داخل به هم وصل شده در منطقه باری گوتیک که یک محله قدیمی شهر بارسلوناست، قرار دارد. این موزه تمام مجموعه و آثار پابلو پیکاسو را برای زمانی که در شهر بارسلونا بوده نشان میدهد. توریست ها و گردشگران تور اروپا میتوانند تمام منظره های شهری، صحنه های خیابانی و ... را در نقاشی ها و آثار خاص پیکاسو ببینند. امروزه موزه پیکاسو یکی از پربازدیدترین و مهم ترین موزه های شهر بارسلونا بوده که بازدید از آن برای هر توریستی واجب است. 

موزه پیکاسو بارسلونا

چکیده ای از زندگی نامه پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو، معروف ترین هنرمند کشور اسپانیا، سال 1894 به شهر بارسلونا آمد. از آن دوران به بعد زمان خود را بین دو شهر بارسلونا و پاریس تقسیم می کرد. بارسلونا برای او شهری بود که نوجوانی و جوانی خود را در آن گذراند. همچنان میتوان اثر او را سال ها بعد از مرگش در بارسلونا دید. توریست ها و گردشگران تور اسپانیا که به هنر، تاریخ و یا معماری علاقه داشته باشند، از تماشای موزه پیکاسو قطعا لذت خواهند برد. این هنرمند معروف، یکی از بنیان گذاران مکتب کوبیسم و همینطور از تاثیرگذارترین هنرمندان مربوط به قرن بیستم محسوب می شود. 

چکیده ای از زندگی نامه پابلو پیکاسو

افتتاح موزه پیکاسو در شهر بارسلونا

این موزه اولین بار در نهم ماه مارس سال 1963 در بارسلونا افتتاح شده و در ابتدا اسمش سابارتس بود. نخستین قسمت بزرگ از این موزه، اشغال اولین کاخ از پنج عمارتی بوده که در آخر تمام موزه را تشکیل داد. درست در سال 1970 خود پابلو پیکاسو حدود 920 اثر خود را به موزه اهدا کرد. این حجم از آثار باعث شده تا موزه مجبور به توسعه یافتن و گسترش باشد. بناهای این موزه قدمتی برای صدها سال پیش دارند. امروزه قسمت هایی از این موزه تحت بازسازی و مرمت قرار گرفته اند، بنابراین ممکن است به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا اجازه بازدید از آن قسمت ها را نداشته باشند. این بازسازی از سال 1999 آغار شده و سپس کازا مائوری و پالائو فینسترس به عنوان مکان نمایشگاه های موقتی موزه انتخاب شدند. هرکدام از پنج ساختمان های این موزه قدمتشان به قرن سیزدهم برمیگردد. 

افتتاح موزه پیکاسو در شهر بارسلونا

قسمت های مختلف موزه پیکاسو

اما آثار این هنرمند معروف به پنج دوره مختلف تقسیم شده و همچنان بر سر دوره های اخیر آنها بحث می شود. این پنج دوره به صورت زیر هستند :

  • دوره آبی ‌فام
  • دوره صورتی ‌فام
  • دوره متأثر از هنر آفریقا
  • کوبیسم تحلیلی
  • کوبیسم تصنعی

تمام آثار که در این قسمت های خواهید دید، هرکدام به عنوان یک نماینده از این دوره ها هستند که در موزه پیکاسو قرار گرفته اند. ولی هیجان انگیزترین قسمت این موزه، قسمتی است که وقف آثار اولیه او شده. یکی از ویژه ترین آثار این هنرمندف نمایشی عالی از سال 1917 بوده، دورانی که با اولین همسر خود یعنی اولگا خوخلوا، یک بالرین روسی ملاقات داشت و سپس به رم رفت. این مجموعه موزه پیکاسو تغییر و تحول کوبیسم را نشان میدهد. 

قسمت های مختلف موزه پیکاسو

ساعات بازدید از موزه پیکاسو بارسلونا

موزه پیکاسو بین روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ده صبح تا هشت بعد شب باز بوده و روزهای دوشنبه تعطیل می باشد. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا در روزهای یازده فوریه، هجدهم می و 24 دسامبر میتوانند به صورت رایگان از موزه دیدن کنند. این موزه هر سال در اول ژانویه، اول می، 24 ژوئن، 25 و 26 دسامبر تعطیل است.