محله بویوک چکمجه استانبول : یکی از محله های کمتر شناخته شده در قسمت اروپایی استانبول، محله بویوک چکمجه می باشد. این محله در منطقه مرمره قرار داشته و جمعیتی که در آن زندگی می کنند، تقریبا 380 هزار نفر هستند. محله بویوک چکمجه تنها 3.5% از کل شهر استانبول را پوشش داده و به همین خاطر محله ای بسیار مهم می باشد. برای بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول که دوست دارند حرفه ای سفر کنند، بازدید از محله بویوک چکمجه جزو اولویت ها بوده و بسیار مهم خواهد بود. این محله انواع مراکز خرید و مراکز فرهنگی را در خود دارد. همینطور دارای مناطق تاریخی بسیار بوده که همین محله بویوک چکمجه را پر اهمیت می کند. بافت و خانه های قدیمی که در این منطقه قرار دارند، تاحدودی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته اند. در ادامه همراه لست تورز باشید تا با محله بویوک چکمجه آشنا شوید. 

محله بویوک چکمجه استانبول

تاریخچه محله بویوک چکمجه استانبول

حدود سال 443 میلادی بود که ارتش آتیلا هون این منطقه را به تسخیر خود درآورد. این تسخیری، آخرین اتفاقی بود که برای محله بویوک چکمجه افتاد. چیزی که توجه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول را به سمت این محله استانبول جلب می کند، کاروان سراهای قدیمی و بناهای ویران شده است. اگر به تاریخ علاقه مند بوده و کمی مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که سبک این نوع ویرانه به گونه ای بوده که انگار اروپاییان مدتی در ان زندگی می کردند. یکی از مهم ترین بناهای این محله که توسط معمار عثمانی معروف عثمانی سینان ساخته شده نیز مورد توجه توریست ها می باشد. این بنا برای عبور از روی دریاچه از منطقه طراحی و ساخته شده است. 

تاریخچه محله بویوک چکمجه استانبول

جشنواره ها و نمایشگاه هایی که در محله بویوک چکمجه برگزار می شوند

این محله استانبول ویژگی بسیار مهمی داشته که باعث جذب توریست ها و گردشگران می شود. این ویژگی برگزاری جشنواره های فرهنگی هنر و نمایشگاه های بین المللی بوده که طرفداران بسیار زیادی بین توریست ها دارد. علاوه بر این جشنواره ها و نمایشگاه های بین المللی، خانه های قدیمی و محلی که مورد بازسازی قرار گرفته اند نیز باعث جذب توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول شده اند. 

جشنواره ها و نمایشگاه هایی که در محله بویوک چکمجه برگزار می شوند

مراکز تفریحی و جاذبه های این محله استانبول

یکی از معروف ترین و مهم ترین مراکز تفریحی نه تنها در این محل بلکه در این کشور ترکیه، محله بویوک چکمجه نام دارد. حتما سری به این مرکز تفریحی بزنید. به طور کلی بویوک چکمجه محله بسیار خوبی برای گشت و گذارهای یک روزه است. جدا از مراکز تفریحی، مراکز فرهنگی آن هم اهمیت بسیار زیادی دارند. یکی از این مراکز فرهنگی محله بویوک چکمجه مرکز فرهنگی آتاتورک بوده که از مهم ترین مجتمع ها در این زمینه در شهر استانبول می باشد. 

مراکز تفریحی و جاذبه های این محله استانبول

محله بویوک چکمجه از نظر اقتصادی

محله بویوک چکمجه استانبول به تازگی روی به نوآوری و پیشرفت آورده است و همینطور برای بروز کردن و مدرن سازی خود هیچ محدودیتی نداشته و همچنان به سمت پیشرفت حرکت می کند. همین موضوع موجب شده تا در طول مدت زمان بسیار بسیار کوتاهی، توسعه و پیشرفت پیدا کند. علاوه براینها، محله بویوک چکمجه در زمینه تجاری و آموزش و پرورش نیز پیشرفت بسیاری کرد.

محله بویوک چکمجه از نظر اقتصادی