لال باغ هند : لال باغ که آن را به باغ قرمز یا باغ گلی می شناسند، در شهر بنگلور قرار داشته و از باغ های نمادین مجبوب در این شهر محسوب می شود. این باغ توسط حیدرعلی، سلطان و حاکم پادشاهی میسور در سال 1760 ساخته شده و چندین قرن را به  خود است. لال باغ از جاذبه های اصلی و معروف کشور هند بوده و سالانه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور هند را به سمت خود جذب می کند. این باغ از نظر گیاه شناسی، تاریخی و فرهنگی بسیار پر اهمیت و مهم بوده و بازدید از آن برایتان حتما هیجان انگیز و جالب خواهد بود. لال باغ فضایی شیشه ای داشته و هر سال محل برگزاری نمایشگاه های گل و گیاه می باشد. باغ گلی بزرگترین کلکسیون گیاهان گرمسیری در هند را داشته و با 240 هکتار بیشتر از هزار نوع گیاه مختلف در خود دارد. درختان و گیاهان این باغ صد بیشتر از صد سال قدمت دارند. همچنین میتوان گونه های کمیاب گیاهان افغانی، ایرانی و فرانسوی را در این باغ دید. 

لال باغ هند

جاذبه های لال باغ هند

از جمله جاذبه های این باغ و امکانات رفاهی که برای سرگرم کردن توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری هند ارائه میدهد میتوان به نمایشگاه بزرگ گیاهان گرمسیری، تماشای آکواریوم و پیاده روی کنار دریاچه اشاره کرد. هر سال نیز یک نمایشگاه از گل ها در خانه شیشه ای معروف این باغ که درست در قسمت مرکزی آن قرار دارد، برگزار می شود. همینطور این باغ دارای استخرهای بسیار، چشمه های پراکنده و گل های رنگارنگ و مختلف می باشد. سنگ های این باغ سه میلیون سال جغرافیایی قدمت داشته و از قدیمی ترین سازه های سنگی در دنیاست. 

جاذبه های لال باغ هند

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به لال باغ هند

توریست ها و گردشگران تور ارزان هند میتوانند هر روز هفته از ساعت شش صبح تا هفت بعد از ظهر از این باغ دیدن کنند. مسیر دسترسی به آن نیز استفاده از اتوبوس به سمت جایاناگار، مرکز شهر می باشد. این باغ از چند مسیر ورودی دارد.