رم برای ماجراجویان و علاقه مندان به چالش ها، جاذبه های توریستی بسیاری دارد. یکی از این مکان ها که امروز به معرفی آن میپردازیم، موزه و سردابه کاپوچین است. شاید در نگاه اول به نظرتان این موزه یک موزه معمولی باشد اما اینطور نیست! این موزه با کلیسا و سردابه اش آنقدر جالب هستند که توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ایتالیا را به خود جلب کرده است. اما چرا این کلیسا انقدر مورد استقبال قرار گرفته ؟ در ادامه همراه لست تورز بمانید تا با این موزه شگفت انگیز و ترسناک بیشتر آشنا شوید. 

موزه و سردابه کاپوچین با اسکلت چهار هزار راهب در رم

کلیسایی که در این موزه خواهید دید، یک کلیسای قرن هفدهمی بوده که زیر آن یک دخمه عجیب و ترسناک قرار دارد. این دخمه با اسکلت بیشتر از چهار هزار راهب پر شده ! استخوان این راهب ها به شکل های مختلف گل، ساعت شنی، مجسمه، اشکال هندسی و نمادهای مذهبی مختلف در سراسر این شش سرداب کاملا مرتب چیده شده اند. دخمه جمجمه، دخمه استخوان های پا، دخمه استخوان لگن و .... از جمله دخمه های محبوب توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا می باشند. اگر قبلا از این دخمه ها دیدن کرده باشید، متوجه خواهید شد که اسکلت بعضی از راهبان به صورت کامل و به طور عجیبی همانطور باقی مانده اند، انگار که هر لحظه ممکن است تکان بخورند. از جالب ترین پلاک هایی که در این دخمه میتوان پیدا کرد پلاکی است که روی آن نوشته "چیزی که الان شما هستید، ما هم بودیم؛ و چیزی که ما الان هستیم، شما بعدا خواهید شد." پیشنهاد می شود اگر روحیه ای حساس و دارید، از این مکان دیدن نکنید. چرا که این مکان در ابتدا بسیار هیجان انگیز به نظر میرسد اما تا مدتی ذهن را آَشفته می کند. 

موزه و سردابه کاپوچین با اسکلت چهار هزار راهب در رم

گفته شده حتی بعضی از افراد معروف در طول تاریخ فقط برای اینکه از اینکه موزه و دخمه هایش دیدن کردند، دچار پریشانی و نوعی سردرگمی شده اند. افرادی هم درباره آن نظراتی داده اند. مارک تواین و مارکی دو ساد از جمله بازدیدکنندگانی بودند که بعدها تجربه بازدید خود از این مکان را در آثار معروف خود به صورت حقیقی و یا خیالی نوشته اند. 

موزه و سردابه کاپوچین با اسکلت چهار هزار راهب در رم

دلیل نامگذاری این کلیسا به اسم کاپوچین به خاطر فرقه فرانسیسکن بود که راهبان کلیسا دنبال می کردند. آن ها عادت داشتند که روی سر خود کلاه های مخصوص نوک تیز قهوه ای به اسم کابا می گذاشتند. واژه کاپوچینو درواقع از این کلاه های نوک تیز قهوه ای آمده که که ظاهر ان به رنگ قهوه بوده و شکل تزئینی دارد. راهبان کاپوچین در سال 1631 به کلیسای فعلی در ویا ونتو نقل مکان کرده و واتیکان به آن ها دستور داد تا بقایای همه برادرانشان را هم با خود ببرند. این دخمه ها و سرداب های عجیب و غریب در طول این جابجایی ها ساخته شدند و به عنوان مکانی برای تفکر، اندیشه و دعا طراحی شده بودند.

موزه و سردابه کاپوچین با اسکلت چهار هزار راهب در رم

سال 2012 بود که موزه جدید در این کلیسا تاسیس شد، یک موزه چند منظوره! در این موزه آثار باشکوه کاراواجیو قرار گرفته از جمله نقاشی فوق العاده ای به اسم "سنت فرانسیس، در حال مراقبه".