مثلث طلایی هند چیست؟ : مثلث طلایی هند، شهرهای دهلی نو، جیپور و آگرا هستند. این سه شهر در قسمت شمال غربی کشور هند قرار داشته و از پربازدیدترین شهرهای آن هستند. توریست ها و گردشگران تور هند معمولا یکی از این سه شهر را برای گشت و گذار و گذراندن تعطیلات خود انتخاب می کنند. این سه شهر با جاده ها و راه آهن به هم متصل می شوند. حالا چرا به مثلث طلایی شناخته شده اند؟ چرا که این اگر روی نقشه نگاه کنید، به شکل مثلث کنار هم قرار داشته و تراکم جمعیت توریست ها و گردشگران نیز داخل این شهرها بیشتر است. فاصله تقریبی بین این سه شهر 125 تا 155 مایل می باشد. همینطور بیشتر آژانس های هواپیمایی نیز تور این کشور را در بسته هایی که شامل سه شهر دهلی نو، جنوب آگرا و جیپور می باشند را دارند. 

شهر دهلی هند

این شهر سال 1931 به عنوان پایتخت هند بوسیله بریتانیا افتتاح شد. شهر دهلی دارای دهلی نو و دهلی نو قدیم است. این شهر که سال 1931 به عنوان پایتخت هند افتتاح شده بود، بعد از استقلال این کشور نیز به عنوان پایتخت هند باقی ماند. شهر دهلی ستون این دولت است. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری هند در بازدید از این شهر با دو جهان مواجه می شوند، دهلی نو به سمت غرب، یک شهر بسیار مدرن با زیربنای معمای مدرن که درست برعکس دهلی نو قدیمی بوده و محافظه کارانه تر ساخته شده است. همینطور ویژگی های باستانی داشته و قدمت بیشتری هم دارد. این شهر برای خرید بسیار عالی است. توریست ها و گردشگران میتوانند بهترین محصولات هند و بهترین مواد غذایی را در این شهر پیدا کنند. جاذبه های گردشگری شهر دهلی شامل قلعه سرخ، قطاب مینار، گرودوارا بانگلا صاحب، معبد زیبای لوتوس، دروازه هند، رصدخانه جانتار مانتار، و مسجد جامع می باشد. 

شهر دهلی هند

شهر آگرا هند

خارجی ها و هندی ها بیشتر به سمت شهر آگرا گرایش دارند. شاید برای اینکه یکی از عجایب هفتگانه جهان یعنی تاج محل را در خود دارد. سالانه هزاران هزار توریست و گردشگر تور ارزان هند از شهر آگرا دیدن می کنند تا از دیدن بناهای قدیمی آن لذت برده و با فرهنگ و غذاهای آن آشنا شوند. اما در اصل جاذبه اصلی و معروف این شهر تاج محل است. به جز تاج محل جاذبه های دیگری هم هستند از جمله قلعه آگرا، مجتمع باغ مهتاب و ... . این باغ بین توریست ها و گردشگران بسیار معروف بوده و آنها دوست دارند با تاج محل و باغ که پس زمینه شان است، عکس بگیرند. 

شهر آگرا هند

شهر جیپور هند

شهر جیپور یک گنجینه از دولت راجستان است. این شهر از نظر معماری، تاریخ و فرهنگی غنی بوده و درواقع ترکیبی از دنیای مدرن و قدیمی است. هتل های لوکس، مراکز خرید خوب و جاذبه های گردشگری مناسب در این شهر باعث شده تا توریست ها و گردشگران به این شهر نیز علاقه مند شوند. در گشت و گذار در شهر جیپور اگر به معماری باستانی برخورد کردید، باید بدانید که این معماری به زمان راجپوت برمیگردد. هر معبد، قصر و قلعه این شهر به شکل ماهرانه ای طراحی و رنگ شده اند، به گونه ای که از دیدن آن ها حتما مات و مبهوت خواهید ماند. از جمله کاخ ها و قلعه های معروف این شهر قلعه آمور، قلعه جایگراه، قصر شهر و قلعه نهره می باشد. در سفر خود به این شهر حتما برای دوستان و خانواده تان از سوغاتی های آن که فرش و لباس، کالاهای چرم شتر و لوازم دستباف هستند ببرید

شهر جیپور هند