مجسمه دهان حقیقت در رم : یکی از معروف ترین جاذبه های شهر دوست داشتنی رم ایتالیا، مجسمه دهان حقیقت است. این مجسمه چهره مردی با ریش بوده که روی سنگ مرمری حکاکی شده است. این مجسمه درست روی در ورودی کلیسای سانتا ماریا در رم قرار گرفته. مجسمه دهان حقیقت به خاطر افسانه ای که در مورد آن هست بین توریست ها و گردشگران تور ایتالیا بسیار معروف و شناخته شده است. این مجسمه قسمتی از یک فواره رومی مربوط به قرن یک بوده که روی در ورودی کلیسا قرار دارد. قبلا بازدید از این مجسمه رایگان بود اما به تازگی بازدید و عکاسی از آن با هزینه همراه است. 

مجسمه دهان حقیقت در رم

کلیسایی که مجسمه دهان حقیقت در آن قرار دارد

این کلیسا در قرن هشتم ساخته شده و کلیسایی قرون وسطی است. آخرین باری که این کلیسا مورد بازسازی قرار گرفته، مربوط به قرن دوازدهم می باشد. این مجسمه خاطر نقش آفرینی در فیلم تعطیلات رومی سال 1953 بسیار معروف و شناخته شده است.

کلیسایی که مجسمه دهان حقیقت در آن قرار دارد

افسانه ها درباره مجسمه دهان حقیقت 

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا به خاطر افسانه بسیار جذابی که درباره آن گفته شده از مجسمه دیدن می کنند. مجسمه دهان حقیقت همانطور که از نامش پیداست دروغگویی را تشخیص می دهد. این افسانه از قرون وسطی معروف شده. مردمان رم در زمان های قدیم معتقد بودند که اگر کسی دست خود را درون دهان این مجسمه ببرد و دروغ بگوید، مجسمه دست آن شخص را گاز میگیرد. به همین خاطر نام این مجسمه را دهان حقیقت گذاشته اند. 

افسانه ها درباره مجسمه دهان حقیقت

هزینه بازدید از مجسمه دهان حقیقت در رم

خیلی قبل تر از این ها، بازدید و عکس گرفتن با این مجسمه رایگان بود. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا هنگامی دست خود را در دهان این مجسمه قرار میدادند، با آن عکس میگرفتند. اما دیگر نمیتوان با این دروغ سنج باستانی به صورت رایگان عکس گرفت. امروزه بازدید از این مجسمه با هزینه همراه بوده و هرکس بخواهد با آن عکس بگیرد باید 2 یورو بپردازد. تمام این هزینه ها صرف بازسازی کلیسای سانتا ماریا خواهد شد.