مقاصد گردشگری رایگان در استانبول : استانبول برای ایرانیان یک مقصد پرطرفدار بوده و این شهر همیشه بازدیدکنندگانی از ایران خواهد داشت. در بسیاری از مناسبت ها و تعطیلات مثل عید نوروز، استانبول مملو از توریست ها و گردشگرانی ایرانی بوده که برای جشن گرفتن عید نوروز و یا گذراندن تعطیلات خود آمده اند. استانبول جاذبه های گردشگری فوق العاده ای داشته و بیشتر جاذبه های تاریخی اش مورد استقبال قرار گرفته اند که البته بازدید از بعضی از آن ها با پرداخت ورودی امکان پذیر است. در کنار این جاذبه ها، استانبول برای ایرانیان شبیه به یک مرکز خرید بسیار بزرگ و ارزان قیمت می باشد. امروز تصمیم گرفته ایم تا برای توریست ها و گردشگران تور استانبول، چند مقصد گردشگری رایگان را معرفی کنیم تا سفری ارزان به ترکیه داشته و از سفرتان نهایت لذت را برده باشید. 

موزه مدرن استانبول

با اینکه استانبول مملو از جاذبه های تاریخی دوران بیزانس و امپراتوری عثمانی بوده اما دارای خیابان های مدرن هم بوده که با دیدن آن ها دیگر نمیخواهید برگردید! اما اگر وقت و زمان کافی برای بازدید از این خیابان های شهر را ندارید، پیشنهاد می کنیم که حتما به موزه مدرن استانبول، مرکز هنرهای معاصر این شهر سری بزنید. این موزه تمام آثار هنرمندان بین المللی و محلی که با ترکیب کردن آثار بین رشته ای، فرهنگ ترکیه ای را نشان میدهند را به شما نشان خواهد داد. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری استانبول میتوانند هر پنج شنبه بدون اینکه هزینه ای بابت ورودی پرداخت کنند، از این موزه دیدن کنند.  

موزه مدرن استانبول

پیک نیک در پارک سلطنتی ییلدیز استانبول

یکی از زیباترین پارک های استانبول، پارک سلطنتی ییلدیز است. این پارک درست در ساحل بسفر در قسمت اروپایی استانبول قرار داشته و با بازدید از آن به زمان های امپراتوری بزرگ عثمانی برخواهید گشت. این پارک به دستور سلطان عبدالحمید دوم ساخته شده و در آن زمان فقط او و خانواده سلطنتی این امکان را داشتند که از پارک دیدن کرده و از آن استفاده کنند پارک سلطنتی ییلدیز رویایی ترین و زیباترین مسیرهای پیاده روی را داشته و توریست ها میتوانند حین قدم زدن و پیاده روی در این مسیرهای پارک اردک ها و معماری قدیمی به سبک عثمانی را نیز ببینند. توریست ها و گردشگران معمولا این پارک را مکانی مناسب برای پیک نیک دانسته و بعد از ظهرها در آن پیک نیک برگزار می کنند. 

پیک نیک در پارک سلطنتی ییلدیز استانبول

بازار عتیقه و دست‌دوم‌های استانبول در بومونتی

از بین بازارهای قدیمی و سنتی شهر استانبول، اسم بازار بومونتی را شاید اصلا نشنیده باشید! این بازار در یکی از محله های استانبول که چندان شناخته شده هم نیست قرار داشته و مکانی برای فروش عتیقه جات و لوازم دست دوم می باشد. در این بازار از دوربین های قدیمی گرفته تا سوغاتی های مخصوص، پوشاک و لوازم جانبی یونیک و قدیمی میتوان پیدا کرد. همینطور در کنار این بازار آبمیوه فروشی های بسیار خوبی قرار داشته که نوشیدنی های مختلف و خوشمزه ای سرو می کنند. 

بازار عتیقه و دست‌دوم‌های استانبول در بومونتی

مسجد سلیمانیه استانبول

یکی دیگر از مقاصد گردشگری رایگان در استانبول، مسجد سلیمانیه می باشد. سفر به استانبول بدون بازدید از مسجد سلیمانیه یک سفر نصفه کاره است! شکوه و جلال این مسجد آن را به یکی از محبوب ترین و جذاب ترین جاذبه گردشگری استانبول تبدیل کرده و هر توریستی از سراسر دنیا را با هر فرهنگ و دینی را به خود جذب خواهد کرد. این مسجد قدمتی به اندازه قرن شانزدهم میلادی داشته و به دست معماری معروف ترکیه برای سلطان سلیمان ساخته شده است. همینطور توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند مقبره بعضی از اعضای خانواده امپراتوری عثمانی را نیز در آن ببینند. 

مسجد سلیمانیه استانبول