محله اسکودار استانبول : محله قدیمی و باستانی اسکودار استانبول، امروزه محل زندگی بیش از نیم میلیون نفر بوده و یکی از پرجمعیت ترین محله ها در قسمت مرکزی شهر استانبول می باشد. این محله پرطرفدار در قسمت آسیایی شهر استانبول قرار داشته و درست روبروی ساحل شرقی تنگه بسفر و جنوب شرقی شبه جزیره قوجا ایلی می باشد. محله اسکودار 186 کیلومتری مربع مساحت داشته و از سطح دریا پنجاه متر ارتفاع دارد. سالانه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول بازدید از این محله را به خاطر جاذبه های تاریخی زیبا و دیدنی اش انتخاب می کنند. 

محله اسکودار استانبول

تاریخچه محله اسکودار استانبول

محله اسکودار استانبول، در قرن هفتم قبل از میلاد در یونان باستان کشف شد. همان دوران این محله به اسم شهر طلایی شناخته می شد. محققان یونانی معتقدند که امپراتوری فارس، انباری بزرگ از طلا در محله اسکودار داشته، به همین خاطر مدت زمانی به شهر طلایی معروف بوده است. عده دیگری هم میگویند که دلیل این نامگذاری، برتری است که این بندر بین دیگر بندرهای شهر داشته، می باشد. محله اسکودار در دوران یونان باستانی، محل استقرار مهمی در جنگ میان امپراتوری فارس و یونانیان بوده و همینطور از آن برای کشتی سازی استفاده می شده است.

تاریخچه محله اسکودار استانبول

جاذبه ها و آثار تاریخی محله اسکودار استانبول

این محله جذاب و دوست داشتنی، دارای بسیاری از آثار باستانی در استانبول بوده که هرکدام برای دوره های مختلف این شهر هستند. از جمله جاذبه های محبوب این شهر قلعه دختر است. این قلعه از زمان بیزانسی ها تاکنون باقی مانده و امروزه افسانه ها و داستان های بسیاری درباره آن شنیده می شوند. به جز قلعه دختر، روبروی میدان محله اسکودار، مسجد مهریماه سلطان قرار دارد. این مسجد به دستور سلطان سلیمان برای دخترش مهریماه سلطان ساخته شده است. همینطور مقبره مهریماه سلطان و دو پسر دیگر سلطان سلیمان و وزیر وی ابراهیم پاشا نیز در همین مسجد قرار دارند. یکی دیگر از جاذبه های محبوب این محله بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول کاخ بیلربی است. این کاخ زمانی به عنوان کاخ تابستانی مورد استفاده قرار میگرفته در سال های 1860 ساخته شده. معماری این کاخ شبیه به معماری کاخ های دولماباغچه و کوچک سو می باشد. در فاصله پنجاه کیلومتری این محله، یکی دیگر از آثار باستانی اسکودار، گورستان کاراجا احمد قرار دارد. 

جاذبه ها و آثار تاریخی محله اسکودار استانبول

دسترسی راحت و نزدیک به محله اسکودار استانبول

رسیدن به این محله برای توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول دسترسی راحت و آسانی دارد. این محله دارای ایستگاه اتوبوس و متروی هم اسم خود بوده و به همین خاطر توریست ها میتوانند بدون اینکه سردرگم شوند، به این محله برسند. همینطور میتوان از راه کشتی هایی که در اسکله اسکودار قرار دارند نیز به محله اسکودار استانبول رسید.