همان طور که می دانید اقلیم شهر دبی، خشک وبیابانی است و وجود فضای سبز در این شهر ماحصل فعالیت طبیعت منطقه محسوب نمی شود! و به طور طبیعی نباید در دبی انتظار وجود چمنزار را داشته باشید. بی شک پارک های ایجاد شده در این شهر ناشی از فعالیت و تلاش انسانی هستند، حال در این مطلب قصد داریم تا شما را با پارک های دیدنی شهر دبی آشنا کنیم.

پارک مشرف دبی Mushrif 

اگر علاقه مند به تماشای مجموعه ‌ای بی نظیر و کامل از گیاهان بومی این منطقه هستید، پارک مشرف یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست. در این پارک بیش از ۱۰۰ گونه درخت کاشته شده است و نوعی جغد بومی محلی نیز در این پارک زندگی می کند. گونه‌ های مختلف پرندگان شکاری از قبیل شاهین نیز در این پارک دیده می‌شوند. مرکز اطلاعات؛ زمین های ورزشی و تجهیزات شهربازی از جمله امکانات رفاهی گنجانده شده در پارک مشرف است.

پارک مشرف دبی Mushrif

پارک و تالاب البرشا دبی AL BARSHA POND PARK 

درکنار تماشای مرکز خرید و بازار ریپ مارکت، تماشای پارک و تالاب البرشا AL BARSHA POND PARK نیز خالی از لطف نیست. پارک البرشا جایی در دبی است که می توانید به معنای واقعی آرامش را در آن احساس کنید. در این پارک جهت رفاه حال خانواده ها، امکاناتی نظیر زمین تنیس، بسکتبال، پیست دوی خانوادگی به مسافت یک و نیم کیلومتر و مسیرهای ویژه دوچرخه تعبیه شده  است. تالاب مرکزی پارک نیز، امکان پیاده روی در مسیر یک و نیم مایلی را برای علاقه مندان فراهم آورده.

پارک و تالاب البرشا دبی AL BARSHA POND PARK

پارک زابیل دبی ZABEEL PARK 

بدون شک تماشای نخل های هوشمند پارک زابیل ZABEEL PARK، می تواند تجربه ای جالب برای شما باشد. برای نخستین بار در نمایشگاه دبی ۲۰۲۰ در این پارک از نخل های هوشمند استفاده شد. درختان نخل هوشمند، اینترنت بی سیم رایگان را برای افراد حاضر در این پارک به ارمغان می آورند، همچنین در این نخل ها، امکانات ویژه ای برای شارژ سریع تلفن های همراه تعبیه شده است. لازم به ذکر است که هر روز صبح، در محدوده دروازه شماره دو این پارک بازاری محلی برپا می شود. محل ویژه تهیه کباب، یک دریاچه با امکانات قایقرانی، پیست دوی خانوادگی، مسیرهای دوچرخه سواری و قطار گردشگری از امکانات برجسته پارک زابیل بشمار می آید.

پارک زابیل دبی ZABEEL PARK

پارک کریک دبی  CREEK PARK

پارک کریک  CREEK PARK یکی از زیباترین پارک های دبی به شمار می آید که نباید در تور خود به این شهر آن را از دست دهید . این پارک همچنین محل برای گردهمایی های دوستانه بوده و در بسیاری از موارد شاهد افرادی هستید که در گروه های کوچک زیر سایه درختان آن جمع شده و به نواختن سازهایی مانند گیتار می‌پردازند. همچنین امکاناتی نظیر پارک دلفین ها، شهر بازی کودکان و پیست اتومبیل های کابلی نیز در این مجموعه وجود دارد.

پارک کریک دبی  CREEK PARK

باغ جادویی دبی DUBAI MIRACLE GARDEN

باغ گل ۷۲ هزار متر مربعی دبی، که به نام باغ جادویی دبی DUBAI MIRACLE GARDEN شهرت دارد، انتظار شما را می کشد. این پارک به قدری زیبا است که تقریبا نمی توان لذت قدم زدن در آن را به ویژه در ساعات اولیه صبح توصیف کرد. در کنار این پارک، باغ پروانه های دبی یا Dubai Butterfly Garden نیز در فضایی سرپوشیده وجود دارد.

باغ جادویی دبی DUBAI MIRACLE GARDEN

صفا پارک دبی SAFA PARK

در انتها باید به قدیمی ترین پارک دبی، صفا پارک SAFA PARK اشاره کنیم. صفا پارک در سال ۱۹۷۵ میلادی افتتاح شده است و قدمت آن تقریبا به اندازه امارات متحده عربی است.

 

صفا پارک دبی SAFA PARK

در سفر با تور دبی اگر فرصت کافی داشتید حتما از پارکهای دبی دیدن نمائید