مسجد لاله لی استانبول : مسجد کوچک و بسیار زیبای لاله لی، بوسیله سلطان محمت ساخته شده که و ساخت آن از سال 1760 تا 1763 به طول انجامیده. این مسجد هرقدر کوچک بوده اما حس صمیمیت بیشتری نسبت به دیگر مساجد این شهر آسیایی و اروپایی دارد. مسجد لاللی استانبول معماری زیرکانه و جذابی داشته و به همین خاطر است که بین توریست ها و گردشگران تور استانبول دوست داشتنی است. گنبد و گلدسته این مسجد در هنگام غروب خورشید بسیار زیبا و دیدنی هستند. حیاط آن نیز چندین مقبره، وضوخانه زیبا و باصفایی دارد. دکوراسیون داخلی مسجد با پنجره های زیبا و شیشه ای، جذاب تر شده است. مسجد لاله لی استانبول در یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین منطقه های شهر بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول، لاللی قرار درد. این منطقه به خاطر هتل های ارزان قیمت همیشه شلوغ بوده و به همین خاطر برای افرادی که همراه با خانواده به استانبول سفر می کنند، مناسب نمی باشد. رستوران ها و کافه های آن نیز کیفیت غذایی بسیار خوبی دارند و قیمت ها در این منطقه بسیار پایین می باشد.

مسجد لاله لی استانبول

تاریخچه مسجد لاله لی استانبول

این مسجد را به دستور سلطان مصطفی سوم عثمانی به شکل باروک در طول چهار سال ساخته شد. قدمت این مسجد زیبا و باشکوه به قرن هجدهم و زمان فرمانروایی عثمانی ها برمیگردد. این مسجد شامل سه مناره بوده و قسمت داخلی این عبادتگاه دیوارهای رنگارنگ و زیبای مرمری داشته و پنجره های آن شیشه های بسیار زیبا و رنگی دارند. مسجد لاللی استانبول روی مجموعه ای فروشگاه ها قرار دارد که مخارج لاللی را برآورده می کنند. نام این مسجد درواقع از گل لاله برگرفته شده است. داخل این مسجد هشت ستون محکم زیبا، تالاری باشکوه و آبنمای بزرگی در وسط این تالار می باشد.

تاریخچه مسجد لاله لی استانبول

ساعات بازدید از مسجد لاله لی استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند از روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت نه صبح تا 12:30 و از ساعت یک تا پنج بعد از ظهر از مسجد لاللی در این شهر دوست داشتنی بازدید کنند.

ساعات بازدید از مسجد لاله لی استانبول