موزه ملی هنر کاتالونیا در بارسلونا : این موزه که به صورت مخفف به آن NMAC نیز میگویند یکی از جاذبه های توریستی محبوب در شهر بارسلونا می باشد. این موزه از زمانی که تاسیس شده، پستی بلندی های زیادی را گذرانده تا توانسته به یکی از معروف ترین موزه های شهر بارسلونا تبدیل شود. توریست ها و گردشگران تور اروپا برای بازدید از این موزه باید به پارک مونت جوییک بروند. بارسلونا این موزه را برای جذب بیشتر توریست ها و گردشگران ساخته و آمار امروزه نشان میدهد که در رسیدن به هدف خود کاملا موفق عمل کرده است. موزه ملی هنر کاتالونیا امروزه یکی از پربازدیدترین جاذبه های توریستی بارسلونا و حتی اسپانیا می باشد. 

موزه ملی هنر کاتالونیا در بارسلونا

تاریخچه موزه ملی هنر کاتالونیا

این موزه در سال 1929 میلادی ساخته شده و هدف از ساخت آن در ابتدا مکانی برای برپا کردن نمایشگاه های بین المللی بود. اما در سال 1990 میلادی به یک موزه پرطرفدار درابره هنر کاتالونیا تبدیل شد. 

تاریخچه موزه ملی هنر کاتالونیا

قسمت های مختلف موزه ملی هنر کاتالونیا

این موزه بارسلونا آنقدر قسمت های مختلف و متنوعی داشته که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا برای بازدید از آن باید یک روز کامل وقت بزارند. به طور کلی موزه ملی هنر کاتالونیا به پنج مجموعه بزرگ تقسیم می شود که به صورت زیر می باشند، این مجموعه ها از زیباترین آثار هنری متنوع نگهداری کرده و آن ها در معرض نمایش توریست های تور اسپانیا قرار میدهند :

  • مجموعه هنر رومانسک که از قدیمی ترین و بزرگ ترین مجموعه ها در تمام اروپاست. 
  • مجموعه هنر گوتیک نقاشی ها و مجسمه های چوبی و سنگی
  • مجموعه هنر مدرنیسم آثار قرن نوزدهم تا دهه 1940
  • موزه مجموعه هنر رنسانس و باروک
  • و کتابفروشی آن که یکی از بهترین کتابفروشی ها در سراسر اسپانیاست. 

قسمت های مختلف موزه ملی هنر کاتالونیا

معماری داخلی و بیرونی این موزه 

میتوان گفت یکی از دلایل جذب توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا به این موزه، معماری بسیار زیبایی است که دارد. توریست ها معمولا با یک نگاه جذب معماری و طراحی بی نظیر این موزه می شوند. معمار موزه، این بنا را مثل یک قصر سلطنتی ساخته است. موزه ملی هنر کاتالونیا علاوه بر آثاری که داشته، به خاطر نمای بی نظیرش هم جذب توریست و بازدیدکننده می کند. ستون های مرتفعی که در کناره های ساختمان قرار گرفته اند و همینطور پله های بلند کناری اش ان را به یکی از معروف ترین و بهترین بناهای تاریخی بارسونا تبدیل کرده اند. 

معماری داخلی و بیرونی این موزه

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به موزه ملی هنر کاتالونیا در بارسلونا

توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اروپا میتوانند هر روز هفته به جز یکشنبه های از ساعت ده صبح تا هشت شب از موزه دیدن کنند. روزهای یکشنبه نیز این موزه از ده صبح تا سه بعد از ظهر باز می باشد. نزدیک ترین راه برای رسیدن به موزه ملی هنر کاتالونیا، استفاده مترو است.