معروف ترین نان های استانبول : اگر به هر دلیلی به کشور ترکیه، به خصوص شهر استانبول سفر کردید، حتما نان های خوشمزه آن را تست کنید. در تمام ترکیه میتوان نام های مختلفی پیدا کرد که همگی خوشمزه هستند. ترکیه از نان اکمک که برای صبحانه سرو می شوند گرفته تا انواع مختلف دیگر که به عنوان غذای اصلی خورده می شوند. هر شهر و روستای ترکیه دارای نان های مخصوص به خود بوده که در ادامه لست تورز برای شما توریست ها و گردشگران تور استانبول، معروف ترین نان های این شهر را معرفی کرده است، در ادامه لست تورز را همراه کنید. 

معروف ترین نان های استانبول

اهمیت نان در فرهنگ ترکی

در کشور ترکیه هیچ غذایی بدون نان خورده نمیشود. همیشه بر سر سفره ترکیه ای ها میتوان نان پیدا کرد. در اصل نان یکی از مهم ترین قسمت ها از فرهنگ غذایی مردمان ترک است. نام به عنوان غذایی دهقانی معرفی شده و پخت و پز بسیار راحت و ساده ای دارد. آماده کردن این غذا ارزان بوده اما در عین حال شکم پرکن است. نام برای تمام مردم ترکیه چه فقیر و چه ثروتمند بسیار مهم می باشد. بی اهمیتی و توهین به نان مثل دور ریختن آن نوعی بی احترامی تلقی میشود. مردم محلی همیشه میگویند " من ترک هستم و باید نان بخورم " و یا " معلوم است که نان میخواهم من یک ترکم "،  توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول این دو جمله را زیاد از مردم محلی خواهند شنید. 

اهمیت نان در فرهنگ ترکی

شیوه های مختلف پخت نان در ترکیه

به کلی نان های سنتی در ترکیه دو نوع هستند، یک نان هایی با مخمر درست شده و کمی پفدار و حجیم هستند، دو نان هایی که بدون مخمر تهیه شده و مسطح و نازک هستند. برای پخت نان های ترکی، شیوه های مختلفی هست. خمیرهای مختلفی از جو، گندم، آردهای دیگر، دانه و کنجد در اندازه های مختلف تهیه می شوند. بعضی ها مثل غربی ها نان را در قالب ریخته و در فر پخت می کنند. اما بیشتر نان ها سنتی ترکیه روی یک سینی گرد و فلزی به سام نان ساج پخته میشوند که در ایران هم وجود دارند. شیوه دیگر برای پختن نان های ترکی که توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول علاقه دارند بنشینند و تماشا کنند، استفاده از تنور سنتی است. تنور ترکی روشی برای پخت نان در روستاها بوده و با هیزم روشن می شده است. 

شیوه های مختلف پخت نان در ترکیه

انواع نان در استانبول

  • نان یوفکا از محبوب ترین نان های ترکیه است. 
  • نان پیده که به اسم پیتزای ترکی نیز شنتاخته شده و یکی از محبوب ترین نان های ترکیه می باشد. 
  • نان بازلمه از خوش طعم ترین های ترکیه
  • نان بورک از معروف ترین نان های ترکیه که البته بیشتر به نوعی شیرینی شباهت دارد. 
  • نان گزلمه ترکیه که به پنکیک ترکی معروف است. 
  • نان سیمیت که ظاهری زیباتر داشته و خوشمزه تر نیز می باشد. 

انواع نان در استانبول