محله سالاساک استانبول : اولین محله از قسمت آسیایی استانبول که البته بزرگ ترین قسمت از آن را بسفر تشکیل میدهد و درست در دهانه جنوبی آن قرار دارد، محله سالاساک است. این محله استانبول یکی از زیباترین و جذاب ترین چشم نماها در شهر را داشته و میتوان گفت نیم رخ زیبا و شگفت انگیز استانبول است. محله سالاساک استانبول یادگاری ها و سایت های تاریخی بسیاری داشته که باید از آن ها دیدن کرد. توریست ها و گردشگران تور استانبول که در محله اسکودار اقامت دارند نیز میتوانند با فاصله ده دقیقه ای خود را به قسمت شمالی سالاساک برسانند و از این محله و جاذبه هایش دیدن کنند. 

محله سالاساک استانبول

چای های خوشمزه محله سالاساک همراه با تماشای غروب خورشید

به توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری استانبول پیشنهاد می کنیم که اگر از محله سالاساک دیدن می کنند، به تمام جزئیات آن دقت کنند. میتوان دید که بسیاری از مردم در باغچه چای مشغول نوشیدن چای های خوشمزه و خوش عطر ترکی هستند، درحالی که غروب زیبای خورشید را تماشا می کنند. همینطور عصرها کنار ساحل نیز بسیاری از مردم، توریست ها و بازدیدکنندگان در حال پیاده روی و قدم زدن در عابر پیاده به سمت میدان شهر هستند. 

چای های خوشمزه محله سالاساک همراه با تماشای غروب خورشید

از جاذبه های نزدیک به محله سالاساک استانبول

جاذبه های بسیاری نزدیک به محله سالاساک قرار داشته که هرکدام از اصلی ترین و بهترین جاذبه های گردشگری استانبول شمرده می شوند. یکی از مهم ترین آن ها که نزدیک به اسکودار بوده، چشمه احمد سوم است. بعد از ان مسجد مهری ماه سلطان و سپس مسجد سیپسا را میتوان مثال زد که هرکدام از ان ها توسط معمار معروف عثمانی به اسم سینان طراحی و ساخته شده اند. بعد از بازدید از این جاذبه ها پیشنهاد می کنیم که حتما در رستوران کانات، انواع غذاهای محلی ترکیه ای عثمانی را تست کنید. این رستوران از سال 1933 فعالیت خود را شروع کرده و در طبخ این غذاها تخصص زیادی دارد. 

از جاذبه های نزدیک به محله سالاساک استانبول

کوزگونکوک، خیابانی قدیمی محله سالاساک

بعد از محله اسکودار به سمت خیابان زیبا و قدیمی کوزگونکوک بروید. این خیابان قدیمی و جذاب درست از وسط محله سالاساک استانبول عبور می کند. حتما در این خیابان خود را به نوشیدن یک قهوه ترک در سینارلتی کاهوسی دعوت کنید. همینطور خوشمزه ترین غذاهای دریایی این اطراف در ایسمیت بباریتین پری و لذیذترین شیرینی ها و کیک ها در لیمونکوک پخته و سرو می شوند. بعد از گذشتن از خیابان کوزگونکوک به محله بیلربی خواهید رسید. این منطقه به خاطر داشتن کاخ ها و قصرهای باشکوهی که داشته بین توریست ها و گردشگران بسیار معروف است. همینطور خانه های چوبی بسیاری داشته که تعدادی از آن ها در قسمت ساحل مورد بازسازی قرار گرفته اند. رستوران های دریایی این قسمت نیز آرامش و سکوت خاصی به محله داده اند. 

کوزگونکوک، خیابانی قدیمی محله سالاساک

سنگلکوی و بناهای ساحلی اش

یکی از زیباترین محله های نزدیک به محله سالاساک استانبول، سنگلکوی است. این محله به خاطر محصولات سیفی اش مخصوصا خیارها بسیار معروف واقع شده، یکی از زیباترین منطقه های ساحلی در بسفر شناخته می شود. با اینکه بسیاری از بناهای نزدیک به ساحل این محله که بسیاری از آن ها قدمت تاریخی داشتند در آتش سوزی از بین رفته اند اما همچنان میتوان بنای سید الله پاشا و ادیف افندی را دید که نمونه بارز یک معماری سنتی هستند. حتما قبل از خارج شدن از محله نزدیک به محله سالاساک استانبول، از شیرینی فروشی های آن شیرینی بورکی تهیه کرده و همراه با چای زیر سایه درخت نوش جان کنید.

 سنگلکوی و بناهای ساحلی اش

کاندیل لی، رصدخانه شهر استانبول در محله سالاساک

نزدیک به بسفر و در همسایگی ببک که در قسمت اروپایی شهر قرار دارد، کاندیل لی قرار دارد. این محله دارای اولین و آخرین رصدخانه در سراسر شهر استانبول بوده و همینطور از محله های معروف آن میتوان به اسکارفس کاندیل لی اشاره کرد. بیشتر در این محله خانواده ها زندگی می کنند. مخصوصا خانواده هایی که قصد دارند در کنار قصرها و کاخ ها زندگی کنند. درست در نوک تپه از این محله که رصدخان قرار دارد توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند پل بسفر و پل سلطان مهمت را ببینند.  

کاندیل لی، رصدخانه شهر استانبول در محله سالاساک