معبد په پونگ در چیانگ مای : معبد زیبا و بسیار جالت په پونگ، در شهر چیانگ مای تایلند قرار داشته و در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است. معماری فوق العاده این معبد تلفیقی از برمه، تایلند و چین بوده و در اصل یک صومعه بودایی در این شهر می باشد. توریست ها و گردشگران تور تایلند در هر ساعت از شبانه روز که بخواهند میتوانند از معبد په پونگ در چیانگ مای دیدن کنند. در هنگام ورود به این معبد از دروازه های بزرگ گذر کرده و وارد سالنی می شوید که کاهنان در آن به نمازگزاری و عبادت مشغول هستند. تمام این معبد همراه با جواهرات، نقاشی و کنده های مختلف تزئین شده و جلوه فوق العاده ای به معبد په پونگ داده است.

معبد په پونگ در چیانگ مای

معماری معبد په پونگ تایلند

په پونگ در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده و معماری بسیار زیبای و جالبی دارد. این معبد مجسمه ها و شمایل بودایی و افسانه ای بسیار داشته که جذابیت معبد را چند برابر کرده است. این معبد دارای سه مجسمه از بودا که معماری و سبک خاص آن با دیگر مناره های تایلندی فرق می کند. در داخل این معبد از انواع جواهرات و نقاشی های بسیار زیبا برای تزئین و زیباسازی استفاده شده است. از شاهکارهای اصلی و فوق العاده این معبد میتوان به نقاشی ها، مجسمه ها و کنده کاری ها، علل خصوص درب ورودی اشاره کرد که باعث جذب بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند شده است. در هر چهار گوشه یا مربعی از این معبد، سقف قوس داری که پنجره های منحنی شکل و قوس دار است دیده می شود. زیبایی و هنر استفاده شده در ساخت معبد په پونگ در چیانگ مای فوق العاده بوده و توریست های بسیاری را با همین معماری به سمت خود جذب می کند.

معماری معبد په پونگ تایلند

ساعت بازدید از معبد په پونگ تایلند

معبد بسیار زیبای په پونگ در چیانگ مای برای بازدید توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند به صورت شبانه روزی باز بوده و هیچگاه تعطیلی ندارد. تنها ساعات سخت ورود به آن ساعت پنج بعد از ظهر است.