معبد وات ماهاتات بانکوک : یکی از معبدهای قدیمی تایلند، معبد وات ماهاتات است که در زمان پادشاه راما اول در شهر بانکوک ساخته شده و اکنون از جاذبه های گردشگری مهم این شهر شمرده می شود. این معبد در جاده نافاراتات، قرار داشته که نزدیک به دانشگاه تامست می باشد. معبد وات ماهاتات از بزرگترین بوداهای کشور تایلند را در خود دارد. از معروف ترین قسمت های این معبد میتوان به قسمت سردیس بودا اشاره کرده که به زیبایی با ریشه های درختان احاطه و تزئین شده است. این معبد اکنون مرکز اصلی آموزش و پرورش بودایی یا به اصطلاح دانشگاهی به اسم ماهاچولالونکورن می باشد. توریست ها و گردشگران تور تایلند در این معبد میتوانند برنامه ها مدیتیشن و یوگا دریافت کرده و یا در مورد بخت خود در معبد سوال کنند.

معبد وات ماهاتات بانکوک

تاریخچه معبد وات ماهاتات بانکوک

این معبد در دوره آیوتهایا یا همان شهر سوخته ساخته شده بوده و در همان زمان به اسم معبد سالاک شناخته می شده است. مدتی بعد که شهر بانکوک به عنوان پایتخت سیام (نام قدیمی تایلند) شناخته شد، این معبد مکانی استراتژیک بین کاخ بزرگ و کاخ جلودار شد. در طور دو قرنی که گدشته، معبد وات ماهاتات بانکوک توسط پادشاهان تایندی چندین بار مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته است. نهایت در سال 1803 به معبد وات ماهاتات شناخته و تبدیل شد.

تاریخچه معبد وات ماهاتات بانکوک

بازار طلسم در کنار معبد وات ماهاتات بانکوک

هر یکشنبه، در کنار معبد وات ماهاتات، بازار بزرگی به اسم طلسم برپا می شود. این بازار مکانی برای ارواح مذهبی، طلسم ها و طب سنتی است. میتوان گفت بازار طلسم بانکوک برای کسانی برپا می شود که به دنبال طالع، آینده، خوشبختی و یا بدختی خود هستند. از هر آمولتس ها یا همان ارواح این بازار برای اهداف مختلف استفاده می شود، برای بازگردانددن سلامتی، محافظت شدن در برابر دشمنان، مقابله با عشق، پول درآوردن و ...، بنابراین در انتخال آمولتس های دقت کنید.

بازار طلسم در کنار معبد وات ماهاتات بانکوک

ساعات بازدید از معبد وات ماهاتات بانکوک

این معبد از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ظهر برای بازدید عموم و توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند باز می باشد.