معابد زیبای کوالالامپور : کوالالامپور منبع بزرگی برای مساجد و معابد تاریخی و مدرن است. این شهر که پایتخت مالزی نیز می باشد، علاوه بر معابد و مساجد، کلیساها، زیارتگاه های هندویی و معابد بودایی هم دارد. زیباترین معابد را این شهر داشته. داخل این معابد کاملا میتوان فرهنگ محلی و هنر را دید و درک کرد. حتی بعضی از آن ها از شیشه و بعضی ها مجسمه هایی از طلا دارند.

مسجد تنگه مالاکا مالزی

این مسجد سفید رنگ، در جزیره مالاکا مانیفیشر قرار داشته و در سال 2006 کمی مورد بازسازی قرار گرفته است. زیباترین صحنه از این مسجد را شب ها، زمانی که با چراغ های فراوان روشن می شود باید دید. همینطور جزر و مد که رخ میدهد، مسجد از دور طوری نشان داده می شود که انگار روی اقیانوس شناور است. هرچند این مسجد در کوالالامپور نیست، اما ارزش بازدید دارد.

مسجد تنگه مالاکا مالزی

غار باتو کیو کوالالامپور

یکی از جاذبه های توریستی معروف این شهر که سالانه هزاران هزار توریست و گردشگران تور مالزی را به خود جذب می کند، غار باتوکیو است. این غار در قسمت شمالی کوالالامپور قرار داشته و سه غار اصلی دارد. در این سه غار معابد و حرم های هندو بسیاری هستند. اما یکی از مهم ترین جاذبه های این غار مجسمه بزرگ بوداست که قبل از پله های غار قرار دارد. بعد از معابد، مجسمه و حرم ها، میمون ها از دیگر جاذبه های این غار هستند.

غار باتو کیو کوالالامپور

مسجد آهن پوتراجایا

این مسجد که تانکای میزان زینال عبید نام داشته اما به خاطر طراحی فولادی و شیشه ای قوی آن به مسجد آهن معروف است. این مسجد در سال 2010 با 24 هزار نفر گنجایش ساخته شد. مسجد آهن در پوتراجایا قرار داشته و یکی از برجسته ترین بناهای معروف در این منطقه است. در طراحی داخلی این مسجد از هشتاد آیه قرآن و چشمه ها و طراحی های زرق و برق دار استفاده شده.

مسجد آهن پوتراجایا

معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور

یکی از زیباترین و قدیمی ترین معابد کوالالامپور که میتواند توریست ها و گردشگران تور ارزان مالزی را به خود خیره نگاه دارد. این معبد در سال 1873 ساخته شده و برای مهاجران هندی مکان مهمی برای عبادت بوده. البته این مکان اکنون یک سایت فرهنگی و ملی محسوب می شود. معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور دارای برج مرتفع دوازده متری همراه با ایوان هایی که با عکس خدایان هندو تزئین شده اند می می باشد. این معبد با کاشی های ایتالیایی، اسپانیایی، طلا و سنگ های قیمتی تزئین شده و بین دو معبد بودایی دیگر در محله چینی ها قرار دارد.

معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور

معبد تین هو کوالالامپور

معبد چینی تین هو کوالالامپور، یکی از بزرگ ترین معابد چینی در قسمت جنوب آسیا بوده که روی تپه رابسون این شهر قرار دارد. این معبد در سال 1980 ساخته شده و برای ساکنان چینی تبار مالزی است. معبد تین هو شامل عناصر کنفوسیوس، بودائیسم و تائوئیسم بوده و ساختار آن بینظیر و فوق العاده است. در ورودی معبد یک دروازه چند چرهع با ستون های قرمز رنگ خواهید دید که نمای آن را زیباتر کرده اند. طراحی باشکوه و بسیار زیبای این معبد باعث شده تا توریست ها و گردشگران تور کوالالامپور علاقه بسیاری برای دیدن آن داشته باشند. در معبد تین هود سالانه جشن های مهم و بزرگی مثل سال نوی چینی، جشن روزهای تولد الهه رحمت، الهه واترفرانت، خدایان تین هو و ... برگزار می شوند. همینطور بیشتر از پنج هزار زوج در سال در این معبد ازدواج می کنند.

معبد تین هو کوالالامپور